Huldra Skrevet 19. juli 2002 #1 Skrevet 19. juli 2002 På film er det jo ofte at "you may kiss the bride" under vielsen... går det an å legge dette til i sermonien i kirken. Eller er det helt teit? Noen som har gjort det?
snowkid Skrevet 19. juli 2002 #2 Skrevet 19. juli 2002 Var i bryllup hos noen venner for 3 uker siden og de kysset i kirken, kjempekos! Det blir jo en liten overraskelse siden det ikke er så vanlig her. Hør med presten ; denne presten sa noe som "...og så er det vel på tide med et kyss for de nygifte.." Jeg synes det er artig.
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2002 #3 Skrevet 19. juli 2002 Vi skal gjoere det - presten foreslo det selv. Blir rett etter ring-sermonien. Vi har sansen for det, og kanskje litt tacky, men liker jo aa kysse han som skal bli mannen... hi hi hi... så så fort som mulig...=) Bare 7 uker igjen...!
gleder meg! Skrevet 19. juli 2002 #4 Skrevet 19. juli 2002 Vi skal kysse under sermonien!!! Syntes det er koselig jeg, men er vel kanskje ikke så vanlig for tiden???
Gjest augustbrud 2003 Skrevet 20. juli 2002 #5 Skrevet 20. juli 2002 Jeg har vært i flere bryllup hvor dette er gjort. Bl.a. gjorde søsteren min det, og det ble litt rart, for du så at brudgommen egentlig ikke hadde lyst til det og at han bare gjorde det for brudens skyld. Så sørg ihvertfall for at begge har lyst og at det ikke bare er du som vil... personlig vil jeg ikke gjøre det, for jeg synes ikke det hører hjemme inne i en kirke (dessuten er dette ingen norsk tradisjon, men noe vi har tatt fra alle de amerikanske filmene). Men hver sin lyst!
viwi Skrevet 20. juli 2002 #6 Skrevet 20. juli 2002 Hei! Da vi var på samtale med presten, spurte han oss om vi ville kysse i kirka. Til å begynne med sa vi nei men ombestemte oss. Og det er jeg glad for. Da ringene var satt på var det nemlig ikke noe annet jeg hadde mer lyst til!!!
Løven Skrevet 21. juli 2002 #7 Skrevet 21. juli 2002 Vi skal definitivt kysse i kirken. Noe så romantisk da. Så har man kanskje ikke sett hverandre siden dagen før og da er det jo ekstra deilig å kysse. Også løser det opp stemningen litt da. Var i bryllup for en stund siden og alt var så innøvd og stivt at jeg fikk helt vondt i magen... Hallo, alle har forhåpentligvis kysset den dem skal gifte seg med, så for oss er det en deilig selvfølge å gjøre det. Gleder meg til å kysse som fru, selvom ikke akkurat det er noe annerledes. Skulle ønske at flere kysset i kirken jeg. Så søtt atte... :kgsmil:
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2002 #8 Skrevet 21. juli 2002 Synes den tradisjonen er litt teit jeg akkurat som mange andre som er importert fra USA de siste årene. Man vil ha vielsen til å ligne de amerikanse filmene, men her i Norge har vi da så mye annet flott å ta vare på!
Lorelai80 Skrevet 22. juli 2002 #9 Skrevet 22. juli 2002 Det mest vanlige her i Norge er vel å kysse på kirketrappen. Men ett kysss er jo alltid romantisk. Gjør det som føles rett for dere.
scorpion73 Skrevet 22. juli 2002 #10 Skrevet 22. juli 2002 Vi kysset i kirken på lørdag, og vi har fått mange gode ord om akkurat det, spesilet av familie og venner, som synes dette var med på å sette prikken over i`en. Ellers så hadde vi en utrolig flott dag, og ville ikke gjort det uten kysset
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2002 #11 Skrevet 22. juli 2002 Vi kysset ikke i kirka, det hadde føltes unaturlig, og rart, og det føltes ikke rett for oss.
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2002 #12 Skrevet 22. juli 2002 Hehe - glemte oss helt ut å gi hverandre kyss i Kirken vi - men selve ritualet i Kirken var uansett veldig flott. Våre hender ble bundet sammen av stolaen til pateren og det ble veldig spesielt :-) Vi tok igjen med kyssinga senere. klemz 20April2002 http://home.no.net/waraas
Angelina Skrevet 22. juli 2002 #13 Skrevet 22. juli 2002 Her skal det definitivt kysses i kirka. Selvfölgelig er det litt enklere for oss å gjennomföre, siden det er en del av den finske vigselsseremonien, men jeg tror nok jeg ville valgt å gjöre det selv om jeg hadde giftet meg i Norge. Har sett dette i flere bryllup tidligere, og syns det virker litt "stusslig" uten. Litt sånn, "ja da er dere gift, gå nå og sett dere ned igjen!" Synes liksom det hörer med at man skal få gratulere hverandre etter endt seremoni, og hva er vel da bedre enn et kyss?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå