AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Har spist med kaloriunderskudd i en GOD stund nå, men er lei og ser ingen resultater - så vil prøve ut lavkarbo. Noen som har prøvd dette, og vil dele erfaringer eller tips? Jeg er nærmest sengeliggende, uten skole/jobb og får kun gått 1-2 korte turer om dagen så trenger en diett (mer livsstil) som kan holde meg i form uten at trening er nødvendig. Anonymkode: 65b83...c4b
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Bare lavkarboish. Kuttet kraftig ned på karbohydrater og spiste mye mer grønt og proteinrikt. Og ikke minst rent. Man blir mye mettere av fiber- og proteinrik mat og trenger derfor ikke disse karbohydratene. Vekta gikk fint ned og humøret gikk opp. Anonymkode: bbd44...46b
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 2 minutter siden, jabx skrev: Lavkarbo er skadelig. Å kutte ut karbs helt er skadelig. Å begrense karbs er helsefremmende. Man trenger noe men ikke flere brødskiver om dagen og pasta til middag. Jeg spiser mest rent kjøtt og grønnsaker men jeg spiser også to knekkebrød og en brødskive om dagen. Frokost - to knekkebrød Lunsj - salat og en skive Mellommåltid - banan/frukt (karbs) Trening Middag - et kjøttstykke eller fiskestykke. Masse grønnsaker og bønner ol. Og så skeier jeg ut med øl, vin og sjokolade når jeg vil. Anonymkode: bbd44...46b
Gjest Ajax Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Jeg har prøvd carb loading, og det er noe av det verste jeg har gjort. Jeg anbefaler deg å holde deg på lavkalori 😄
TheK Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har spist med kaloriunderskudd i en GOD stund nå, men er lei og ser ingen resultater - så vil prøve ut lavkarbo. Noen som har prøvd dette, og vil dele erfaringer eller tips? Jeg er nærmest sengeliggende, uten skole/jobb og får kun gått 1-2 korte turer om dagen så trenger en diett (mer livsstil) som kan holde meg i form uten at trening er nødvendig. Anonymkode: 65b83...c4b Jeg er diabetiker, og lever på lavkarbo. Det som skjer med kroppen når du ikke spiser karbohydrater er at cellene i kroppen ikke åpner seg. du vil rase ned i vekt. Jg anbefaler dette til mange jeg startet for 2 år siden og lever et sunnere liv med MYE mer energi. Er litt dritt de første ukene, men kroppen blir for vant med det. Man blir "behagelig" mett og du kan spiser nesten det samme som før, bare noe endringer. Tenk at du skal spise RENT hele tiden!:) Lykketil!!
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Lavkarbo er det eneste som har fått meg ned i vekt. Ingenting annet har funket, og jeg har prøvd "alt". Spiser modrat lavkarbo. Dytter ikke nedpå brød, pasta og sukker, men unngår det ikke helt. Passer også på å ikke spise for mye rødt kjøtt. Bruker mye fisk og kylling :-) Lykke til! Anonymkode: b7e10...afc
Thaila Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Har vert på lavkarbo en stund ja. Veit egentlig ikke om jeg ville anbefalt det. Det er ikke en diett du bare kan hoppe på og hoppe av, for hopper du av den etter å ha vert på den en stund og går rett tilbake til karbohydrater, vil du gå opp MYE i vekt, mer enn du gikk ned fordi alt i kroppen din har blitt snudd på hodet og den reagerer helt annerledes. Prøver selv langsomt å spise mer karbohydrater igjen. Jeg tror den samtidig kan ha helsevinnende effekter men samtidig er det mange advarsler om for mye rødt kjøtt nå, og jeg merker at jeg føler meg bedre når jeg iblant ikke spiser så mye kjøtt HELE tiden. (om man er på lavkarbo er man også livredd for å ikke få i seg nok proteiner til en hver tid, for da begynner musklene å forbrennes) Kanskje har jeg vert mer ekstrem enn de fleste og. Men å spise mindre karbohydrater er jo ingen fare, og kutte ut sukker er bare bra.
Polly Ester Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 Jeg går på lavkarbo fordi det er det som funker for meg. Problemet mitt er at jeg slutter å være sulten, har ikke lyst på mat og mister helt interessen av å lage noe. Så jeg spiser for lite mat. Og dermed holder kroppen fast på det den kan av fett og det tar lengre tid for meg å gå ned. Jeg gikk på lavkarbo i 2010 og gikk ned nesten 30 kg. Gikk opp alt pluss litt til fordi jeg gikk tilbake til å spise vanlig mat. Jeg legger på meg av ris, pasta og brød. Spesielt brød gjør at jeg blir oppblåst. Og kaker og godteri selvfølgelig. På vanlig kosthold så trigges jeg hele tiden på å spise kaker og godteri, på lavkarbo så har jeg ikke lyst på kaker og sjokolade heller. De gangene jeg spiser mat så spiser jeg kylling, omelett, ost, egg, avocado f.eks. Hender jeg blander sammen kjøttdeig, bacon og grønnsaker og steker det med ost og krydder. Jeg kommer til å fortsette lavkarbo resten av livet. Ikke som diett hele tiden, men når jeg har kommet ned i den vekten jeg vil så kommer jeg til å spise moderat lavkarbo for å holde vekten nede. Jeg skal ikke påberope meg at jeg har "prøvd alt", men jeg syns det er lettere å telle karbohydrater og holde meg unna ris, pasta, poteter og brød, enn å spise lavkalori. Jeg gidder ikke sette meg inn i lavkalori.
jabx Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 40 minutter siden, Thaila skrev: Det er ikke en diett du bare kan hoppe på og hoppe av, for hopper du av den etter å ha vert på den en stund og går rett tilbake til karbohydrater, vil du gå opp MYE i vekt, mer enn du gikk ned fordi alt i kroppen din har blitt snudd på hodet og den reagerer helt annerledes. Det er antakelig fordi kroppen er i "panikkmodus". Den får ikke næringsstoffene den forventer seg, derfor føkkes systemet opp. Det samme som skjer hvis man sulter seg over tid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå