Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du skriver eller tegner, hvordan holder du blyanten/pennen din?

Skjermbilde (64).png

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Yme skrev:

Når du skriver eller tegner, hvordan holder du blyanten/pennen din?

Sånn som du viser på bildet :)

Anonymkode: e8200...a83

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som på bildet, ja.

Anonymkode: 8ce99...127

• Liker 3
Skrevet

Likt som på bildet bortsett fra at pennen ligger over på midtleddet på langfingeren min og ikke på endeleddet.  

Skrevet (endret)

Sånn:

image.jpeg

Oj ! Bilde rett fra mobilen og ut på KG blei stort :blink:

Endret av Mis(s)Understood
Skrevet

Noe ala det på bildet, bortsett fra at tommelen min går over pekefingeren, og pennen peker ut mot den kroken mellom tommel og pekefinger. Jeg skriver med venstrehånd

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, Rosewood skrev:

image.jpg

Jeg holder den på samme måte. Eller ihvertfall ganske likt.

Skrevet

Holder den veldig hardt. Og får en "knekk" i pekefingeren (som en "v"). Helt siden barneskolen har jeg fått beskjed om at jeg bruker for mye trykk når jeg skriver (men det var bare et problem de årene vi skrev med blyant, de knakk jo hele tiden). Samtidig har jeg alltid fått høre at jeg har veldig pen håndskrift da. Til og med (helt random) fra eksamensvakter på universitetet. Ser ut som det er maskinskrevet (omtrent som skriften i dette innlegget). Men klarte aldri å lære meg å "skrive riktig", husker helsesøster var innom flere ganger for å lære meg å holde pennen lett i hånden. Hjalp ikke.... my way or no way.:smoke:

Skrevet
6 minutter siden, Ferny skrev:

Men klarte aldri å lære meg å "skrive riktig", husker helsesøster var innom flere ganger for å lære meg å holde pennen lett i hånden. Hjalp ikke.... my way or no way.:smoke:

Fikk du ikke sånn greie på pennen som tvinger deg til å holde pennen riktig? Det fikk jeg og etter å ha brukt den en stund så ble det grepet naturlig.

Skrevet
2 minutter siden, Summers skrev:

Fikk du ikke sånn greie på pennen som tvinger deg til å holde pennen riktig? Det fikk jeg og etter å ha brukt den en stund så ble det grepet naturlig.

Husker en slags "trekant"? Men selve grepet var jo ikke feil, mer at jeg holder så hardt. Så endte opp med at helsesøster hang over pulten min i stedet. Tror de var bekymret for at jeg skulle bli sliten i hånden/fingrene. Men de må ha gitt opp på et tidspunkt.

Skrevet

Altså, hahah. Jeg innser nå at jeg holder penner, blyanter osv. på en ganske rar måte :sjokkbla:. Får skikkelig klumpehånd av det. Men jeg hviler pennen på ringfingeren, og støtter med langfingeren. Tommelen legger jeg delvis under pennen. Dette resulterer i et merke på ringfingeren om jeg skriver mye, og har vel et søkk på den (slik som på lillefingeren pga mobilholding). Bøyer også langfingeren mye mer en vist til tider. Har fått litt kjeft jeg også for det, men klarer ikke holde den på en annen måte.

IMAG1558_1_1.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Holder den lett og kokett og florelett

Anonymkode: 1cd99...284

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Rosewood skrev:

image.jpg

Sånn, med venstre hånd.

Anonymkode: a3bca...ad4

Gjest Tom/Loki
Skrevet
19 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Sånn:

image.jpeg

Oj ! Bilde rett fra mobilen og ut på KG blei stort :blink:

Sånn holder jeg også pennen.

AnonymBruker
Skrevet

Snapchat-8974783574560226072.jpg

Anonymkode: f6ce3...771

Skrevet

Bra greier! Syns det er litt fascinerende å se alle de forskjellige måtene folk holder pennen sine på.

Mye som er ganske likt som måten jeg holder pennen på, men Moonwalker, og AB rett over her, har jo ganske unike grep.

Takk til alle som har bidratt, og håper å se flere bilder :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...