Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et lite barn fra før av, og ønsket oss "ikke altfor stor" aldersforskjell mellom de to.

Første barn tok 4-5 måneder å unnfange, og svangerskap og fødsel gikk tilnærmet knirkefritt.

Vi ønsket å begynne på barn nummer 2 i juli i fjor. Dro da til legen for å få fjernet spiral - men den var ikke der. Spiralen hadde falt ut av seg selv, antagelig flere måneder tidligere siden jeg hadde fått igjen mens tidlig på sommeren i fjor. Men fra august av var vi iallefall "aktive" prøvere, som i at vi bevisst prøvde å ha sex når vi trodde det var best sannsynlighet for barn.

Jeg har skrevet ned hver gang vi har sex, og det har stemt greit overens ift. antatt eggløsning (dvs. 14 dager før mens). Har forsøkt å lete meg frem til kroppslige tegn på eggløsning, men kroppen min gir overhodet ingen tegn som jeg klarer å oppfatte. Vi har nå begynt med eggløsningstester, uten å få "treff" der heller. Men mens har jeg - riktignok med tidvis veldig lange mellomrom (mellom 30 og 42 dager ser ut til å være normalen, og heller 36+ enn bare 30). 

Kan det ha noe for seg å be om utredning / sjekk hos lege, eller må vi ha brukt eggløsningstester/hatt sex hver dag i et år først? Det er tross alt 12 måneder med ubeskyttet sex allerede, selv om vi ikke har hatt sex hver dag...

Anonymkode: e463f...c21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at jeg er 34 år  og mannen min har passert 40...

Anonymkode: e463f...c21

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener du kan be om utredning nå.

Anonymkode: e0cd7...9a0

Gjest Sisti
Skrevet

Ville bedt om utredning nå, og du trenger jo ikke gi fastlegen alle detaljer - bare si at dere har prøvd siden juli (du får jo ikke legetime før juli-kanskje ikke før august), som jo er ett år. Du skal henvises videre til gynekolog, så du får gjerne ikke time der før i høst en gang, så like greit å få henvisning nå! 

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, tror heldigvis ikke det er sånn at man må ha sex hver dag i ett år!

jeg fikk ingen spørsmål om hvor ofte vi har samleie. jeg ble henvist umiddelbart etter jeg sluttet på prevensjon, fordi jeg ikke hadde eggløsning eller mens. Så dere med prøving i ett år er ikke noe som følges slavisk. Det kommer an på. Snakk med legen din!

Anonymkode: 96286...d0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...