AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Inspirert av den andre tråden... Jeg tror maaange barn blir i dag nedprioritert på grunn av denne kroppen man skal ha i dag... De florerer på instagram og ikke kom å si at den treningen tar 40 min av dagen når barna sover eller er i bhg... Synes mange prioriterer helt feil.. Tenker spesielt på de som er ekstra trent og det begynner å bli veldig vanlig rundt her hvor jeg bor... Synes mange i min krets har totalt feil prioritering og løper fra barna før de har blitt lagt og pumper fordi de vil stille oppi Fitness om og om igjen. Både kvinner og menn. All ære til de som klarer å kombinere det på e sunn måte, men mange tenker bare på seg selv Anonymkode: 773f8...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Jeg har ikke en fin kropp i det hele tatt, men trener nå allikevel. Velger å være fornøyd med to økter i uka og de tar jeg før jobb. Trener da fra 0615 til 07. Går ikke på bekostning av ungene i det hele tatt Anonymkode: 5ae76...985
rh1 Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Man kan bli veldig godt trent med økter på under en time om dagen Det som er like viktig å prioritere med en sånn livsstil er riktig kosthold, og ser ikke helt hvordan akkurat DET kan skade barna... For all del; er nok av folk der ute som nedprioriterer barna, og det er dumt - men å skjære alle over en kam som om man ikke kan være godt trent uten å neglisjere familie, det blir å ta litt hardt i. Man trenger heller ikke å være på instagram og poste treningsgreier for å være dårlig på å prioritere barna - det kan være alt i fra festing til karriere som kommer i veien der.. Tror heller ikke det er krise for barna om mamma eller pappa har littegrann alenetid heller! 2
Gjest Jessica Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Hmm , jeg er helt uenig med deg. Selv er jeg opptatt av trening og helse og vedlikeholder kroppen. Det gjør jeg av flere grunner, men en av dem er å være rask og frisk for barna mine. Ha utholdenhet og trives med meg selv slik at de lærer å leve sunt. jeg jobber , men har også barna hjemme når jeg har turnus fri. Trener 3 ganger i uka og går ca 10.000 skritt hverdag. Dette innebærer at jeg har masse energi og Ork til å følge dem opp. Jeg sparker ball med, er på oppdagelsesferd i skogen med minstemann på sin bæresele og klatrer i trær meg mellomste . Jeg ønsker også å se fin ut for min mann og føle meg bra. Blir alltid glad når folk sier at det ikke ser ut som jeg har født 3 barn, men mest av alt elsker jeg selvtilliten jeg får av trening. Du burde jo prøve dette istedenfor å se ned på de som er opptatt av trening. Helt ærlig så lukter jeg spor av misdannelser og sjalusi i slike tråder
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Nei, jeg er ikke misunnelig. Mulig jeg har dette synet da jeg omgås såpass mange som bare har trening, trening, trening i hodet, men likevel skal få barn på barn på barn. Er det noe jeg misunner så er det høyde, men det kan jeg ikke trene meg til en gang så mine 51 kg på 158 cm er fult levbart sammen med den lille pølsa jeg får når jeg sitter. For å ikke glemme cellulitter da, men siden jeg ikke har strekkmerker så er det også levbart. Kanskje ekstra provosert i dag fordi vi sitter med "åpent" hus og er barnevakt for flere på grunn av trening. Faktisk hadde det vært fint om barna kunne rasert andres hus til tider, men igjen så har vi "åpent" hus for barnas del og de trives her Anonymkode: 773f8...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 22 minutter siden, Jessica skrev: Hmm , jeg er helt uenig med deg. Selv er jeg opptatt av trening og helse og vedlikeholder kroppen. Det gjør jeg av flere grunner, men en av dem er å være rask og frisk for barna mine. Ha utholdenhet og trives med meg selv slik at de lærer å leve sunt. jeg jobber , men har også barna hjemme når jeg har turnus fri. Trener 3 ganger i uka og går ca 10.000 skritt hverdag. Dette innebærer at jeg har masse energi og Ork til å følge dem opp. Jeg sparker ball med, er på oppdagelsesferd i skogen med minstemann på sin bæresele og klatrer i trær meg mellomste . Jeg ønsker også å se fin ut for min mann og føle meg bra. Blir alltid glad når folk sier at det ikke ser ut som jeg har født 3 barn, men mest av alt elsker jeg selvtilliten jeg får av trening. Du burde jo prøve dette istedenfor å se ned på de som er opptatt av trening. Helt ærlig så lukter jeg spor av misdannelser og sjalusi i slike tråder Misdannelser Sorry, jeg måtte bare! Helt enig med deg, nå er jeg relativt utrent selv for tiden og det plager meg, mye fordi jeg har så lite energi til å følge opp 1,5 åringen vår. Så nå skal jeg i gang igjen med treningen, det gjør jeg både for meg selv og som en investering i god helse som kommer familien min til gode Jeg kommer ikke til å henge i treningsstudio 24/7, men snike inn en økt her og der. Som du sier kan man også være aktiv MED barna. Anonymkode: 2ee98...c5a
Sushi Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Det er da bare å trene etter at barna har lagt seg? Kropp bør ikke være hovedfokus, men det er en god i investering for barna å holde seg frisk og sprek som forelder. Er det noe jeg ikke har dårlig samvittighet for som mor er det at jeg trener!
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Alt med måte. Jeg trener ikke fordi jeg ikke sover. Dvs jeg er aktiv, men baby har en periode nå der hun sover minimalt. Så la fra meg trening. Den lille energien jeg har går til å være med dem og overleve levering i barnehagen. De som trener og har babmå ha sovebabyer Anonymkode: ff553...611 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 Stå på! Kjøp deg en matte, noen manualer og bruk egen kroppsstyrke. Er mye man kan gjøre hjemme etter barna har lagt seg, er på skole/barnehage, osv Anonymkode: b8184...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 Det finnes jo faktisk måter å trene på uten at det går utover barna! Jeg har feks gått og jogget mye med barna i joggevogn. Eller jeg går turer i skog og mark med barna og har minstemann i bæremeis. Flott trening det, i tillegg så får barna frisk luft og turer i skogen som de elsker. Ellers så jogger jeg på tredemølle hjemme etter at barna har lagt seg, eller ute når mannen min er hjemme. Jeg trener fordi det gir meg energi og livsglede. Det finnes sikkert mennesker som overdriver trening på en slik måte at det går utover barna deres. Men dette gjelder ikke alle mødre/fedre som trener! Vær litt forsiktig med å dømme alle på grunnlag av dine egne erfaringer med noen få mennesker. Anonymkode: 70d6b...718
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #11 Skrevet 30. juni 2016 Joggevogn er genialt! Anonymkode: b8184...ac2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #12 Skrevet 30. juni 2016 Jeg har ikke inntrykk av at så mange er hysterisk opptatt av dette, men kanskje de er der ute allikevel? Det jeg kan reagere på, er når foreldre er på jobb på dagtid, barna har lange dager i bhg og så blir de allikevel plassert på barnepassen på treningssenteret på ettermiddag fordi mor og far skal trene. Akkurat det synes jeg ikke noe om. Heller ikke å plassere våkne babyer der hos totalt ukjente voksne (noe annet hvis babyen sover seg gjennom ei treningsøkt). Jeg har med babyen min på mor/barn-trening en gang i uka, og så går vi masse tur sånn at han kan sove i vogna. For utseendet sin del skulle jeg nok trent litt mer, men er fornøyd med det jeg får til akkurat nå, og føler ikke at det går utover barna. Anonymkode: 731b2...534 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #13 Skrevet 30. juni 2016 Jeg synes det er synd at mange går slik i forsvar, for dette er et interessant tema. Det finnes de miljøene der det er status å få små barn, og noen mødre går til drastiske skritt for å få til dette. Det er ingen her inne selvsagt, men utenfor KG er problemet såpass utbredt i enkelte miljøer at jordmødre og helsesøstre har gått ut med advarsler. Og det finnes de miljøene der trening er så viktig at folk lyver på seg treningstimer, eller faktisk trener så mye de bare kan, fordi mange treningstimer fører til en pen kropp, og en pen kropp gjennom viser hvor vellykkede de er. Og noen av disse som går så langt er mødre! Disse finnes selvsagt ikke her inne, disse har ikke tid til å være på nettet, men de finnes. Derfor er dette et interessant tema. Min påstand: Helse er ikke lenger viktigst, utseendet er! Det er ikke viktig å være sterk og sunn, nå skal du være "fit", og er du ikke "fit" gjør du ikke de rette tingene, og da er du ikke vellykket. Anonymkode: e70e2...24d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå