AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #1 Skrevet 30. juni 2016 De pusser opp bad i borettslaget og det er bare småplukk igjen til de er ferdige. En ting de har rettet opp i er dørlistene inne på badet der det var en halv cm stripe med trehvitt som ikke var malt langs hele døra. Nå har de vært her og malt, men har valgt en helt hvit farge som ikke passer. Lista på karmen utenfor er mer i en beige tone, og det samme er døra. Er jeg krevende hvis jeg ber de male om i en mindre helhvit farge? Eller skal jeg la det gå og heller male selv senere? Anonymkode: 1086c...e3f
Million Skrevet 30. juni 2016 #2 Skrevet 30. juni 2016 Jeg ville bare malt det selv senere, antageligvis. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #3 Skrevet 30. juni 2016 Ja, da er du krevende. Mal det selv. Det er håpløst om alle beboerne skal velge farge selv, og de må kjøpe inn litervis med maling kun for å male én list i hver leilighet. Man får ikke kjøpt maling i veldig små spann, så om det kun er deg som vil ha listen malt, må de da altså kaste bort et helt spann på din list.. Anonymkode: 97582...c34 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #4 Skrevet 30. juni 2016 Vet ikke om jeg skrev det, men de satte på nye lister i en nøytral hvitfarge, men så har de gjort en feil så listene ble for små og treverket vistes. Så de må rette opp og malte listene, men i en hel hvit blank farge så nå ser døra som er ny skitten ut. Hvitfargen passer heller ikke til flisene. Det vil aldri se helt pent ut siden listene ble for små på grunn av feil med flisleggingen, men jeg vil ikke kreve at de flislegger på nytt. Skulle ønske Milla var her på forumet, tror hun ville ment at jeg ikke er kravstor. Hvorfor skal jeg male selv? Det er borettslaget som har satt i gang fornyelsen av badene og arbeiderne som har gjort to feil etter hverandre. Ts Anonymkode: 1086c...e3f
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #5 Skrevet 30. juni 2016 2 timer siden, Million skrev: Jeg ville bare malt det selv senere, antageligvis. Jeg tenkte tanken, men det er ikke jeg som har ønsket fornyelsen av badene. Mitt bad ble pusset opp for ti år siden. Dette er et borettslag som sagt, og Obos som er forvaltningsfører ville ikke godkjent fargevalget. Døra som er ny, ser møkkete ut med kritthvite blanke lister. Ts Anonymkode: 1086c...e3f 2
exictence Skrevet 30. juni 2016 #6 Skrevet 30. juni 2016 Jeg synes du skal påpeke det til dem. Si at du ikke synes det var pent med den forskjellen. Se hva de sier til det. Si at du hadde satt stor pris på at det var i samme farge. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #7 Skrevet 30. juni 2016 6 minutter siden, exictence skrev: Jeg synes du skal påpeke det til dem. Si at du ikke synes det var pent med den forskjellen. Se hva de sier til det. Si at du hadde satt stor pris på at det var i samme farge. Jeg skal gjøre det. Alternativet er å male døra. Jeg fikk tilbud om det, men siden den er ny takket jeg nei. De listene de satte opp i originalfargen var ikke kritthvite og passet til døra, men nå ser døra ut som den aldri har blitt vasket til tross for at den er ny. Ts Anonymkode: 1086c...e3f
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #8 Skrevet 30. juni 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal gjøre det. Alternativet er å male døra. Jeg fikk tilbud om det, men siden den er ny takket jeg nei. De listene de satte opp i originalfargen var ikke kritthvite og passet til døra, men nå ser døra ut som den aldri har blitt vasket til tross for at den er ny. Ts Anonymkode: 1086c...e3f Jeg synes faktisk ikke du er kravstor i det hele tatt. Det minste man bør kunne forlange er at proffer vet forskjell på hvit og hvit (eller rettere sagt hvit og bomull, eggeskall eller hva nå hvitfargen som er standard på ferdigmalte lister og dører heter). Dette er elementært! Anonymkode: 75373...c65 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #9 Skrevet 30. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, da er du krevende. Mal det selv. Det er håpløst om alle beboerne skal velge farge selv, og de må kjøpe inn litervis med maling kun for å male én list i hver leilighet. Man får ikke kjøpt maling i veldig små spann, så om det kun er deg som vil ha listen malt, må de da altså kaste bort et helt spann på din list.. Anonymkode: 97582...c34 De maler ikke listene, men setter opp nye i alle leilighetene. På grunn av feilen de har gjort valgte de å male listene her. Da har de bare tatt et spann maling, kanskje takmaling. Men jeg skal prate med en av lederne. Ts Anonymkode: 1086c...e3f
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #10 Skrevet 30. juni 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes faktisk ikke du er kravstor i det hele tatt. Det minste man bør kunne forlange er at proffer vet forskjell på hvit og hvit (eller rettere sagt hvit og bomull, eggeskall eller hva nå hvitfargen som er standard på ferdigmalte lister og dører heter). Dette er elementært! Anonymkode: 75373...c65 Det er det jeg også mener. Ts Anonymkode: 1086c...e3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå