Yme Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Når du skriver eller tegner, hvordan holder du blyanten/pennen din? 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 1 minutt siden, Yme skrev: Når du skriver eller tegner, hvordan holder du blyanten/pennen din? Sånn som du viser på bildet Anonymkode: e8200...a83 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Som på bildet, ja. Anonymkode: 8ce99...127 3
Forundret.. Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Likt som på bildet bortsett fra at pennen ligger over på midtleddet på langfingeren min og ikke på endeleddet.
Mis(s)Understood Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 (endret) Sånn: Oj ! Bilde rett fra mobilen og ut på KG blei stort Endret 29. juni 2016 av Mis(s)Understood
Rosewood Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Noe ala det på bildet, bortsett fra at tommelen min går over pekefingeren, og pennen peker ut mot den kroken mellom tommel og pekefinger. Jeg skriver med venstrehånd
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Et øyeblikk siden, Rosewood skrev: Jeg holder den på samme måte. Eller ihvertfall ganske likt.
Ferny Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 Holder den veldig hardt. Og får en "knekk" i pekefingeren (som en "v"). Helt siden barneskolen har jeg fått beskjed om at jeg bruker for mye trykk når jeg skriver (men det var bare et problem de årene vi skrev med blyant, de knakk jo hele tiden). Samtidig har jeg alltid fått høre at jeg har veldig pen håndskrift da. Til og med (helt random) fra eksamensvakter på universitetet. Ser ut som det er maskinskrevet (omtrent som skriften i dette innlegget). Men klarte aldri å lære meg å "skrive riktig", husker helsesøster var innom flere ganger for å lære meg å holde pennen lett i hånden. Hjalp ikke.... my way or no way.
Summers Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 6 minutter siden, Ferny skrev: Men klarte aldri å lære meg å "skrive riktig", husker helsesøster var innom flere ganger for å lære meg å holde pennen lett i hånden. Hjalp ikke.... my way or no way. Fikk du ikke sånn greie på pennen som tvinger deg til å holde pennen riktig? Det fikk jeg og etter å ha brukt den en stund så ble det grepet naturlig.
Ferny Skrevet 29. juni 2016 #11 Skrevet 29. juni 2016 2 minutter siden, Summers skrev: Fikk du ikke sånn greie på pennen som tvinger deg til å holde pennen riktig? Det fikk jeg og etter å ha brukt den en stund så ble det grepet naturlig. Husker en slags "trekant"? Men selve grepet var jo ikke feil, mer at jeg holder så hardt. Så endte opp med at helsesøster hang over pulten min i stedet. Tror de var bekymret for at jeg skulle bli sliten i hånden/fingrene. Men de må ha gitt opp på et tidspunkt.
annebanane Skrevet 29. juni 2016 #12 Skrevet 29. juni 2016 Altså, hahah. Jeg innser nå at jeg holder penner, blyanter osv. på en ganske rar måte . Får skikkelig klumpehånd av det. Men jeg hviler pennen på ringfingeren, og støtter med langfingeren. Tommelen legger jeg delvis under pennen. Dette resulterer i et merke på ringfingeren om jeg skriver mye, og har vel et søkk på den (slik som på lillefingeren pga mobilholding). Bøyer også langfingeren mye mer en vist til tider. Har fått litt kjeft jeg også for det, men klarer ikke holde den på en annen måte.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #13 Skrevet 29. juni 2016 Holder den lett og kokett og florelett Anonymkode: 1cd99...284
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #14 Skrevet 30. juni 2016 19 timer siden, Rosewood skrev: Sånn, med venstre hånd. Anonymkode: a3bca...ad4
Gjest Tom/Loki Skrevet 30. juni 2016 #15 Skrevet 30. juni 2016 19 timer siden, Mis(s)Understood skrev: Sånn: Oj ! Bilde rett fra mobilen og ut på KG blei stort Sånn holder jeg også pennen.
Yme Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #17 Skrevet 1. juli 2016 Bra greier! Syns det er litt fascinerende å se alle de forskjellige måtene folk holder pennen sine på. Mye som er ganske likt som måten jeg holder pennen på, men Moonwalker, og AB rett over her, har jo ganske unike grep. Takk til alle som har bidratt, og håper å se flere bilder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå