AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Har hatt et dårlig forhold til svigerbroren min lenge fordi han alltid har virket som han har mislikt meg fra første stund (kan liksom ikke si hei hvordan går det eller se meg i øynene eller noe som helst), men har kommet meg forbi det og gjør mitt beste for å være hyggelig endog. I alle fall så har ting spunnet helt ut av kontroll i det siste og han har oppført seg på en helt motbydelig måte, men det føles som at resten av den familien til tross for dette støtter hans mildt sagt spesielle holdninger til ting, og jeg begynner å lure på om det er meg som det er noe galt med. - jeg syns han er urimelig som ønsker etterbetalt deler av overskuddet ( ca 1. mill) for en leilighet han solgte oss for 2 år siden. Det var hans ide å selge til oss på takst, slik at han slapp meglerutgifter og slikt stress. Samme takstmann ble brukt for boligen som han igjen kjøpte ut vår andel av. Han hadde ikke noe å utsette på den taksten da, og vi vet for et faktum at naboleiligheten gikk til samme pris. jeg tror det skyldes prisøkning i området og oslomarkedet, og ikke at han malte kjøkkenet og byttet dusjen før vi flyttet. Han bor jo også i en liknende område og har trolig fått en liknende prisvekst. - jeg syns også at han er gjerrig som tvinger oss til å betale halve dokumentavgiften for tinglysning av boligen han har kjøpt oss ut av. var ikke en del av avtalen og normalt er det jo kjøper som betaler slikt. - Han krever også at vi skal betale for en tredjedel av den nye speedbåten de skal få seg på en felles hytte som nå snart blir 6 timer unna vårt nye bosted. Det er visstnok en del av "innboet" på hytta som alle på dele på, til tross for at vi ikke er intressert i dette og ikke besøker hytta ofte. jeg vet jo selvsagt at vi ikke behøver å betale om vi ikke vil, men lurer på om det virkelig bare er meg som syns dette er forslag som fremstår som unormalt og veldig gjerrig? Anonymkode: b34c5...3fb
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Klart dere ikke skal behøve å betale for en fordømt speedbåt dere ikke er interessert i å bruke. Anonymkode: b0b2a...16a 14
Kattugla Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Skjønte jeg riktig at han vil få prisøkning som har kommet på leiligheten etter at dere kjøpte den? For meg høres det ut som det er din svoger som er frekk og mangler grenser. Hva sier din mann om sin brors oppførsel? Det er jo til syvende og sist han som må sette foten ned. 12
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Men du visste at han var dust, hvorfor kjøpte du en leilighet av ham? Anonymkode: 0d85d...d4f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Litt forvirrende. Dere har kjøpt leiligheten hans? Han har kjøpt boligen dere bodde i? Altså han ønsker å få penger fordi han mener leiligheten dere kjøpte av ham har økt i verdi? I så fall bare tull fra hans side. Han ønsker at dere skal betale halvparten av dokumentavgiften på boligen han kjøpte av dere? Betalte han halvparten av dokument avgiften når dere kjøpte leiligheten da? Jo, det er kjøper som betaler, han er på jordet. Speedbåten, altså hører den til en hytte dere eier sammen? I såfal må dere jo være enige om å investere i båt, ikke bare få servert regningen. Anonymkode: f3285...bf5 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Det var lurt! Jeg tror jammen jeg skal dra til de vi solgte det gamle huset vårt til for 10 år siden og kreve at jeg får en del av verdiøkningen! Anonymkode: 66484...e96 13
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var lurt! Jeg tror jammen jeg skal dra til de vi solgte det gamle huset vårt til for 10 år siden og kreve at jeg får en del av verdiøkningen! Anonymkode: 66484...e96 Jeg og, gleder meg til alle pengene jeg skal få. Mitt gamle hus har sikkert økt mye :-) Anonymkode: f3285...bf5 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 11 minutter siden, Kattugla skrev: Skjønte jeg riktig at han vil få prisøkning som har kommet på leiligheten etter at dere kjøpte den? For meg høres det ut som det er din svoger som er frekk og mangler grenser. Hva sier din mann om sin brors oppførsel? Det er jo til syvende og sist han som må sette foten ned. Ja det stemmer. Det ble tatt takst etter at han hadde "pusset" opp, men han sier bokstavelig talt at det er urettferdig at vi har tjent penger på en leilighet i oslo i 2016. av den grunn nekter han å snakke mer med oss. Mannen min er bare fryktelig skuffet og lei seg over at broren hans viser seg å bare bry seg om penger og ikke sin egen bror. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du visste at han var dust, hvorfor kjøpte du en leilighet av ham? Anonymkode: 0d85d...d4f Godt spørsmål, det var en grei avtale der og da, med tanke på at vi stod uten et sted å bo og virket praktisk. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt forvirrende. Dere har kjøpt leiligheten hans? Han har kjøpt boligen dere bodde i? Altså han ønsker å få penger fordi han mener leiligheten dere kjøpte av ham har økt i verdi? I så fall bare tull fra hans side. Han ønsker at dere skal betale halvparten av dokumentavgiften på boligen han kjøpte av dere? Betalte han halvparten av dokument avgiften når dere kjøpte leiligheten da? Jo, det er kjøper som betaler, han er på jordet. Speedbåten, altså hører den til en hytte dere eier sammen? I såfal må dere jo være enige om å investere i båt, ikke bare få servert regningen. Anonymkode: f3285...bf5 Ja, deres forelder døde, han ville overta avdødes leilighet og vi solgte vår andel til han, også kjøpte vi samtidig hans fordi det virket praktisk når vi behøvde et sted å bo. Anonymkode: b34c5...3fb
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det stemmer. Det ble tatt takst etter at han hadde "pusset" opp, men han sier bokstavelig talt at det er urettferdig at vi har tjent penger på en leilighet i oslo i 2016. av den grunn nekter han å snakke mer med oss. Mannen min er bare fryktelig skuffet og lei seg over at broren hans viser seg å bare bry seg om penger og ikke sin egen bror. Godt spørsmål, det var en grei avtale der og da, med tanke på at vi stod uten et sted å bo og virket praktisk. Ja, deres forelder døde, han ville overta avdødes leilighet og vi solgte vår andel til han, også kjøpte vi samtidig hans fordi det virket praktisk når vi behøvde et sted å bo. Anonymkode: b34c5...3fb Han virker ikke videre smart. Det er jo bare tull, dere kan jo ikke betale han penger for en leilighet han solgte dere for to år siden. Og dokumentavgiften er også hans alene. Det med speedbåten må dere som sagt bli enige om, ikke la han øverkjøre dere. Anonymkode: f3285...bf5 2
Kattugla Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det stemmer. Det ble tatt takst etter at han hadde "pusset" opp, men han sier bokstavelig talt at det er urettferdig at vi har tjent penger på en leilighet i oslo i 2016. av den grunn nekter han å snakke mer med oss. Mannen min er bare fryktelig skuffet og lei seg over at broren hans viser seg å bare bry seg om penger og ikke sin egen bror. Godt spørsmål, det var en grei avtale der og da, med tanke på at vi stod uten et sted å bo og virket praktisk. Ja, deres forelder døde, han ville overta avdødes leilighet og vi solgte vår andel til han, også kjøpte vi samtidig hans fordi det virket praktisk når vi behøvde et sted å bo. Anonymkode: b34c5...3fb Han der er frekk som flatlusa. Dere får si til ham at det går sikkert opp i opp med prisøkningen på husandelen han kjøpte av dere.. 😖 Båten ville jeg bare sagt nei til, uten å diskutere det mer, helt utrolig at han innbiller seg at han kan bestemme at dere er med på å betale en båt HAN har lyst på! Samtidig må dere jo ikke la dere presse av ham, som med tinglysningen, han blir ikke mindre urimelig hvis han erfarer at han faktisk når igjennom med slikt tull. 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #12 Skrevet 29. juni 2016 13 minutter siden, Kattugla skrev: Han der er frekk som flatlusa. Dere får si til ham at det går sikkert opp i opp med prisøkningen på husandelen han kjøpte av dere.. 😖 Båten ville jeg bare sagt nei til, uten å diskutere det mer, helt utrolig at han innbiller seg at han kan bestemme at dere er med på å betale en båt HAN har lyst på! Samtidig må dere jo ikke la dere presse av ham, som med tinglysningen, han blir ikke mindre urimelig hvis han erfarer at han faktisk når igjennom med slikt tull. Er helt enig, og veldig glad for at jeg ikke er den eneste som syns dette er tåpelig! Takk for alle gode råd! -ts Anonymkode: b34c5...3fb 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #13 Skrevet 30. juni 2016 whaaat for en type, ass.. Anonymkode: 9f314...d69 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #14 Skrevet 30. juni 2016 Han høres ut som en fryktelig egoistisk og pengegrisk person, og det han forlanger er jo bare helt på trynet. Svigerbror fra helvete, ja. Og når det gjelder den speedbåten: var dere enige om kjøpet på forhånd? Hvis ikke kan han jo ikke forlange en dritt. Bare si at dere ikke er interessert i den, og at kun de som vil bruke båten skal ha nøklene til den. Når det er sagt: jeg ville ikke tatt sjansen på å eie en andel av en hytte sammen med en sånn fyr. Det kommer garantert til å bli problemer framover! Si at dere ønsker å kjøpes ut, så slipper dere å forholde dere til dette. Anonymkode: 6b528...212 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå