AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Hei. Etter å ha prøvd en rekke ulike prevensjonsmidler har jeg nesten gitt opp. Ulike p-piller, minpiller, hormonspiral osv. På p-pillene ble jeg halvveis ødelagt psykisk og hadde en haug psykiske og fysiske bivirkninger, på minpillen hadde jeg blødninger HELE.TIDEN. Hormonspiralen var et smertehelvete fra den ble satt inn til den ble tatt ut og jeg blødde da også. Så nå lurer jeg på p-stav. Men er litt redd mtp blødninger. Vil helst unngå å blø i midten av august da jeg skal møte kjæresten (avstandsforhold), skal være med han fra 5. august til 20. august. Hvordan er blødningene på p-stav og hvordan blir mensen, hvordan har du opplevd det? Jeg har litt uregelmessig mens, men bruker å få det i slutten av hver måned. Anonymkode: ebde6...5a6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Noen opplever at mensen forsvinner helt på p-stav. Norn blør konstant, mens noen får småblødninger innimellom. Dette varierer fra person til person som med alle andre midlene du har prøvd. Eneste rådet jeg har er at du prøver og håper på det beste. Anonymkode: 3f603...f16
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Jeg har hatt p-stav i et og et halvt år nå. Har ikke hatt noen blødninger. Anonymkode: 836f8...95e
rundtfingern Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Etter å ha prøvd en rekke ulike prevensjonsmidler har jeg nesten gitt opp. Ulike p-piller, minpiller, hormonspiral osv. På p-pillene ble jeg halvveis ødelagt psykisk og hadde en haug psykiske og fysiske bivirkninger, på minpillen hadde jeg blødninger HELE.TIDEN. Hormonspiralen var et smertehelvete fra den ble satt inn til den ble tatt ut og jeg blødde da også. Så nå lurer jeg på p-stav. Men er litt redd mtp blødninger. Vil helst unngå å blø i midten av august da jeg skal møte kjæresten (avstandsforhold), skal være med han fra 5. august til 20. august. Hvordan er blødningene på p-stav og hvordan blir mensen, hvordan har du opplevd det? Jeg har litt uregelmessig mens, men bruker å få det i slutten av hver måned. Anonymkode: ebde6...5a6 Jeg sliter også med prevensjon. Pstav vil gi lignende symptomer som minipiller, ikke helt like; men noe ALA det samme. Selv er jeg på minipiller igjen. Vurderer spiral. Det er slitsomt, det kjenner jeg til. Kan ikke garantere at du blør i august. Lykke til❤️
-Missi- Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Jeg har hatt p-stav et par år nå, har ikke mensen og ingen plager Var plaget med mye smerter rundt mensen så godt å være kvitt det og veldig greit å slippe mensen også Gikk tidligere på p-piller har og prøvd minipiller men p-stav er absolutt det mest behagelige på alle områder. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Om du blødde konstant på minipillen blør du nok med stav også Anonymkode: afe68...f6f
Leviora Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Hvor lenge gikk du på minipiller før du kuttet ut? Noen holder ut blødningene et helt år før de stopper opp helt og aldri blør siden. Da er det i mine øyne verd det!
annebanane Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Du bør regne med småblødninger her og der de første månedene imens kroppen tilpasser seg. Ulempen med p-stav er at en ikke vet når en blør eller hvor ofte. Da jeg snakket med helsesøster sa hun at gjennomsnittet hadde mensen ca 2 ganger i året når det stabiliserte seg. Selv har jeg så og si mistet mensen og har ikke hatt en eneste bivirkning. Men så har jeg heller aldri reagert på noe annet.
Gjest Bloodless Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 Jeg hadde småblødninger hele tiden med p-stav.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #10 Skrevet 30. juni 2016 Blødde ingenting de første 18 mnd med p-stav. Nå blør jeg månedlig. Anonymkode: 70934...87a
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #11 Skrevet 1. juli 2016 Jeg blødde konstant med p-stav, samme med mini-pille. Har nå hatt spiral det siste året, men sånn som du opplevde har jeg en del smerter. Men det er enten det eller ingenting, så jeg biter tennene bare sammen. Anonymkode: 3d6f3...f00
SlemUlv Skrevet 1. juli 2016 #12 Skrevet 1. juli 2016 Spør legen din om å få prøve pillen med samme virkestoffet som p-stav.. Dette vil vise om du bør satse på stav eller ikke.. jeg prøvd den, og blødde konstant.. legen jeg hadde da nektet å sette stav.. neste lege, mente at pillene ikke hadde noe å si, og satte stav likevel.. blødde i 4 måneder, før lege 3 fjernet den igjen
Torpie Skrevet 2. juli 2016 #13 Skrevet 2. juli 2016 Jeg har hatt p-stav i 2,5 år nå. Fikk uregelmessige blødninger med en gang og har hatt det siden. Det som imidlertid har gjort at jeg ikke har tatt staven ut, har vært at jeg prøvde Primolut-N (mensutsettende tabletter) for å stoppe blødningene en gang de var super-uregelmessige. Det funket skikkelig bra! Legen min sier det er greit, så lenge ikke Primoluten tas for ofte. Nå tar jeg Primolut-tablettene kanskje en gang i halvåret, og så stopper mensen etter én dag og kommer ikke tilbake før en god tid etterpå. Bare et tips! :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå