Karova Skrevet 5. november 2004 #1 Skrevet 5. november 2004 Jeg tenker å skaffe meg briller, fortrinnsvis for å se på TV, lese, etc. Jeg vil at de skal ha OK design, men vil betale minst mulig. Hva kan jeg regne med å måtte betale? Hva kommer prisen an på, og hva fordyrer?
MorningStar Skrevet 5. november 2004 #2 Skrevet 5. november 2004 Jeg kjøpte briller pga nærsynhet. Jeg har ofte problemer med å se hva som står på tavla siden det ofte er litt små skrift, og da er det nyttig med brillene. Selve rammen kosta over par tusen, og glassene 1000 pr. stk. Jeg husker bare at det kosta meg 5500 til sammen. Kanskje det fins billigere...3000 har jeg hørt et sted.
Selma Skrevet 5. november 2004 #3 Skrevet 5. november 2004 Jeg gav ca 3000 for mine briller for 3 år siden. Da jeg byttet ut glassene på dem, gav jeg 670,- pr glass.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 5. november 2004 #4 Skrevet 5. november 2004 Ga 3000 for mine inkl synssjekk. Men de fleste optikerkjeder selger innfatninger i alle mulige prisklasser, så innfatninger fra 900kr og oppover da jeg tok ut mine briller. Ellers så pleier vel Brilleland å reklamere for komplette briller fra ca 700kr og oppover.
Gjest Genevieve Skrevet 5. november 2004 #5 Skrevet 5. november 2004 Jeg har to par briller, glassene kostet ca. 1000 pr. stk. og innfatningene som begge er fra Designhus kostet litt over 7000 pr. stk.
Gjest Ethereal Skrevet 5. november 2004 #6 Skrevet 5. november 2004 Jeg har akkurat kjøpt nye briller. Innfatning fra Burberry til ca 2500, og glassene kostet 1300 pr stk. Jeg har ikke mye styrke (-1.25, nærsynt) og litt korrigering for skjeve hornhinner. Brillene er rammeløse, med svarte stenger og nesebro. Med lite ansikt er det få innfatninger man kler, men de fra Burberry er skikkelig stilige, spesielt nå som jeg har svart hår.
Hilde Skrevet 5. november 2004 #7 Skrevet 5. november 2004 Det fordyrer om du vil ha en svak fargetone i glasset (gjør de mer behagelige å se gjennom), herding (gjør det vanskeligere å få riper), og plastglass er vel litt dyrere enn vanlig glass. Vanlig glass er tyngre og vanskeligere å få riper i. Jeg betalte ca 1000 kroner for hvert glass, og fant en kjempefin innfatning til halv pris som da kostet ca 2000. Har du sjekket betingelser på brillekonto? Noen nevnte for meg at det ikke ble så voldsomt dyrt totalt sett, og at det kan være et godt alternativ.
Philosophia Skrevet 6. november 2004 #8 Skrevet 6. november 2004 Mine briller (innfatning og glass) kom på 4500. De er dyrt med briller.
Karova Skrevet 6. november 2004 Forfatter #9 Skrevet 6. november 2004 Tusen takk for svar - jeg skal sjekke mtp "brillekonto".
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #10 Skrevet 6. november 2004 jeg kjøpte briller på interoptikk, betalte 3350, da fikk jeg det ene brilleglasset gratis -elleville dager-, glassene kostet 670/stk tror jeg, innfatningen kosta 2300. dette var med synstest. var på brilleland og hørte, de skulle ha 2800 for bare glassene uansett!! trodde det var billig på brilleland jeg... jeg bruker bare briller når jeg kjører bil og ser på tv, så ville ha billigst mulig som også så ok ut. liza
Gjest Virvel Skrevet 7. november 2004 #11 Skrevet 7. november 2004 Mine briller kostet nærmere 4000 kroner, tror jeg, men det er mulig å få mye billigere briller enn det. Brilleland har aldersrabatt på en del innfatninger. Det fungerer slik at du får like mange prosent rabatt som du er år gammel, altså 30% hvis du er 30 år. (Jeg så forresten i avisen for en stund siden en liten notis om en over 100 år gammel dame som fikk betalt for å skaffe seg nye briller )
vilde Skrevet 7. november 2004 #12 Skrevet 7. november 2004 Først vil jeg anbefale å lese denne artikkelen: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/4207288.html Et brilleglass koster gjerne bare 18 kr, men butikkene selger de ut for kanskje 2000 kr....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå