Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når far ikke betaler bidrag så må det gå 3 måneder før man kan søke om innkreving igjennom NAV, så i mellomtiden får man bare forskuddsbidrag. Det jeg lurer på er om det far skulle betalt som bidrag da samler seg som gjeld til han, eller om han da slipper unna å betale bidrag for de månedene før innkreving? Evt. om han kan søke om å slippe å betale for de månedene? 

Her har han faktisk betalt hele tiden, men nå i de siste to månedene er det plutselig blitt full stopp. Men om det han ikke betaler samler seg til gjeld er det vel ikke noe poeng i å la vær å betale? Så derfor jeg er litt usikker på ordningen rundt dette. 

Anonymkode: bc99c...f5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vil nok samle seg opp som gjeld. 

Anonymkode: 209b5...eca

Skrevet

Samler seg opp som gjeld, det gjelder fra den dagen du søker.

I noen tilfeller stopper rullingen opp, altså innkrevingen og utbetalingen settes på vent, og ruller videre når saken er avgjort.
Dersom det er stopp den siste tiden vil gjelden vokse, med mindre han har sendt inn klage til NAV og får medhold om at han ikke lenger skal betale bidrag fra den datoen han sendte inn papirene.

AnonymBruker
Skrevet

Har dere privat avtale? Jeg lurer fordi jeg søkte om barnebidrag gjennom nav i desember, men han har ikke betalt noe som helst. Får da kun bidragsforskudd.

må jeg søke nav om at de skal trekke der fra lønna hans? Gjør de ikke de automatisk, når de går lei av at han ikke betaler?

Anonymkode: b9d5e...a17

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere privat avtale? Jeg lurer fordi jeg søkte om barnebidrag gjennom nav i desember, men han har ikke betalt noe som helst. Får da kun bidragsforskudd.

må jeg søke nav om at de skal trekke der fra lønna hans? Gjør de ikke de automatisk, når de går lei av at han ikke betaler?

Anonymkode: b9d5e...a17

Når du får bidragsforskudd er det også innkreving på selve barnebidraget. Kontakt NAV innkreving på tlf nummer 21 05 11 00 for å høre hva som skjermed innkrevingen...

Anonymkode: a72cb...4fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...