Gå til innhold

Hvor lang tid før du flytter begynner du å pakke ned tingene dine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: c953b...237

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Én uke før kanskje? Men jeg bor på 50 kvm og har ikke veldig mye småtteri å pakke ned, så det ville ikke tatt veldig mange dager  å få alt i esker.

Anonymkode: 83865...cd9

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg flyttet begynte jeg å pakke ned så smått et par uker i forveien. Ting man ikke trenger kan man pakke ned litt og litt god tid i forveien, så blir det ikke så stress og kav rett før man skal flytte. 

Anonymkode: c6e45...bf2

Skrevet

Starter ca en måned før. Men jeg har mye og 2 barn. Så starter tidlig med alt vi ikke trenger, så slipper det å bli så mye pakking siste dagene.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok begynt en stund før. Gått igjennom alt og brukt anledningen til å kaste/gi bort det jeg ikke vil ha med. Pakket ned det jeg ikke har behov for daglig. 

Anonymkode: 4a58f...68f

• Liker 1
Skrevet

Begynn tidlig med å pakke og gi til loppis alt man ikke trenger. Deretter pakke ting man ikke bruker i hverdagen. Da bør det ikke være masse igjen, og det siste pakker man de siste dagene før flytting.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pakket ned alt jeg ikke trenger å bruke før jeg flytter. 

Anonymkode: a36ae...147

Skrevet

Sist jeg flyttet så engasjerte jeg et flyttebyrå. Det er noe av det smarte jeg noengang har gjort.

De pakket alt ned i løpet av 2 dager.

AnonymBruker
Skrevet

Vi pakket bort en tredjedel av alt vi eide før visning og bildetakning av leilighet, så det var ca. to måneder før.

Anonymkode: e5476...32e

AnonymBruker
Skrevet

Bodde på hybel og pakket ned samme dag som jeg dro. Ble 3 store flytteesker i posten og 2 store kofferter jeg tok med på flyet.

Anonymkode: fba8b...595

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, jeg har begynt for et par uker siden, og det er enda to uker igjen til flyttebilen kommer. Men alt som ikke skal brukes i disse ukene, kan med fordel pakkes ned alt nå, så blir det mindre stress når flyttedatoen faktisk er der.

Jeg har vel 15-18 ferdigpakkede flyttekasser allerede. Har nok like mange igjen å pakke, bl.a. har jeg ikke begynt å pakke noen klær ennå. Eller jo, vinterjakker er pakket ned i flyttekasse(r). Men ellers har jeg et svært garderobeskap, et lite garderobeskap + et klesstativ med klær som må pakkes ned siste dagene før flytting. Kjøkkenet har jeg såvidt begynt på (finserviset er pakket), men ellers er det der en del som er i daglig bruk, så det må vente.

F.eks. er finserviset mitt også pakket ned. Flere kasser med bøker er pakket ned. En del skuffer i stua er tømt, alt som ikke skal tas vare på er sortert ut og kastet. Har gått gjennom alt på kottet (nesten alt) og kastet og pakket om hverandre.

Herregud så mange søppelsekker med skrot jeg har pælmet hittil... og enda er det mere igjen! Å flytte genererer alltid mengdevis med søppel, ting som ikke er brukt på årevis og aldri vil bli brukt igjen, dukker opp i dagslys for første gang på år. Det går rett i søpla. Og søppel må jo kjøres vekk, sekkevis som skal på dynga - det tar også tid.

Jeg hater siste-liten-stress, så jeg er som regel alltid ute i god tid med ting som er viktig.

Endret av Million
  • Liker 1
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Me byrja ca 1 1/2 mnd før. Flyttar no i desse dagane og har budd i kassar så lenge. No er alt så og sei pakka så det går raskt å få dei ut og inn i nytt hus. Brukte pappting den siste veka. 

AnonymBruker
Skrevet

Flytter i morgen - begynte å pakke i dag :ohmy: Akkurat nå ser jeg ingen ende på kaoset :fnise:

Anonymkode: ffe18...1df

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Sist jeg flyttet så engasjerte jeg et flyttebyrå. Det er noe av det smarte jeg noengang har gjort.

De pakket alt ned i løpet av 2 dager.

Hvor mye betalte du for det?

Anonymkode: ab6de...7e4

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet i dag. Begynte å pakke sist uke og har mye å pakke ut i dag og i morgen... Ser fram til å bli ferdig, er utslitt allerede...

Skrevet (endret)
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye betalte du for det?

29 tusen for 30 kubikk, pakking, emballasje, forsikring, utvask, ut-/innbæring og 460 kilometer kjøring av flyttelasset.

Ærlig talt verd hver eneste krone.

Tillegg: Alt som var til overs og kunne selges eller gis bort ble lagt ut på Finn og forsvant.

Alt som skulle kastes la jeg ut på Småjobber på Finn, og den jobben gikk unna så det grein. Priset den greit slik at den hadde en ryddig timelønn.

Endret av Mis(s)Understood
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

29 tusen for 30 kubikk, pakking, emballasje, forsikring, utvask, ut-/innbæring og 460 kilometer kjøring av flyttelasset.

Ikke alle som har råd til slik

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle som har råd til slik

Fikk du vondt noe sted? Hva mener du alternativet er når man flytter 460 kilometer og ikke lenger er student som har bodd i fullt møblet leieleilighet?

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Fikk du vondt noe sted? Hva mener du alternativet er når man flytter 460 kilometer og ikke lenger er student som har bodd i fullt møblet leieleilighet?

Hvordan vet du hvor alle tingene i eskene er? Merker de alt? 

Anonymkode: 93a95...d17

Gjest Vil ikke
Skrevet

Jeg begynte å pakke 2 måneder i forveien. Jeg var alene om pakkingen og skulle tømme en hel leilighet inkl. alt som var ungene sitt. Fordi jeg begynte så tidlig så hadde jeg nok av tid til å kaste og gi bort. 

Esker ble merket med rom/navn/innhold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...