Gå til innhold

Blodsukker og trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har hatt en time hard intervalltrening. Burde ikke blodsukkeret mitt ha synket på denne tiden?
Målte før og etter, og det er omtrent det samme. 5.5 mmol før og 5.4 mmol etter trening.

Har trent på tom mage og drukket vann. Hadde to kopper vanlig sort kaffe før treningen.

Anonymkode: fa862...c16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hvis du ikke har diabetes. Hvis du har diabetes, burde du nesten snakke med legen din.

Skrevet

Har type 2, men trenger ikke isulin. Trening har veldig stor effekt, det har jeg erfart.  Det gjelder langtidsmåling av blodsukker.

Skrevet

Blodsukkernivå trenger ikke nødvendigvis ha noe med energiforbruk å gjøre. Er du diabetiker trenger du fortsatt å sette insulin for å senke blodsukkeret. Uten insulin vil trening få blodsukkeret til å stige på kort sikt. 

Skrevet
3 timer siden, Cyrus skrev:

Blodsukkernivå trenger ikke nødvendigvis ha noe med energiforbruk å gjøre. Er du diabetiker trenger du fortsatt å sette insulin for å senke blodsukkeret. Uten insulin vil trening få blodsukkeret til å stige på kort sikt. 

Når TS skriver at vedkommende har DM2 så har vel vedkommende noe insulinproduksjon. Det blir ikke riktig å si at vedkommende trenger å sette insulin for å senke blodsukkeret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...