Gå til innhold

Urolig hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden vår har vært så urolig på ettermiddagen og kvelden de siste dagene. Sutrer, bjeffer, løper bort til døra og vil ut hele tiden. Han kan legge seg og ligge en stund om han får streng beskjed, men etter en stund eller hvis vi ser på han eller reiser oss så er det på an igjen. Bjeffer også litt om natta, men roer seg da fort når han får beskjed om det.

Noen som har peiling på hva årsaken kan være?

Anonymkode: 456f7...902

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løpetid i nabolaget.

• Liker 2
Skrevet

Definitivt ei tispe med løpetid i nærheten. Bare å holde ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Ahrg, var det jeg var redd for. Han limer snuten nedi bakken når vi faktisk går ut, så det er tydelig at det er noe som lukter godt ja. Men han går rett forbi døra til naboen som har tispe da, bare begraver snuten i bakken der hun pleier å tisse.

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere når hunden holder på sånn? Jeg holder på å bli sprø!! Han bjeffer, kviner, vandrer rastløs rundt og med en gang jeg reiser meg er det å beinfly til døra og bjeffe høylytt. Han kommer jo til å bli redd meg til slutt stakkar, jeg går jo bare og kjefter. Hadde jeg kunnet hadde jeg tatt han med på en lang kveldstur et eller annet sted uten løpetidlukt, men er alene med barna nå på kveldstid.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke NOE problem å sterilisere hunder. De blir generelt mye mindre stresset og ikke minst sosiale om de blir det. Anbefaler dette Ts. 

Anonymkode: a7293...f8c

• Liker 2
Skrevet

Hvis dette kun skjer de to gangene i året hvor nabotispa har løpetid, så må dere nesten bare "stå an av" og tåle det, både du og hunden. Kjefting har lite for seg og hjelper som regel ikke så mye. Det skaper bare dårlig stemning mellom dere.

Men hvis dette utvikler seg til å bli et problem som skjer oftere, så ville jeg sterkt vurdert kastrering. I hvert fall chip-kastrering i første omgang, siden det er reversibelt og midlertidig. Da får du teste om kastrering vil hjelpe mot dette.

Noen sier at om man har hannhund så er dette noe man bare må tåle. Jeg tenker mer på om dette er noe hunden bør tåle. Det er ikke godt å gå med så mye stress og hormoner i kroppen, i hvert fall ikke om det skjer relativt ofte.

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke NOE problem å sterilisere hunder. De blir generelt mye mindre stresset og ikke minst sosiale om de blir det. Anbefaler dette Ts. 

Det er ulovlig å kastrere hunder i Norge, om det ikke er av medisinske eller særlige årsaker. Sutring/grining i perioder er ingen av delene.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, ArtyFarty skrev:

Det er ulovlig å kastrere hunder i Norge, om det ikke er av medisinske eller særlige årsaker. Sutring/grining i perioder er ingen av delene.

Det er isåfall svært dårlig. Jeg er temmelig sikker på at en veterinær får vurdere ihvertfall. 

Hunder blir generet mye mer sosiale, mindre aggressive og  ikke minst mindre stresset om de blir kastrert. Alt dette er positivt for hundens liv.  Grunnen at hunder I Norge altfor  ofte er småaggressive pluss at knapt finnes  hundeparken tror jeg er pga ikke kastrert.  

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er isåfall svært dårlig. Jeg er temmelig sikker på at en veterinær får vurdere ihvertfall. 

Hunder blir generet mye mer sosiale, mindre aggressive og  ikke minst mindre stresset om de blir kastrert. Alt dette er positivt for hundens liv.  Grunnen at hunder I Norge altfor  ofte er småaggressive pluss at knapt finnes  hundeparken tror jeg er pga ikke kastrert.  

Man finner alltids en veterinær som tenker mer på bunnlinja, enn på lover og regler..

At hunder er aggressive har i langt større grad med dårlig avl og dårlig sosialisering og gjøre, enn om de har intakte baller og/eller livmor og gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...