Gå til innhold

Er jeg den eneste som synes USA er helt greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i USA for første gang i år, har hørt fra "alle" at det er så fantastisk der. Det var kanskje derfor jeg ble litt skuffa, forventningene for veldig høye. Men uansett så var det dessverre for mye negative erfaringer til å få et elskforhold til landet som så mange får. Jeg synes folkene var generelt ganske sure, ellers var de overfladiske. Men dette gjelder selvfølgelig ikke alle.

Alt vi opplevde var som forventa, det var ikke noe som var helt fantastisk, bortsett fra en ting og det var Grand Canyon! For all del, USA er bra men jeg synes det rett og slett er oppskrytt. Har reist mye i mitt liv og det er mange plasser jeg ble mye mer "forelsket" i.

Er enig i at maten er bra og shoppingen er fantastisk, det er mye muligheter der! Men det er og mye utryggere enn her, følte meg ikke trygg nok til å reise der alene for å si det sånn. Mye kriminalitet! Hadde for første gang i mitt liv hjemlengsel, det har jeg aldri opplevd på reise før, men nå har jeg aldri vært så langt unna Norge før jeg dro dit.

Jeg liker meg mye bedre i Europa for vi har mye mer historie, mer spennende kultur og mer sjel egentlig. Er det flere enn meg der ute som føler det samme? Eller er jeg den eneste som synes USA er helt greit?

Anonymkode: 7030d...e1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Europa islamiseres på våre skattepenger så USA vil nok være bedre på sikt

Anonymkode: 403af...a3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Europa islamiseres på våre skattepenger så USA vil nok være bedre på sikt

Anonymkode: 403af...a3b

Og innvandrinsdebatten snikinnføres i tråder som ikke handler om det. Skjerp deg.

Til TS, jeg har vært i USA 3 ganger. Første gangen var jeg i Orlando, og det var ganske hektisk fordi vi dro på diverse fornøyelsesparker nesten hver dag. Det var veldig moro, men fikk liksom ikke nyte omgivelsene. Det var veldig spesielt og oppleve hvordan landskapet var (alle butikkene ligger så spredt utenfor de største byene), og menneskene var så som så. 2. gangen jeg var der, dro vi til Miami og Key West (sistnevnte VAR faktisk ganske fantastisk!). 3. gangen dro vi på rundtur i California og til Las Vegas (som var veldig kult og oppleve).

Jeg kan forstå hva du mener, fordi mange har gode erfaringer fra USA, men det er nok ikke for alle. Folk opplever ting forskjellig, og jeg likte meg veldig godt i USA :) 

Anonymkode: 7e418...bdf

• Liker 3
Skrevet

Jeg har alltid hatt en drøm om å bosette meg i USA, men har aldri hatt muligheten til det siden det er så vanskelig med arbeids- og oppholdstillatelse. Hadde jeg fått muligheten nå så hadde jeg kanskje gått for det, men etter årevis i utlendighet så har jeg fått meg et nytt hjem, som jeg ikke helt vet om jeg vil forlate. Hadde blitt et ufattelig vanskelig valg å ta i alle fall.

Skrevet

Nå kommer det sikkert litt an på hvor man reiser og slik, men jeg tror at akkurat nå er dollarkursen såpass lite hyggelig at det ikke kan sammenlignes med når den var nede på 5-tallet og man kunne shoppe som en tulling og fortsatt ikke greie å bruke reisebudsjettet sitt :) Så akkurat nå er ikke det mest gunstige tidspunktet å reise på, i tillegg er jo USA så forskjellig, man får jo alt i et land - så skulle man reise til et land resten av livet hadde man jo fått ganske grei variasjon hvis man reiste til USA da :)

Jeg bor her, så jeg ser mye av skyggesidene mange turister ikke ser i denne byen, så jeg har blitt litt blasert.. Men igjen - jeg har jo bodd her frivillig i 9 år nå, så så ille kan det jo ikke være :P 

Skrevet
Den ‎29‎.‎06‎.‎2016 at 16.07, Hu i byen skrev:

Jeg bor her, så jeg ser mye av skyggesidene mange turister ikke ser i denne byen, så jeg har blitt litt blasert.. Men igjen - jeg har jo bodd her frivillig i 9 år nå, så så ille kan det jo ikke være :P 

Fortell gjerne mer. Hvordan er det å leve i den byen og staten du bor i?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde et år i Chicago og vært på ferie litt rundt om der. Skal tilbake i januar ( Texas) 

Så langt liker jeg det veldig godt. Håper på å få meg jobb som gir meg muligheten til å flytte bort og bo der noen år :)

Personlig er jeg litt lei den evig masingen som kommer ved å besøke sør Europa. Klarer ikke nye kulturen når folk maser i et sett. Men både Europa og USA er stort. Liker man ikke et hjørne kan man like et annet :)

Anonymkode: 1ec48...8f7

• Liker 1
Skrevet

Synes USA er oppskrytt av flere grunner, og jeg har ikke noe ønske om å dra tilbake.

Ble også overrasket over følelsenog inntrykket jeg fikk av at landet lå lengre bak oss utviklingsmessig. Forskjellene mellom USA og Nord-Europa var langt støtte enn det jeg trodde.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke den eneste. Turnerte vestkysten for 10 år siden i en måneds tid og det eneste som virkelig imponerte meg var Grand Canyon. Har ikke hatt et ønske om å reise tilbake etterpå til tross for billigere flybiletter og mange som vil ha meg med.

Anonymkode: 96530...72b

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Grønt blad skrev:

Synes USA er oppskrytt av flere grunner, og jeg har ikke noe ønske om å dra tilbake.

Ble også overrasket over følelsenog inntrykket jeg fikk av at landet lå lengre bak oss utviklingsmessig. Forskjellene mellom USA og Nord-Europa var langt støtte enn det jeg trodde.

Men det er jo så bra shopping,restauranter og uteliv der! I tillegg til at de har masse bra mannfolk i USA! Er utrolig gira på en kjekk cowboy. 

Anonymkode: a3da5...73c

Skrevet

Begynner å bli 8 år siden jeg var der nå, var da bortover på samme plassen tre år på rad i forbindelse med skole. Likte meg veldig godt. Traff stort sett på veldig hyggelige folk, fantastisk shopping og likte meg veldig godt.

Har planer om Orlando i ferien til neste år, gleder meg sinnsykt til det!

Skrevet

USA er jo gigantisk, det er mye forskjellig kultur og ting å oppleve der. Selv om du kanskje ikke likte stedene du var på denne gangen, er det noe helt annet å besøke andre deler av landet. Jeg synes California var oppskrytt, men digger sørstatene og New York.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg har vore fem gongar i USA: to gongar i Midtvesten, ein gong i sørstatane og to gonger på Hawai'i. Hawai'i er fantastisk, eg elskar Hawai'i. Dei tre andre gongane har eg vore to gongar hos folk eg har kjent frå før, og det er ei heilt anna oppleving enn å reise for seg sjølv. Og eg er veldig glad i amerikanarar - dei blir ofte skulda for å vere overflatiske, men eg vel å sjå det som at dei er flinke til å bruke litt sosialt smøremiddel, dagane blir litt lysare om ein er litt hyggeleg og tek seg tid til å småprate litt om alt og ingenting. Eg trur sikkert eg ville hate New York, men eg trur heller aldri eg kjem meg til New York - om eg først reiser over dammen vil eg heilt sikkert heller besøke nokon, og eg kjenner for tida ingen som bur i NY. Sørstatane, derimot, herleg! Tre veker der for to år sidan, og eg vil berre attende. Og Hawai'i! Om eg fekk høve til å flytte dit ville eg reist på timen, trur eg. Eg elskar Hawai'i! 

Skrevet

Har kun vært i New York og New Jersey, og var lengst i NY. NY er absolutt helt fantastisk! For en by! Man kan gjøre hva man vil, når man vil. Utrolig bra shopping, og masse forskjellige muligheter når det gjelder både mat, drinker, musikk, teater og museer. Vi var i NY i over to uker og jeg følte jeg bare hadde fått gjort en brøkdel av det jeg kunne tenkt meg å gjøre der :) Skal absolutt tilbake, men da vil jeg i tillegg til bylivet se mer av "det ekte" USA, både bygd og by, helst i bil :)

Skrevet

Jeg har vært i NY, San Diego og mest i Texas. 

NY er en fantastisk by og jeg kan godt tenke meg å reise tilbake for å se og oppleve mer. 1 uke var alt for lite.  San Diego var ofså en fin by og opplevdes veldig europeisk. Helt grei. 

Texas har derimot blitt en plass både jeg og familien reiser tilbake til.  3 gangen vi er her på ferie. Klimaet er bra, mye å finne på og herlig folkelynne. Vi har bodd i vanlige boligområder og det har vært lett å komme i kontakt med naboene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...