AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Det ene går på bekostning av det andre alltid. Hvis jeg bestemmer meg for å begynne og trene så blir det altoppslukende. Da er det det eneste jeg tenker på, da er barna i veien og jeg blir sint for at jeg blir sliten pga de, og da ikke orker å trene så hardt eller lenge som jeg skulle ønske. Samtidig som trening virkelig tapper meg for det lille jeg har av energi. Det lille av energi jeg burde bruke på å være en god mamma Skal jeg da virkelig bare slutte å trene, la meg selv forfalle og kun fokusere på å være en best mulig mamma? Er jeg da et godt nok menneske? Klarer ikke ha et uanstrengt og normalt forhold til trening. Skal nevne at jeg har et anstrengt forhold til kropp fra før og redd for å legge på meg. Har gått jevnlig til psykolog uten at det ga noe særlig resultater annet enn at jeg ikke tenker sår sort hvitt enkelte dager. Anonymkode: a25b2...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Ungene først kjære deg Anonymkode: b8bc3...814 25
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Det sier seg vel egentlig selv... Hvis du er i den ganske spesielle situasjonen at trening og mammarolle ikke lar seg kombinere, så må treningen utgå. Det er ikke noe å lure på en gang, spør du meg. Når det er sagt, så håper jeg tiden spiller på lag med deg slik at du en dag kan kose deg med trening på hobbynivå. Anonymkode: 34440...ebd 9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 En balansegang kanskje? Man må jo ikke trene 5-6 ganger i uken med heseblesende økter. Kanskje du kan prøve å senke treningsmengde og intensiteten betraktelig og være fornøyd med det? Anonymkode: 59149...b9b 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Trener kun 30-40 min hver gang, 3 dager/uken og holder vekten fint i sjakk. Så dette kan du også få til. Bare sørg for at du kjører på knallhardt så skal du se at det ikke er så mye som skal til for å holde seg i bra form Du vil ikke forfalle..... Trening trenger ikke å være på treningstudio heller. Hvor gamle er barna dine? Om du går til barnehagen 3-4 dager i uken så burde det holde for å holde vekten din i sjakk. Kansje det ligger i kostholdet ditt. Stå på! Lykke til Anonymkode: 2e5be...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Drit i trening, finn heller på ting med barna. Dere kan gjøre ting sammen som gjør at du får beveget deg. Anonymkode: 386a0...6a1 8
Macro Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Valget er lett.Drit i treninga! Ver heller aktiv sammen med barna. 9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Ingen mammaer her som trener? Hvordan takle at kroppen ikke er like stram.og fin og trent da? Anonymkode: a25b2...3ca
Gjest Boxee Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen mammaer her som trener? Hvordan takle at kroppen ikke er like stram.og fin og trent da? Anonymkode: a25b2...3ca Ganske enkelt fordi det ikke er det viktigste i livet.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det ene går på bekostning av det andre alltid. Hvis jeg bestemmer meg for å begynne og trene så blir det altoppslukende. Da er det det eneste jeg tenker på, da er barna i veien og jeg blir sint for at jeg blir sliten pga de, og da ikke orker å trene så hardt eller lenge som jeg skulle ønske. Samtidig som trening virkelig tapper meg for det lille jeg har av energi. Det lille av energi jeg burde bruke på å være en god mamma Skal jeg da virkelig bare slutte å trene, la meg selv forfalle og kun fokusere på å være en best mulig mamma? Er jeg da et godt nok menneske? Klarer ikke ha et uanstrengt og normalt forhold til trening. Skal nevne at jeg har et anstrengt forhold til kropp fra før og redd for å legge på meg. Har gått jevnlig til psykolog uten at det ga noe særlig resultater annet enn at jeg ikke tenker sår sort hvitt enkelte dager. Anonymkode: a25b2...3ca Da er det ikke noe annet å gjøre enn å avstå fra treningen Anonymkode: 49cb3...744 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #11 Skrevet 29. juni 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen mammaer her som trener? Hvordan takle at kroppen ikke er like stram.og fin og trent da? Anonymkode: a25b2...3ca Nei, uff...hvordan kan man takle sånt, da? Anonymkode: 303b9...534 19
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #12 Skrevet 29. juni 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen mammaer her som trener? Hvordan takle at kroppen ikke er like stram.og fin og trent da? Anonymkode: a25b2...3ca Man trenger ikke la treningen være altoppslukende for at man skal ha en stram og fin kropp. Det virker som om du har et veldig usunt forhold til trening og kropp. Har du ortoreksi? Få hjelp - eller la være å trene. Der er ikke normalt å ha det slik. Mange foreldre klarer både å trene og å være tilstede for barna sine. Måten du forteller du reagerer på er ikke normal. Anonymkode: 4a739...85a 14
Xanadus Skrevet 29. juni 2016 #13 Skrevet 29. juni 2016 Vær aktiv sammen med barna, det er god nok trening det. Lek med de, gjør husarbeid, gå turer med de, osv. Kroppen forfaller da ikke bare pga at du ikke jogger el. trener på treningstudio. Og slapp av og stress ned,det er like viktig som å være i aktivitet. Barna er aller viktigst, og de trenger deg mye. 5
GammelKaktus Skrevet 29. juni 2016 #14 Skrevet 29. juni 2016 Barna først, alltid. Klarer du ikke å være en god mamma og trene på samme tid, prioriterer du barna og søker hjelp for problemet ditt. 5
kvinneguide Skrevet 29. juni 2016 #15 Skrevet 29. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det ene går på bekostning av det andre alltid. Hvis jeg bestemmer meg for å begynne og trene så blir det altoppslukende. Da er det det eneste jeg tenker på, da er barna i veien og jeg blir sint for at jeg blir sliten pga de, og da ikke orker å trene så hardt eller lenge som jeg skulle ønske. Samtidig som trening virkelig tapper meg for det lille jeg har av energi. Det lille av energi jeg burde bruke på å være en god mamma Skal jeg da virkelig bare slutte å trene, la meg selv forfalle og kun fokusere på å være en best mulig mamma? Er jeg da et godt nok menneske? Klarer ikke ha et uanstrengt og normalt forhold til trening. Skal nevne at jeg har et anstrengt forhold til kropp fra før og redd for å legge på meg. Har gått jevnlig til psykolog uten at det ga noe særlig resultater annet enn at jeg ikke tenker sår sort hvitt enkelte dager. Anonymkode: a25b2...3ca Kanskje du kan slutte og trene men bare være litt aktiv med barna? Sykle til en lekeplass et stykke unna for eksempel, du kan jo jogge etter dem om du vil ha mer mosjon. 2
Chizue Skrevet 29. juni 2016 #17 Skrevet 29. juni 2016 Ta barna med på treningen, det gjorde min mor med meg og broren min Enten det var en tur i hallen, siden hun var trener for ett lag og lot meg og broren min leke med noen baller, skyte på mål og slikt, eller som nevnt over; Lot hun oss sykle mens hun løp/jogget etter oss. Men så tok min mor oss ofte på fjellturer også og var ett aktivt friluftsmenneske. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #18 Skrevet 29. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingen mammaer her som trener? Hvordan takle at kroppen ikke er like stram.og fin og trent da? Anonymkode: a25b2...3ca Gamle er barna? Ta det med i svømmehall, klatrepark, tren mens de trener selv, gå små fjellturer/bratt terreng. Veldig mange muligheter å kombinere barn/trening på. Anonymkode: f2d62...b8c 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #19 Skrevet 29. juni 2016 Det er vel holdningen din til trening som er problemet her. Høres mer ut som om du bruker unga som unnskyldning til å ikke trene. Hva med å lære deg å ikke bli sur og sint når du trener for eks? Det går faktisk an Anonymkode: 4a287...d33 3
Whiskas Skrevet 29. juni 2016 #20 Skrevet 29. juni 2016 Er det alt er ingenting? Hva er motivet for å trene? Forebygge sykdom og uhelse eller ha sprettrompe? En trenger ikke ofre ungene selv om en liker å trene så her virker det som du har en usunn holdning. Spørsmålet er ikke å trene eller drite i ungene, da velger man selvsagt vekk treningen men å jobbe for et sunt , balansert syn på dette. Det går ann å gjøre begge deler men ikke med det sort/hvitt fokuset du har nå hvor alt handler om kropp. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå