Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folkens, jeg vil bare si tusen takk for alt hjelpen. Kvinneguiden forum er en fantastisk side, og jeg er så takknemlig for at det finnes mennesker der ute som er så snill og bruker tiden sin til å hjelpe forvirrede sjeler som meg, haha. Dere er best <3 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, Mka skrev:

En annen ting. Da jeg sa til huseieren at jeg ikke kan huske at dette var nevnt ( siden han påstår at vi snakket om dette før vi skrev under kontrakten), så sier huseieren flere ganger at han har sagt at ovn og kjøleskap skulle være integrert og jeg skjønner ikke hva han mener. Jeg bruker min egen kjøleskap, ovn, vaskemaskin, oppvaskmaskin osv. 

Har du fjernet disse integrerte gjenstandene og satt inn dine egne isteden? Huseier har ikke lov til å ta betalt for noe du ikke bruker.

Endret av Arabella
Skrevet
Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Har du fjernet disse integrerte gjenstandene og satt inn dine egne isteden?

Nei, tingen er det at det hele var en stor misforståelse. Han mente at vi skulle "investere" i alt hvitevarer til leiligheten, siden vi leide den helt umøblert. Det vil si at vi skulle kjøpe ovn og alt slik som passet inn i leiligheten, og når vi flytter ut skulle disse varene bli igjen. Men jeg forsto det slik at vi enten kunne ta å bruke våre gamle varer, eller så kunne han kjøpe nye men da ville leien øke. Men vi har fikset opp i det nå, håper jeg. Så lenge han ikke plutselig begynner å påstå noe annet. 

Skrevet
1 minutt siden, Mka skrev:

Nei, tingen er det at det hele var en stor misforståelse. Han mente at vi skulle "investere" i alt hvitevarer til leiligheten, siden vi leide den helt umøblert. Det vil si at vi skulle kjøpe ovn og alt slik som passet inn i leiligheten, og når vi flytter ut skulle disse varene bli igjen. Men jeg forsto det slik at vi enten kunne ta å bruke våre gamle varer, eller så kunne han kjøpe nye men da ville leien øke. Men vi har fikset opp i det nå, håper jeg. Så lenge han ikke plutselig begynner å påstå noe annet. 

Verste jeg har hørt. Dette er en slu, beregnende mann som tydelig gjør det han kan for å utnytte en som er uvitende på leiemarkedet. Kom deg derfra så snart du har mulighet!

• Liker 8
Skrevet
21 timer siden, Mka skrev:

Du skal ikke la hvitevarene stå igjen med mindre han kjøper dem av deg, og du må heller ikke selge dem billig.

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet

Djezes. Den var ny den med hvitevarene. De er deres eller han betaler for dem når dere flytter. Ferdig snakket!

KPI er ekstremt høy siste år - vanligvis ligger den på 1,8 til 2 % og nå er den altså 3,6. Og dette var ikke nok for denne hushaien, han måtte dra på med det dobbelte. 

Jeg håper du har ordentlig depositum konto og ikke et eller annet triks fra husverten?

Skrevet
3 timer siden, Blondie65 skrev:

Djezes. Den var ny den med hvitevarene. De er deres eller han betaler for dem når dere flytter. Ferdig snakket!

KPI er ekstremt høy siste år - vanligvis ligger den på 1,8 til 2 % og nå er den altså 3,6. Og dette var ikke nok for denne hushaien, han måtte dra på med det dobbelte. 

Jeg håper du har ordentlig depositum konto og ikke et eller annet triks fra husverten?

Huff nå skal du høre! Når jeg først snakket med han så ville jeg at vi skulle lage en ordentlig depositum konto, men han sa at jeg måtte overføre de til en privat konto... Og jeg var så desperat etter leilighet på den tiden at jeg måtte bare ta sjansen, så jeg sa ja. Og hele veien hjem så hadde jeg en ekkel følelse om at dette ikke var greit. Så da overførte jeg aldri de pengene, hehe... :P
Jeg husker ikke helt hvordan det hele skjedde, men nå har vi ihvertfall en ordentlig depositumkonto hos dnb. Ble også informert om at jeg får beholde renten, så det var gøy.
Nei han her er virkelig noe for seg selv. Du skulle hørt oss snakke på tlf, han er helt umulig. Jeg sa flere ganger at det var imot loven å gå over kpi og at jeg ikke vil gjøre det, han bare " Men vi ble enig om hvitevarene, og jeg sa at husleien vil øke osv..." Jeg var helt utslitt etter den samtalen. Men men han godtok det tilslutt, så nå håper jeg han er stille og at jeg ikke trenger å høre noe mer fra han til dagen jeg flytter ut. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Mka skrev:

Huff nå skal du høre! Når jeg først snakket med han så ville jeg at vi skulle lage en ordentlig depositum konto, men han sa at jeg måtte overføre de til en privat konto... Og jeg var så desperat etter leilighet på den tiden at jeg måtte bare ta sjansen, så jeg sa ja. Og hele veien hjem så hadde jeg en ekkel følelse om at dette ikke var greit. Så da overførte jeg aldri de pengene, hehe... :P
Jeg husker ikke helt hvordan det hele skjedde, men nå har vi ihvertfall en ordentlig depositumkonto hos dnb. Ble også informert om at jeg får beholde renten, så det var gøy.
Nei han her er virkelig noe for seg selv. Du skulle hørt oss snakke på tlf, han er helt umulig. Jeg sa flere ganger at det var imot loven å gå over kpi og at jeg ikke vil gjøre det, han bare " Men vi ble enig om hvitevarene, og jeg sa at husleien vil øke osv..." Jeg var helt utslitt etter den samtalen. Men men han godtok det tilslutt, så nå håper jeg han er stille og at jeg ikke trenger å høre noe mer fra han til dagen jeg flytter ut. 

Helt ærlig så høres ikke det der ut som en type du vil leie av.  Kom deg bort,  og finn en ordentlig huseier og bruk forbrukerrådets standardkontrakt. 

Anonymkode: 82f87...ddd

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Nå er fet ordninga på depositum og husleie, så da er det vel en stund til han bråker igjen. Men jeg hadde nok også sett meg om etter noe annet, for her risikerer man jo nye sprell rundt hver sving.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...