Gå til innhold

Få en hund nr. 2? Vansker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer har en rottweiler på 7 år. Det er en jente. I det siste har det vist seg at hun har nyrebetennelse,  og har sikkert vært dårlig en god stund.  Merket det på tissingen,  men hun hadde feber og har som sagt vært syk ganske lenge. 

Saken er den at hun har hatt litt adferdsendring i det siste 3-4 månedene vil jeg si,  litt gretten liksom,  knurrer. Og glefset etter en dame (dette var mest sannsynlig for at hun var dårlig)  hun fikk sterke antibiotika. Og er nå bedre,  ,men fortsatt  kanskje litt sær. 

Men saken er at jeg har veldig lyst å kjøpe meg en hund til. En liten en, jeg er veldig glad i dyr,  vi kan heller ikke ha katt,  jeg er også mye hjemme,  å ikke minst som barna mine kan gå tur med. Hva mener dere hunde mennesker? Er dette dumt? Kanskje hunden er kommet i " overgangsalderen" å kommer til å være sær resten av live sitt... Kanskje hun kommer til å spise  opp den lille nye hunden? Hun er ikke så sosialisert med andre hunder eller,  men det har aldri vært et problem med henne tidligere med andre hunder...noen som har noen tanker? 

Anonymkode: d13c0...9ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt meg en hund til når den jeg har fra før er i en krevende periode. Det blir ikke mindre arbeid av en hund nummer 2, og man ønsker vel fortrinnsvis at den eldste hunden er et godt eksempel. Det kan også være slitsomt for den eldre hunden med en valp i hus, så jeg ville ikke gjort det før hun er frisk igjen.

• Liker 2
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet (endret)

Nei. Om hunden din sliter med sykdom og de atferdsproblemene som følger med, ville jeg ha ventet. Tenker også på at hun ikke er så sosialisert med andre hunder. Det kan bli problemer. Har selv 3 hunder og det krever mye, som du kanskje vet :-)

Tenk tissetrening, valpen kommer til å presse grenser osv, har dere nok tid til begge? Spesielt den syke tenker jeg da.

Endret av infectedsopp
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det i den situasjonen dere er i nå. Jeg har selv to hunder og selv om den første er veldig rolig og tolmodig (utover normalen rolig) så var det veldig krevende for henne å få en aktiv valp i hus og det tok nesten ett år før den overgangen var over. Det har aldri vert knuffing men den eldste hunden tar mye ansvar mtp å oppdra den nye.

Gjest Evans
Skrevet

Jeg vil ikke si at jeg har så peiling på hund, men om ikke annet så har jeg hund :)

Jeg syns ikke det høres så lurt ut med en ny hund nå. Slik jeg forstår det er hun ikke frisk, og trenger vel kanskje ikke mer stress - og en ny liten valp vil både gi mer stress, samtidig som det vil ta oppmerksomheten bort fra henne. Og nå trenger hun kanskje litt ekstra oppmeksomhet ettersom hun er syk. 

Jeg ville ventet til etter hun var død. Da har du også mer tid å bruke på den nye valpen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...