Gjest MadameDeRosa Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Hvilker planter har dere på balkongen og verandaen, og setter dere ut noen av inneplantene nå som det er sommer?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Pantere og andre ville dyr hører ikke hjemme på balkongen. Anonymkode: eedaa...425 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 1 minutt siden, MadameDeRosa skrev: Hvilker planter har dere på balkongen og verandaen, og setter dere ut noen av inneplantene nå som det er sommer? Trodde du hadde, som nevnt i overskriften, en Panter på verandaen Petunia, margeritter er fine på verandaen Anonymkode: c19ca...b67 4
Gjest MadameDeRosa Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 (endret) Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Trodde du hadde, som nevnt i overskriften, en Panter på verandaen Petunia, margeritter er fine på verandaen Anonymkode: c19ca...b67 Ops! En panter på verandaen hadde vært fantastisk :D Endret 29. juni 2016 av MadameDeRosa
absinthia Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 (endret) Jeg har lavendel, pelargonium, surfinia, lobelia og dahlia. De tre siste er plantet sammen. ..kom på at jeg også har en stor planteskål med stemorsblomst og hebe sammenplantet. Inneplantene er inne, selv om jeg tidligere har satt en del ute i skyggen. Endret 29. juni 2016 av absinthia
Sulosi Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Jeg har en engletrompet og en canna som jeg setter i kjelleren hver høst så de er faste gjester hos meg. Utenom de har jeg de to siste årene kjøpt pluggplanter og da velger jeg utfra farger jeg liker.
Gjest MadameDeRosa Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Vil noen legge ut bilder, er det fint! :D Ble nysgjerrig på å se nå
Gjest MadameDeRosa Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 http://www.miamiherald.com/news/state/21e2n7/picture69139187/ALTERNATES/FREE_640/panther Ganske fin verandapynt! Nei, opplys meg, hvem er den berømte flaskepanteren?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 Spør jo hvor mye sol du har, jeg har hengelobelia, spanske margeritter, hortensia, lavendel og campula. Anonymkode: 3bb0b...e7c
Gjest MadameDeRosa Skrevet 29. juni 2016 #11 Skrevet 29. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør jo hvor mye sol du har, jeg har hengelobelia, spanske margeritter, hortensia, lavendel og campula. Anonymkode: 3bb0b...e7c Masse sol hèle dagen! Margeritter har jeg også. Tror jeg skal kjøpe noen urter og lavendel i morgen, få litt friske dufter på balkongen
Million Skrevet 30. juni 2016 #12 Skrevet 30. juni 2016 (endret) 15 timer siden, MadameDeRosa skrev: Nei, opplys meg, hvem er den berømte flaskepanteren? Du skriver "panter" i overskriften til innlegget ditt. Panter på verandaen..... :-) Jeg setter ikke ut stueplanter lenger, for de ender bare opp fulle av utøy av utendørslivet. Lus og edderkopper og alskens skadedyr og insekter. Da må man enten kaste de når høsten kommer, eller kjøpe insektskverkere på sprayboks i dyre dommer for å få plantene friske igjen. Ettårige sommerblomster skal jo kastes uansett, så de er det greit å ha der ute selv om de blir fulle av utøy i blant. De skal jo ikke inn i hus etterpå. Petunia liker jeg veldig godt, de finnes i så mange flotte farger. De gjør seg godt under tak, da de tåler ikke regn. Så det er best å ha de inne på verandaen under overbygg, ikke ytterst i verandakassen som får regn på seg. Regn ødelegger blomsterhodene og får dem til å klebe seg sammen og råtne. Det er en del "vedlikehold" med petunia, men om man gidder å ta seg bryderiet med å plukke vekk visne blomsterhoder hver dag, så blomstrer de enormt og rikt hele sommeren gjennom. Ihvertfall hvis de får litt gjødsel nå og da. Spanske margeritter er også fine, de er liksom sommer for meg. Tåler en regnskur også. Det samme gjelder her; plukk av døde blomsterhoder, så kommer det nye knopper etterhvert. Jeg har i tillegg veldig sansen for tåre (fuchsia), og har som regel minst en i stor potte ute. De finnes også i mange varianter og farger. Utrolig fine! Min favoritt blant sommerblomster. De liker seg gjerne i litt halvskygge, ikke full sol dagen lang. Jeg pleier å ha dem under tak på terrassen ved inngangspartiet. Endret 30. juni 2016 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå