Gå til innhold

Ikea tilbakekaller nå drøyt 29 millioner kommoder av merkene Malm, Brimnes og Hemnes. Spørsmål om sikkerhet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"Ikea tilbakekaller nå drøyt 29 millioner kommoder av merkene Malm, Brimnes og Hemnes

Grunnen er at kommodene kan tippe om de ikke skrus ordentlig fast i veggen.

Flere dødsulykker skal ha inntruffet i USA som følge av dette, skriver Svenska Dagbladet."

http://e24.no/naeringsliv/ikea-as/ikea-tilbakekaller-kommoder-kan-koste-varehuset-15-milliarder-kroner/23726647

Hvorfor må kommodene kalles tilbake? Er de ikke trygge i bruk hvis man følger bruksanvisningen og fester kommodene i veggen?

Anonymkode: 65835...80c

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Jo da er de trygge. Men du vet, amerikanere, de saksøker de, dersom de kan få det til at Ikea visste om faren og ikke varslet.

Skrevet

Amerikanerne saksøker jo over en lav sko, det er kun derfor. Produktet blir kun tilbakekalt i USA og Canada, av åpenbare årsaker.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jo da er de trygge. Men du vet, amerikanere, de saksøker de, dersom de kan få det til at Ikea visste om faren og ikke varslet.

2 minutter siden, Alice123 skrev:

Amerikanerne saksøker jo over en lav sko, det er kun derfor. Produktet blir kun tilbakekalt i USA og Canada, av åpenbare årsaker.

Jeg forstår. Takk for svar Blondie65 og Alice123 :blomst:

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
3 minutter siden, Ole Brumm skrev:

Jeg har hatt div kommoder og bokhyller fra ikea i mange år. 
Aldri festet dem til veggen og aldri falt over. 

Ene bokhyllen min er nå festet til veggen. Fordi jeg har en feit katt som klatrer oppi hyllen. Så da sier det seg selv at den bør festes. Ellers så har jeg aldri festet noe som helst til veggen. 
Ved normal bruk så skal det ikke være nødvendig å feste kommoder til veggen. Men. Har du barn eller gale katter så bør man gjøre det. Dette gjelder alt av kommoder og bokhyller, ikke bare fra ikea. Men Amerikanere er ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen. 

Noen har blitt drept av en slik kommode, virker rimelig at de tilbakekaller den.

AnonymBruker
Skrevet

Shit, vurderte faktisk å kjøpe en Hemnes-kommode for noen uker siden. Glad jeg fremdeles er i live.

Anonymkode: 695a2...932

• Liker 7
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
amativeReflection skrev (På 29.6.2016 den 18.56):

Noen har blitt drept av en slik kommode, virker rimelig at de tilbakekaller den.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
Et øyeblikk siden, Ole Brumm skrev:

Tilbakekalle den.. på grunn av menneskelig svikt? Nei du, den må du lengre utpå landet med. 
Folk kan dø av smørkniver også, men man behøver ikke å tilbakekalle dem for det! 

Er det snakk om at den platen som skal festes i veggen, er for svak eller defekt. JA. Men ikke fordi noen ikke gidder å bruke 2 sekunder ekstra for å feste den fast i veggen, med riktig type skruer for sin type vegg. 
Det at folk hopper over den delen, og tror at det ikke er så farlig. Da er det deres feil, ikke IKEA. 

De som ble drept kunne vært en uskyldig tredjepart.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shit, vurderte faktisk å kjøpe en Hemnes-kommode for noen uker siden. Glad jeg fremdeles er i live.

Serr? Jeg skrudde nettopp sammen et IKEA-bord, håper jeg overlever kvelden :grine:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er løsningen for Ikea å skrive omfattende advarsler sammen med bruksanvisning på flere av sine produkter i fremtiden, for å unngå søksmål?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 6-7 slike i hus, har aldri skrudd dem i veggen, å aldri har de tippet over heller, dette er vel et typisk amerikansk problem dette...

Anonymkode: 318ea...57c

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Ikea tilbakekaller nå drøyt 29 millioner kommoder av merkene Malm, Brimnes og Hemnes

Grunnen er at kommodene kan tippe om de ikke skrus ordentlig fast i veggen.

Flere dødsulykker skal ha inntruffet i USA som følge av dette, skriver Svenska Dagbladet."

http://e24.no/naeringsliv/ikea-as/ikea-tilbakekaller-kommoder-kan-koste-varehuset-15-milliarder-kroner/23726647

Hvorfor må kommodene kalles tilbake? Er de ikke trygge i bruk hvis man følger bruksanvisningen og fester kommodene i veggen?

Finnes det kommoder som ikke kan velte? De vil jeg gjerne se.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Aamu skrev:

Serr? Jeg skrudde nettopp sammen et IKEA-bord, håper jeg overlever kvelden :grine:

Oida. Anbefaler deg å fortelle venner og familie at du er glad i dem sporenstreks, kan hende dette er din siste kveld. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oida. Anbefaler deg å fortelle venner og familie at du er glad i dem sporenstreks, kan hende dette er din siste kveld. 

Får gjøre det :sprettoy:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ligger i sengen og ser bort på en Hemnes-kommode. 

Dette er kanskje mine siste ord......

Anonymkode: 4814b...b8f

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Og jeg har virkelig utfordret skjebnen ved å flytte et Hermes TV møbel og stått under overbygget - som kunne sviktet - i dag. Jeg bør vel ikke spille mer Lotto for jeg har nok brukt opp all mulig flaks.

Skrevet

Jeg har også et Hemnesmøbel (samt mye annet fra IKEA). Når jeg leser saker som dette forstår jeg hvor heldig jeg er... føler jeg har fått livet i gave igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Alice123 skrev:

Jeg har også et Hemnesmøbel (samt mye annet fra IKEA). Når jeg leser saker som dette forstår jeg hvor heldig jeg er... føler jeg har fått livet i gave igjen.

:fnise: Jeg lever også et farlig liv hihi, omtrent alt jeg har er fra Ikea

AnonymBruker
Skrevet

Lar de barna leke med knivene og saksene fra IKEA også? Tenk hvor skarpe de er. Hva skjer med å passe på barna sine? Faen I meg sykt.

Anonymkode: 65d75...44a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...