andrek Skrevet 5. november 2004 #1 Skrevet 5. november 2004 Da min nabo flyttet for litt over en måned siden etterlot han en sofa, et anlegg og noen høytalere inne i leiligheten han flyttet fra. Og i starten av uken her var namsmannen og en representant ifra Trondheim Eiendom på døren hans for å sjekke statusen på bopelen. Det namsmannen og representanten ifra Trondheim Eiendom hadde gjort etter at de hadde vært på befaring inne i den fraflyttende bopelen var at de hadde lempet ut min tidligere nabos gamle eiendeler og plassert de utenfor døren med en lappe om at de kom til å bli plukket opp av en flyttebil. Sånn lå den utenfor den tomme leiligheten fra mandag til torsdag da jeg og en kamerat fant det for godt å hente den inn. Nå har min gamle sofa på over fireogtjue år blitt erstattet men en retts så stilig og behagelig doning med store puter og knapt et års fartstid bak seg. Spørsmålet mitt til dere blir uansett. Var dette å stjele? Den rettslige eieren av sofaen hadde avvist den, og så vidt jeg vet så hadde vel namsmannen bare fått den sendt til Fretex eller noe liknende. Fretex kan få min gamle sofa. Hva synes dere? :-)
Gjest lilletroll Skrevet 5. november 2004 #2 Skrevet 5. november 2004 Jeg personlig hadde nok ikke tatt den.....men det er jo bare fordi jeg ikke hadde turt... :-?
Hu i Svingen Skrevet 5. november 2004 #3 Skrevet 5. november 2004 Ring til namsmannen og spør hva de gjør med slike eiendeler. Hvis det er Fretex e.l. er det vel greit å ta den, men det kan jo hende den skal selges??? Var den forresten dekket til, eller sto den ute i vind & vær?
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2004 #4 Skrevet 5. november 2004 Jeg har vært i samme situasjon. Bodde i blokk og det kom noen fra et eller annet sted og satte tingene utenfor. Mens de bar ut og inn rakk jeg å kapre både en tv og en nydelig antikk sminkekommode. Tro det eller ei - jeg ble ikke tatt!!! Men det hører med til historien at jeg satte det tilbake før de merket noe Forøvrig synes jeg det er særdeles frekt av deg å ta sofaen uten å forhøre deg om hva som skulle skje med den. :fy:
Gjest Xavia Skrevet 6. november 2004 #5 Skrevet 6. november 2004 Mens de bar ut og inn rakk jeg å kapre både en tv og en nydelig antikk sminkekommode. Tro det eller ei - jeg ble ikke tatt!!! Men det hører med til historien at jeg satte det tilbake før de merket noe Så du fikk akutt dårlig samvittighet eller noe da???
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #6 Skrevet 6. november 2004 Dårlig samvittighet? Man har da moral!! Forøvrig så rakk jeg ikke å dra på treningssenteret den dagen og tenkte derfor at det kunne være passelig styrketrening - samtidig som det ga en viss spenning i hverdagen
Frodo Skrevet 6. november 2004 #7 Skrevet 6. november 2004 Selvsagt er dette å stjele. Når noen blir tvangsutkastet og de ikke henter tingene selv blir sakene deres vanligvis satt på et lager i en måned eller noe og beskjed blir gitt til eier om en frist til å hente sakene. Etter tidsfristen blir vel sakene enten kastet, eller hvis det er noe av verdi kan det selges og brukes til å redusere eventuell gjeld som gjerne er årsak til utkastelsen.
Gjest lilletroll Skrevet 6. november 2004 #8 Skrevet 6. november 2004 Jeg har vært i samme situasjon. Bodde i blokk og det kom noen fra et eller annet sted og satte tingene utenfor. Mens de bar ut og inn rakk jeg å kapre både en tv og en nydelig antikk sminkekommode. Tro det eller ei - jeg ble ikke tatt!!! Men det hører med til historien at jeg satte det tilbake før de merket noe
Messi Skrevet 7. november 2004 #9 Skrevet 7. november 2004 Jeg hadde kanskje gjort det samme, hvis jeg hadde turt. Men sånne ting tør jeg ikke. Men men, gratulerer med ny sofa da. Men tror ikke jeg ville fortalt hvor jeg hadde fått tak i den til alle som kom på besøk :-)
Gjest Aurélie Skrevet 7. november 2004 #10 Skrevet 7. november 2004 Synes det å i det hele tatt hatt en og samme sofa i 24 år rettferdiggjør handlingen din
villkatt Skrevet 9. november 2004 #12 Skrevet 9. november 2004 Jeg ville ha sjekket med den gamle naboen, at han ikke skulle ha den, og at han/hun ikke hadde noen planer om å gi den til noen. Da synes jeg det hadde vært helt kurrant å ta den. Dessuten kan den jo ikke stå ute i all slags vær og vind i dagesvis heller! Så på sett og vis reddet du den bare 8)
Hu i Svingen Skrevet 9. november 2004 #13 Skrevet 9. november 2004 Hvis naboen dro fra sofaen da han flyttet vil han vel sannsynligvis ikke ha den?
andrek Skrevet 25. november 2004 Forfatter #14 Skrevet 25. november 2004 Beklager så seint svar ifra min side. Har ikke hatt tilgang på nett de siste ukene. Var den forresten dekket til' date=' eller sto den ute i vind & vær?[/quote'] Det eneste som kan sies er at den sto påfallende lunt plassert. Men med litt regn og vind, ville den den blitt våt. Resten av tingene som var flyttet ut står der enda, så sofaen ville blitt snødd ned hadde jeg ikke flyttet på den.
Mamma1 Skrevet 25. november 2004 #15 Skrevet 25. november 2004 Grattis med ny sofa! Jeg ser det helt naturlig å berge inn sånne ting, det hadde nok jeg også gjort, dersom noen kunne bært den for meg. (Jeg hadde sikkert spurt flyttefolka)
Hu i Svingen Skrevet 25. november 2004 #16 Skrevet 25. november 2004 Da synes jeg du fortjener en klapp på skulderen for vellykket redningaksjon!
Mamma1 Skrevet 25. november 2004 #17 Skrevet 25. november 2004 Da synes jeg du fortjener en klapp på skulderen for vellykket redningaksjon! JA!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå