Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For over en måned siden bestilte jeg en salgsvare fra en lokal butikk, men via nettsiden deres. 

Etter at jeg hadde betalt og hentet varene, la jeg inn en ny bestilling på samme vare. Etter et par dager angret jeg meg, ettersom varen jeg allerde hadde hentet og tatt i bruk, ikke fungerte som jeg hadde tenkt. Så jeg sendte en mail til butikken og sa at jeg ikke ønsket varen likevel. 

I går, en måned etterpå, fikk jeg mail tilbake med svar at de ikke tar salgsvarer i retur. Har jeg noen rettigheter her? Kan jeg vise til angreretten ettersom varen er bestilt på nettet, selv om butikken har en fysisk butikk?

Anonymkode: e2824...222

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter at jeg hadde betalt og hentet varene, la jeg inn en ny bestilling på samme vare. Etter et par dager angret jeg meg, ettersom varen jeg allerde hadde hentet og tatt i bruk, ikke fungerte som jeg hadde tenkt. Så jeg sendte en mail til butikken og sa at jeg ikke ønsket varen likevel.

Dette ble litt gresk for meg. Hva er det snakk om? Fyrstikkesker på sankthans?

Anonymkode: ea2db...228

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ble litt gresk for meg. Hva er det snakk om? Fyrstikkesker på sankthans?

Anonymkode: ea2db...228

Hæ? Først kjøpte jeg én vare og bestilte en maken vare etter at jeg hadde hentet den første. Jeg tok i bruk den varen jeg hadde kjøpt, men den fungerte ikke slik jeg hadde trodd. Dermed sendte jeg mail og avbestilte den nye varen (som jeg ikke hadde hentet). Men fikk til svar en måned etterpå at man ikke kunne returnere varer kjøpt på salg. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Først kjøpte jeg én vare og bestilte en maken vare etter at jeg hadde hentet den første. Jeg tok i bruk den varen jeg hadde kjøpt, men den fungerte ikke slik jeg hadde trodd. Dermed sendte jeg mail og avbestilte den nye varen (som jeg ikke hadde hentet). Men fikk til svar en måned etterpå at man ikke kunne returnere varer kjøpt på salg. 

Er det bestilt over nett så ER de angrerett på kjøpet. Men er vel begrenset til 14 dager fra du mottar varen. Det vil si den dagen du for melding om pakken.

Ligger det ikke angrerettsskjema med er vel fristen 1 mnd hvis jeg husker rett. At det er en salgsvare har null og niks og si hvis du har handlet via nett.

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

For over en måned siden bestilte jeg en salgsvare fra en lokal butikk, men via nettsiden deres. 

I går, en måned etterpå, fikk jeg mail tilbake med svar at de ikke tar salgsvarer i retur. Har jeg noen rettigheter her? Kan jeg vise til angreretten ettersom varen er bestilt på nettet, selv om butikken har en fysisk butikk?

Angrerett har du i 14 dager om du bestiller over telefon eller nettet, slik at du ikke har fått sett varen :-)

Anonymkode: ada6d...819

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke avbestille via nettet før du har fått varen. Men du har 14 dagers angrerett etter loven når du har mottatt varen fysisk. Derfor burde du ventet til du mottok varen og så returnert den. Da har du loven på din side, dersom du har bestilt fra en norsk butikk. 

Anonymkode: 9f7de...9dd

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke avbestille via nettet før du har fått varen. Men du har 14 dagers angrerett etter loven når du har mottatt varen fysisk. Derfor burde du ventet til du mottok varen og så returnert den. Da har du loven på din side, dersom du har bestilt fra en norsk butikk. 

Anonymkode: 9f7de...9dd

Men det kan hun jo fortsatt gjøre. Hente varen og så returnere den igjen. 

Anonymkode: 052a1...266

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...