AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #1 Skrevet 30. juni 2016 Hei Jeg har hatt en time hard intervalltrening. Burde ikke blodsukkeret mitt ha synket på denne tiden? Målte før og etter, og det er omtrent det samme. 5.5 mmol før og 5.4 mmol etter trening. Har trent på tom mage og drukket vann. Hadde to kopper vanlig sort kaffe før treningen. Anonymkode: fa862...c16
Pringle Skrevet 4. juli 2016 #2 Skrevet 4. juli 2016 Ikke hvis du ikke har diabetes. Hvis du har diabetes, burde du nesten snakke med legen din.
LiseTV Skrevet 4. juli 2016 #3 Skrevet 4. juli 2016 Har type 2, men trenger ikke isulin. Trening har veldig stor effekt, det har jeg erfart. Det gjelder langtidsmåling av blodsukker.
Gjest Ajax Skrevet 4. juli 2016 #4 Skrevet 4. juli 2016 Blodsukkernivå trenger ikke nødvendigvis ha noe med energiforbruk å gjøre. Er du diabetiker trenger du fortsatt å sette insulin for å senke blodsukkeret. Uten insulin vil trening få blodsukkeret til å stige på kort sikt.
Illuminatum Skrevet 4. juli 2016 #5 Skrevet 4. juli 2016 3 timer siden, Cyrus skrev: Blodsukkernivå trenger ikke nødvendigvis ha noe med energiforbruk å gjøre. Er du diabetiker trenger du fortsatt å sette insulin for å senke blodsukkeret. Uten insulin vil trening få blodsukkeret til å stige på kort sikt. Når TS skriver at vedkommende har DM2 så har vel vedkommende noe insulinproduksjon. Det blir ikke riktig å si at vedkommende trenger å sette insulin for å senke blodsukkeret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå