Gå til innhold

Hvor mye er for mye trening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Dere som trener mye, hvor mye og hvordan legger dere opp øktene deres i uka? Her trener jeg styrke mandag, onsdag og fredag. Jogger intervall tirsdag, elipse torsdag eller langkjøring ute jogging. Blir ofte en lang tur både lørdag og søndag med guttungen i vogna, så påan igjen mandag. Er dette for mye? Har de siste ukene følt meg litt sliten og tenker kanskje det kan være lurt og trappe ned litt, men jeg elsker jo å trene! 

Hvor mye trening er nødvendig for å vedlikeholde vekta og bygge muskler? Spiser rndt 1700 kcal om dagen, pluss/minus. Kommer noe ann på, er nok endel mer i helgene ☺ 

Anonymkode: 018da...e63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hva du er vant til. Jeg trener omtrent like mye som deg, og det har jeg gjort i åresvis. Men jeg begynte ikke over natten. Du må trappe opp gradvis, ikke bare gå fra sofasitting til 15 timer i uken. 

Du spiser alt for lite, høres det ut som, uten at jeg vet høyde/vekt. Øk matinntaket, ellers sliter du bare ned kroppen uten å bygge den opp. 

Anonymkode: 0f552...168

Skrevet

Jeg synes det høres ut som du spiser lite og får lite hvile. Det er ikke noen fasit på hvor ofte du kan trene, du må kjenne at du får restituert seg skikkelig minst et par dager i uka. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...