AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #1 Skrevet 30. juni 2016 Jeg er 23 år gammel. Har siden jeg var langt yngre hatt noe kviser, men det har vært litt ulike typer. Jeg har alltid slitt mest med kviser på kinn, men også andre områder. Mye hudormer(både sorte og hvite) i t-sonen, men kun hvite på haken. De fleste er vanskelige å klemme ut, og jeg har begynt å få litt porete hud i t-sonen. Huden ellers er silkemyk, og jeg får merkelig nok en del skryt for huden min. Noen perioder har jeg mindre enn andre, men stort sett året rundt har jeg alt fra 1 til 10 kviser i ansiktet samtidig. Og det er rart - når alle forsvinner, kommer det nye. Det finnes ikke en tid hvor jeg ikke har en eneste en. Og nesten samtlige får jeg langs kjeven eller nederst på kinnene. Jeg har aldri hatt et stort kviseproblem, som i store byller eller cyster. Aldri slitt med selvtilliten pga. hud. Det meste har kunnet bli dekt med sminke, og jeg har ingen kvisearr. Men kvisene jeg får er stort sett "underjordiske" ( ) som først er nesten umulige å klemme, men etter hvert går det. Disse får jeg også fremdeles bak på skulderbladene. Jeg synes det har vært litt ille i det siste, med kanskje 8 godt synlige røde kviser bak på særlig det ene skulderbladet. Starter som røde, ømme områder, som jeg etter hvert kan klemme. Blir som regel lyse, overfladiske arr, men det forsvinner etter noen uker. Jeg renser ansiktet både morgen og kveld, og bruker ikke mye sminke. Sminken tetter heller ikke igjen porene(får kviser i perioder jeg ikke bruker sminke også, derfor konkluderer jeg med det). Prevensjon er ikke årsaken. Hva bør jeg gjøre? Problemet er ikke så stort at det krever bruk av Roaccutane(tror jeg..?), men det irriterer meg. Får veldig blank hud i t-sonen, og synes det hører ungdommen til.... Huden min er definitivt ikke tørr/fuktfattig - den kjennes veldig myk ut, og jeg bruker arganolje daglig som "fuktighetskrem". Anonymkode: 04f49...9b3
Alethia Skrevet 3. juli 2016 #2 Skrevet 3. juli 2016 Sammer her! Prøver nå på å kutte melk og sukker, for å se om det funker.
Gjest Ajax Skrevet 3. juli 2016 #3 Skrevet 3. juli 2016 Kan man ikke ta en full hormonsjekk hos legen om man spør? Det kan jo komme av hormonell ubalanse pga stress, lite søvn, allergi, feil kosthold???
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 Jeg er 26 og har det på samme måten. Har hatt det slik siden jeg var 14 år. Gikk på Iso. for fire år siden og det hjalp da, men kvisene kom tilbake omtrent et halvt år etterpå. Bruker ikke sminke, vasker ansiktet med mild såpe, bruker god krem, spiser sunt, drikker nok vann. Går på Cerazette og fastlegen mente det kanskje kunne være årsaken, men jeg har ikke gått på dem i alle disse årene så jeg synes det virker litt rart. Anonymkode: d8637...f05
Gjest Nanne70 Skrevet 4. juli 2016 #5 Skrevet 4. juli 2016 Den 30.06.2016 at 3.44, AnonymBruker skrev: Jeg er 23 år gammel. Har siden jeg var langt yngre hatt noe kviser, men det har vært litt ulike typer. Jeg har alltid slitt mest med kviser på kinn, men også andre områder. Mye hudormer(både sorte og hvite) i t-sonen, men kun hvite på haken. De fleste er vanskelige å klemme ut, og jeg har begynt å få litt porete hud i t-sonen. Huden ellers er silkemyk, og jeg får merkelig nok en del skryt for huden min. Noen perioder har jeg mindre enn andre, men stort sett året rundt har jeg alt fra 1 til 10 kviser i ansiktet samtidig. Og det er rart - når alle forsvinner, kommer det nye. Det finnes ikke en tid hvor jeg ikke har en eneste en. Og nesten samtlige får jeg langs kjeven eller nederst på kinnene. Jeg har aldri hatt et stort kviseproblem, som i store byller eller cyster. Aldri slitt med selvtilliten pga. hud. Det meste har kunnet bli dekt med sminke, og jeg har ingen kvisearr. Men kvisene jeg får er stort sett "underjordiske" ( ) som først er nesten umulige å klemme, men etter hvert går det. Disse får jeg også fremdeles bak på skulderbladene. Jeg synes det har vært litt ille i det siste, med kanskje 8 godt synlige røde kviser bak på særlig det ene skulderbladet. Starter som røde, ømme områder, som jeg etter hvert kan klemme. Blir som regel lyse, overfladiske arr, men det forsvinner etter noen uker. Jeg renser ansiktet både morgen og kveld, og bruker ikke mye sminke. Sminken tetter heller ikke igjen porene(får kviser i perioder jeg ikke bruker sminke også, derfor konkluderer jeg med det). Prevensjon er ikke årsaken. Hva bør jeg gjøre? Problemet er ikke så stort at det krever bruk av Roaccutane(tror jeg..?), men det irriterer meg. Får veldig blank hud i t-sonen, og synes det hører ungdommen til.... Huden min er definitivt ikke tørr/fuktfattig - den kjennes veldig myk ut, og jeg bruker arganolje daglig som "fuktighetskrem". Anonymkode: 04f49...9b3 Du kan prøve å bytte ut arganoljen med en lettere krem og se om ikke det hjelper. Tenker at kanskje Nuxe (som du får på apoteket) vil passe din hud bra, ikke for dyre produkter og de lukter friskt og godt F.eks. denne som skal motvirke blank hud. En renselotion som tok knekken på mine sorte prikker og store porer, er denne. Litt dyr kanskje, men veldig drøy. Merker faktisk forskjell på huden når jeg ikke bruker den.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #6 Skrevet 4. juli 2016 Det er da helt normalt. Skjønner ikke at du ser på det som et problem en gang jeg. Anonymkode: e11d4...635 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #7 Skrevet 4. juli 2016 Dette er jo helt normalt. Jeg er 50 år og får fremdeles kviser. Det er ikke sånn at dette er kun man får i ungdommen. Man kan ha litt kviser hele livet. Anonymkode: e52b4...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #8 Skrevet 7. juli 2016 Hadde bare små kviser på huden som ung. Nå er jeg 25 og får slike dype akner på haken hver måned. Tar en evighet å bli kvitt. Er nok hormoner, dessverre lite å gjøre med. Anonymkode: 7110c...d2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå