Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagbladet og "Onaniens Historie"

Mens jeg leste denne artikkelen slo det meg mange ganger hvor på villspor mennesket kan være. Det slo meg også at til tross for at vi i dag lever i et meget opplyst samfunn, så har vi sikkert våre "onanister" vi også. Sånn som "passive røykere" kanskje? Hvor mye kan vi stole på at det som kommer ifra de bedrevitende faktisk stemmer. Mennesket har jo alltid vist en tradisjon i å se seg tilbake å le av tidligere generasjoners naivitet, absurde skikker, vrangforestillinger og inntoleranser.

Hva tror du de kommende generasjonene kommer til å si om oss?

Vi, i likhet med alle andre generasjoner, liker å tro at vi er opplyste. Dette i vår tid er kanskje mer sant enn noen gang pga informasjonsteknologien, men, er vi virkelig så opplyst og kunnskapsrike at vi ikke gjør de gale valgene? Hvor mye lit kan vi egentlig feste til politikerne, legene, ekspertene, ja, alle bedreviterne?

F.eks; er virkelig farlig å hoppe i bassenget etter et måltid?

Tanken på hvordan kommende generasjoner kommer til å se på oss oppmuntrer meg. For meg føles det som om bare fantasien kan sette grense for hvor mye de kommer til å le av oss. Bare fra når jeg var en liten femåring på midten av 1980 tallet og til i dag har vi jo opplevd en stor forandring.

Hva er deres syn på dette? Tror dere vi er så opplyste at de kommende generasjonene ikke kommer til å le av oss? Hvem er i dag våre onanister?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart de kommer til å le av oss.

Vi TROR vi er opplyste og har fått svar på det meste, men jeg tror vi bare så vidt har begynt....

Skrevet

Mosomme betraktininger.. det dukker nok opp ny viten om mye av det vi tror er opplest og vedtatt ja...

Min hemmelige drøm er vel at de om en 500 års tid ler av oss som drev med det der tullet vi kalte religion....

Skrevet

Morsomt ja, men jeg skjønner ikke helt hva du menerm ed passive røykere som nåtidens "onanister". Må ha inn alt med teskje. Skjønner hva du prøver å si, men ikke hvorfor. :)

Skrevet

Jeg syntes artikkelen var superfestlig...

Men jeg tror ikke vi vil le like mye fremover som vi gjør i dag, hadde jeg nær sagt - husk at informasjonsteknologi osv har gjort at alt går mye raskere, slik at forestillinger og viten utveksles og fornyes også mye raskere.

Jeg ler av at noen har ment at ikke morsmelk er bra for spedbarn. (Jeg mener - hva er alternativet...?)

Jeg håper vi kommer til å le godt av hvor dumme kvinner var som fant seg i så jævla mye dumt, og som lot seg selv ble ofre for så mye rart, jeg mener "ofre", når alt de hadde å gjøre var å ta kontrollen over egne handlinger og valg.

Jeg håper også vi kommer til å le godt av alt de rare religioner førte til, som ble nevnt her. Og at det ble valgt så mange idioter til statsledere, når det finnes masse glupe kvinner, blant annet, rundt omkring.

Mest av alt håper jeg vi kommer til å le av at vi ikke trodde familiestruktur og forutsigbarhet er viktig for barn. Vi er inne i en tid hvor det er viktig å finne en akseptert plass for enkelte minoriteter, homofile osv, så da er kostnadene så ymse.

En vakker dag husker vi kanskje at disse gruppene er nettopp det - MINORITETER, nemlig at det ikke er dem det er flest av. Så kan vi kanskje bruke tid og krefter på å beskytte, sikre og prioritere barn i stedet for å produsere fanesaker.

Kanskje det en vakker dag blir anerkjent å mene at barn faktisk har krav på ett hjem, at enten tar du konsekvensene av at du får dem eller så lar man for faen VÆRE å få dem.

Slik folk holder på nå er det en slik mangel på respekt for individet at det er til å bli kvalm av.

Kanskje kommer det en dag da man rister på hodet over at folk kunne få barn som de (les kvinnen) ville, uten NOEN reelle krav til oppvekstvilkår for barna.

Hm. I mellomtiden får vi bare onanere alt vi orker og fortsette å motbevise de gamle teoriene :ler:

Gjest Valhalla
Skrevet

Man kommer til å le og håne det politisk korrekte samfunn som forsøkte å bryte ned verdier. Man kommer til å se tilbake til Europa's storhetstid og spytte på lederne som lot Europa forfalle og bryte ut i konflikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...