Gå til innhold

Trenger noe godt, men jeg er så lei av alt jeg kan spise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tåler ikke sjokolade, jordbær, banan, sitrusfrukter, nøtter (alle typer), plommer o.l, epler, pærer. Er lei av bringebær og vanilje. Er lei av boller og kanelboller.

Men jeg vil bake noe eller lage noe til helgen. Skal på ferie og ønsker å ha det hyggelig, alle sammen. 

Noen som har tips til gode bakverk? 

Anonymkode: 6526b...406

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blåbærpai

Blåbærmuffins?

Kaker/ desserter med stikkelsbær, rips, solbær, rabarbra, epler, pærer eller moreller?

Anonymkode: 790ee...2b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Blåbærpai

Blåbærmuffins?

Kaker/ desserter med stikkelsbær, rips, solbær, rabarbra, epler, pærer eller moreller?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blåbærpai

Blåbærmuffins?

Blåbærpai var et godt forslag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Legg gjerne ut oppskrifter :) Eller linker til det....

AnonymBruker
Skrevet

Lager du noe som heter Mørdeig, kan du kjevle ut denne og stikke ut rundinger (fleks) med et glass el.l.

Legg inn den frukten/ de bærene du ønsker, på den ene halvdelen sammen med evt litt sukker, brett over slik at det blir en halvmåne, klem (press ned) godt rundt kanten, pensle evt med vann, melk eller egg, stekes.

Slik får du gode, innbakte fruktgodbiter :spise:  Jeg har ingen oppskrift, men har bakt dette mange ganger for lang tid tilbake (bl.a. med epleskiver inni, men du kan prøve med den frukten/ bærene du ønsker), :spise:

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tips til gode bakverk? 

Jeg lagde bringebærsnurrer med marsipan for en stund siden, som ble veldig gode, og der kan du lett erstatte bringebær med for eksempel blåbær. Da lager du bare kanelsnurrer uten smør og kanel, men har heller på marsipan og rørte blåbær. Magisk!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Jeg lagde bringebærsnurrer med marsipan for en stund siden, som ble veldig gode, og der kan du lett erstatte bringebær med for eksempel blåbær. Da lager du bare kanelsnurrer uten smør og kanel, men har heller på marsipan og rørte blåbær. Magisk!

Tåler ikke marsipan/mandler, men kan man lage med noe annet da? Jeg er egentlig ikke så glad i bær... Men er villig til å prøve :)

Skrevet

Smuldrepai med rabarbra og is er supergodt.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tåler ikke marsipan/mandler, men kan man lage med noe annet da? Jeg er egentlig ikke så glad i bær... Men er villig til å prøve :)

Har du forsøkt å lage marsipan uten mandler og nøtter?

Til fyll så er det egentlig bare oppfinnsomheten som setter begrensninger. Bare pass på at det ikke er for vått/flytende.

Endret av Miklo Velka
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Har du forsøkt å lage marsipan uten mandler og nøtter?

Til fyll så er det egentlig bare oppfinnsomheten som setter begrensninger. Bare pass på at det ikke er for vått/flytende.

Ok. Nei, har ikke forsøkt det siden jeg tålte marsipan før, og er ikke sånn gal etter marsipan for å si det sånn :) Liker det på bløtkake. Eller til jul. 

Smart at man kan lage uten nøtter etc.

AnonymBruker
Skrevet

Wienerbrød med vaniljekrem.

Anonymkode: 0238d...b87

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Wienerbrød med vaniljekrem.

Anonymkode: 0238d...b87

Wienerbrød er et godt forslag! :spise: men lag de kanskje med svisker eller kiwi? TS var lei av vanlijekrem

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Smoothie? Is? Arme riddere? Vårruller? 

Gjest *Micki*
Skrevet

Jeg lagde jordbærpai for ikke så lenge siden, det var nydelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Pannekaker på svensk vis:

Serveres med iskrem + bær :spise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...