AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #1 Skrevet 30. juni 2016 Jeg har sommerferie de siste 3 ukene i juli. Gleder meg veldig til fri fra jobben. men samtidig føler jeg at det er bortkasta fordi jeg ikke har noen å være sammen med, og kunne da like gjerne jobbet. Alle mine venner reiser bort eller har masse planer med kjæreste/samboer/andre venner/familie. Og jeg skal ingen ting. Jeg er enslig og uten barn, så har ikke egen familie heller. Det føles så sårt! Alle har det så gøy, og legger ut bilder på Facebook/Instagram/Snapchat, og jeg sitter på balkongen eller går en tur i nabolaget. Dere som er single, hva skal dere i sommer? Anonymkode: d204a...1d2 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #2 Skrevet 30. juni 2016 Jeg skal reise litt, alene faktisk. Anonymkode: 07a82...f16 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #3 Skrevet 30. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal reise litt, alene faktisk. Anonymkode: 07a82...f16 Så spennende:) hvor da? Anonymkode: d204a...1d2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #4 Skrevet 30. juni 2016 Forstår at det ikke er lett, men du må brette opp ermene og ta ansvar for eget liv. Du bestemmer selv hvordan du skal ha det i ferien, om du vil bruke den på offerrollen og alt hva det innebærer av negative tanker, eller tenke at dette kan bli en flott ferie, samme om du sitter på balkongen eller tar deg en tur til utlandet. Jeg mener ikke å være krass, vil bare at du skal ha det best mulig. Personlig så er overskriften din musikk i mine ører, for meg ville det ha vært en aldeles strålende ferie, bare vært alene og kost meg, gjort hva jeg ville, fått ordentlig slappet av, phhhuu, det hadde vært digg. Men vi er jo ulike alle mennesker. Prøv å tenk på mulighetene og ikke hindringene. Alt sitter i hodet ditt! Anonymkode: 13d3d...0da 6
herremann Skrevet 30. juni 2016 #5 Skrevet 30. juni 2016 Har du bil? Hvor i landet bor du? F.eks da en dagstur på fjellet, kjør til nabobyen på shopping evt sverige/danmark. Du har jo også andre muligheter som å pusse opp et rom i leiligheten, trene hver dag, urban exploring(google it), festivaler. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #6 Skrevet 30. juni 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sommerferie de siste 3 ukene i juli. Gleder meg veldig til fri fra jobben. men samtidig føler jeg at det er bortkasta fordi jeg ikke har noen å være sammen med, og kunne da like gjerne jobbet. Alle mine venner reiser bort eller har masse planer med kjæreste/samboer/andre venner/familie. Og jeg skal ingen ting. Jeg er enslig og uten barn, så har ikke egen familie heller. Det føles så sårt! Alle har det så gøy, og legger ut bilder på Facebook/Instagram/Snapchat, og jeg sitter på balkongen eller går en tur i nabolaget. Dere som er single, hva skal dere i sommer? Anonymkode: d204a...1d2 Hah, det skal jeg også! Akkurat de samme ukene fri, men kjæresten må jobbe og vennenene er på ferie. Jeg er i tillegg blakk, hvis ikke tror jeg jeg ville dratt til Paris eller Barcelona. Nå lurer jeg på om jeg skal dra på sykkelferie i Norge aleine i en uke.. Anonymkode: a58e6...ee3 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #7 Skrevet 30. juni 2016 Du kan jo bruke disse ukene på å dra på organiserte turer, og kanskje utvide nettverket ditt? Jeg hadde nok også datet, fordi det er litt tidkrevende og slitsomt er det jo perfekt når man har fri og det er sommer. Jeg er også singel og alle venninner har samboere, men jeg finner alltids på ting å gjøre. I år blir det mest ferie i byen, da skal jeg gå en del turer i marka, bade hvis det blir vær til det og pusse litt opp hjemme. Anonymkode: 5b8a4...74e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #8 Skrevet 2. juli 2016 Den 30.6.2016 at 12.21, AnonymBruker skrev: Det føles så sårt! Alle har det så gøy, og legger ut bilder på Facebook/Instagram/Snapchat, og jeg sitter på balkongen eller går en tur i nabolaget. Ikke for å være krass (jeg er også singel og lurer på hva jeg skal finne på alene i ferien), men er vi ikke snart ferdige med å måle forventingene våre mot våset vi ser på sosiale medier? At folk legger ut glansbilder på instagram og snapchat har ikke nødvendigvis så mye med *virkeligheten* å gjøre. De aller fleste har det fint, greit, helt ok, ikke superduperhurramegrundtfantastisk hele tiden selv om de liker å framstille det sånn på sosiale medier. Anbefaler også en bok som heter Det er ikke mer synd på deg enn andre, skrevet av Ingvard Wilhelmsen. Den fikk meg ut av offerrollen og forandret livet mitt. Alt er opp til deg, god ferie! Anonymkode: 4b8ad...ba2 1
Gjest steinbukk79 Skrevet 2. juli 2016 #9 Skrevet 2. juli 2016 Kanskje dette er noe for deg ? Kan jo også føre til noe annet også http://www.carpe-diem.no/
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #10 Skrevet 3. juli 2016 Bytte liv med meg i en uke? Har mann, to barn og hund, og kunne tenkt meg en uke med frihet😊 Med på byttingen får du i tillegg ansvar for alt husarbeidet, alt hagearbeidet, all matlaging og alle aktiviteter som skal gjennomføres i løpet av tiden du er her😛 Interessert? Anonymkode: 367b8...92b 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #11 Skrevet 3. juli 2016 Den 30.6.2016 at 12.21, AnonymBruker skrev: Jeg har sommerferie de siste 3 ukene i juli. Gleder meg veldig til fri fra jobben. men samtidig føler jeg at det er bortkasta fordi jeg ikke har noen å være sammen med, og kunne da like gjerne jobbet. Alle mine venner reiser bort eller har masse planer med kjæreste/samboer/andre venner/familie. Og jeg skal ingen ting. Jeg er enslig og uten barn, så har ikke egen familie heller. Det føles så sårt! Alle har det så gøy, og legger ut bilder på Facebook/Instagram/Snapchat, og jeg sitter på balkongen eller går en tur i nabolaget. Dere som er single, hva skal dere i sommer? Anonymkode: d204a...1d2 Skal besøke familie et annet sted i landet, resten av ferien går med til flytting. Har du ingen du kan reise på besøk til? Noe du skulle ha gjort, men aldri får tid til ellers? Hvis du har mulighet, synes jeg du skal reise på ferie. Enten organisert eller på eget initiativ. Litt ut i ferien din, så bruker du de første dagene til å forberede deg, finne ut av sted, bolig, hva du skal gjøre osv. Har reist alene selv, litt skummelt i begynnelsen, men har aldri angret i ettertid. Anonymkode: 10cee...8c7
penny_ Skrevet 3. juli 2016 #12 Skrevet 3. juli 2016 Jeg skal ikke ta ferie i sommer, men i høst. Da er det trening, kamper, spising og soving som står på planen
Cata Skrevet 3. juli 2016 #13 Skrevet 3. juli 2016 Som vanlig skal jeg besøke familie som bor et annet sted i landet, men jeg skal også for første gang i livet prøve meg på litt fjellvandring og camping. En tur skal jeg ha alene, en annen (dags)tur sammen med en venninne mens jeg er på familiebesøk. Hadde jeg ikke skullet besøke familie ville jeg nok prøvd meg på en av de letteste hytte-til-hytte vandringene, eller jeg ville sjekket om det var noen turer med Carpe Diem eller Jomfrureiser som kunne vært av interesse. Eller jeg ville tatt meg noen dager i en storby alene (er noen år siden sist jeg var i London f.eks.).
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #14 Skrevet 3. juli 2016 Turistforeningen har hytte til hytte- turer, har vært på det selv en gang og det var veldig hyggelig. Folk i alle aldere og med alle bakgrunner. Jeg grudde med på forhånd for at alle skulle være super-sprekinger og at jeg skulle holde gruppa igjen men det var normalt tur-tempo og veldig godt miljø i gruppen Kunne det vært noe? Anonymkode: 1422d...231
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #15 Skrevet 3. juli 2016 Jeg er også singel, de få venninnene jeg har er bortreist, og jeg har ingen å være sammen med i løpet av ferien. Det jeg gjør er å trene (joggeturer ute, styrke på treningssenteret etc.), gåturer i marka, drar på shopping, ser på serier, og så har jeg faktisk begynt å lese litt på neste års pensum... Ja, du kan kalle meg gal angående det siste, men synes faktisk det er interessant, og liker å bruke tiden min på noe fornuftig! Er blakk student, så har ikke råd til ferie. Ikke har jeg sommerjobb heller (hadde egentlig, men fikk ingen vakter likevel). Så prøver å gjøre sånne småting hver dag, for å få tiden til å gå. Gleder meg til studiene starter igjen, jeg! Anonymkode: 60771...c3b 3
Forundret.. Skrevet 3. juli 2016 #17 Skrevet 3. juli 2016 Åh! Du er jo fri jo! Du har jo muligheter, mange. Savner å ha mulighet til å bare planlegge dato for avreise og dato for hjemkomst, og ikke ha nødt til å klarere hver minste ting med andre 1
Fixer'n Skrevet 5. juli 2016 #18 Skrevet 5. juli 2016 Den 3 juli 2016 at 10.01, AnonymBruker skrev: Bytte liv med meg i en uke? Har mann, to barn og hund, og kunne tenkt meg en uke med frihet😊 Med på byttingen får du i tillegg ansvar for alt husarbeidet, alt hagearbeidet, all matlaging og alle aktiviteter som skal gjennomføres i løpet av tiden du er her😛 Interessert? Anonymkode: 367b8...92b Samme her, jeg har 3 uker fri men resten av familien på 5 pers jobber og reiser på ferie og har planer.. Så jeg går her alene, uten penger men med hundre ting å gjøre. Så nå har jeg brukt første uka i pissregn på å vaske hele huset innvendig. Andre uka har blitt brukt til å rydde og vaske terrassen og reparere hundre småsaker. Nå begynner siste uka og lommeboka er fortsatt tom, uten noen mulighet til å reise noen steder. Har ingen å prate med men er jo kjempegøy å bruke ferien på å være husmor, vaskedame, problemløser for familien, og spørre resten av familien hvilken tid det passer for dem å spise middag. (Som jeg må finne på selv da ingen noen gang har ønsker om noe spesielt) Trenger psykolog nå!
AmandaVI Skrevet 5. juli 2016 #20 Skrevet 5. juli 2016 (endret) Juli er den ensomste måneden etter året. Så mange fraværende folk og stengte dører. Føler med deg Endret 5. juli 2016 av AmandaVI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå