Gå til innhold

Hvilken frisyre passer meg som er tjukk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hjerteformet ansikt samtidig som jeg er ganske tjukk for tiden.. Jeg har dobbelhake og veldig tjukk hals. I profil har jeg ingen tydelig overgang fra ansikt til hals om dere skjønner. Når jeg legger på meg så er det ansikt og mage. Skulle gjerne sett det var rumpa som fikk det :P 

Googler, men  finner ingen eksempler. Og jeg aaaner ikke hvilken hårfrisyre som vil passe meg.

Per i dag har jeg hår til litt nedenfor skuldrene, og håret er egentlig fint, men fordi det er tynnere på toppen så ser det bare helt idiotisk ut på meg. Spesielt om alt håret er bak på ryggen og ingenting henger fremme, da ser det bare helt... krise ut. 

Jeg prøver egentlig å spare til lengre hår, men på dette stadiet pleier jeg å gi opp, og nå som jeg er feit har jeg enda mer lyst å gi opp. 

Vil en kortere frisyre passe meg? f.eks en bob som er ganske kort bak og har litt lengde fremme?

Kanskje ikke så lett å se for seg ..

Anonymkode: 192df...ddc

AnonymBruker
Skrevet

Pølsesveis.

Det har mer med ansiktsformen å gjøre, har du rundt ansikt?

Mange tykke kler kort bob, f.eks. Men jeg synes også langt hår er pent. Tror ikke tykkheten din spiller en så stor rolle egentlig.

Anonymkode: c8833...7e2

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tungt tykt hår ihvertfall :)

Anonymkode: 137bb...38e

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pølsesveis.

Det har mer med ansiktsformen å gjøre, har du rundt ansikt?

Mange tykke kler kort bob, f.eks. Men jeg synes også langt hår er pent. Tror ikke tykkheten din spiller en så stor rolle egentlig.

Hva i alle dager er pølsesveis?

Ansiktet mitt er mer hjerteformet, men såklart, nå når jeg er overvektig så er det rundere. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med det, det ser ikke så greit ut akkurat nå. Det er så utrolig tykt, spesielt i lengdene og bak. 

Kanskje jeg skal prøve å få det tynnet ut litt og så litt kortere, ta det steg for steg? Jeg har hatt helt pinnkort hår før, men da var jeg slank og ung... Litt mer skremmende å eksperimentere nå synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Tror også det er lurt å ta utgangspunkt i ansiktsformen din. Jeg googlet det og fant bilder av endel kjendiser her:  https://www.google.no/search?q=heart+shaped+face+hair+cut&rlz=1C1QJDB_enNO611NO611&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjKoeLYms3NAhVoKpoKHbURD-8QsAQIIw&biw=1093&bih=514#imgrc=r2ExuZ_m9tj25M%3A

Dessverre ingen med så mye dobbelthake og slikt, men det kan gjerne gi deg inspirasjon likevel? Tenker at litt lengde vil forlenge halspartiet ditt og dermed virke slankende.

Noe spesielt du likte? Jeg synes Reese Witherspoon hadde mange fine stiler. Og så kommer det jo an på hvordan håret ditt faller. Og du, ikke gi det opp. Du finner en frisyre som vil kle deg til slutt!

Anonymkode: 3bae2...912

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Skrevet

Det vil ofte være kledelig å klippe en bob som skrår fremover og ender ved kinnbeina. Det skaper en illusjon av en definert kjevelinje. :) Gjerne litt oppklippet for å gi fylde øverst på hodet. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Jeg kan ikke svare for den du siterte, men jeg synes sjeldent det er veldig pent med "tungt hår". Da synes jeg det er penere at det er litt oppklippet, sånn at hele frisyren blir lettere. Men ulempen med oppklippet hår er jo at hår lettere blir flisete i endene (og da lengre oppe i håret). Hvis det gav mening.

Skrevet

Forsøk en av disse makeover-sidene på nett, så får du et visst bilde av hva hver frisyre trekker frem i ansiktet ditt. 

Eventuelt spør frisøren hva de trodde du kunne kledd. 👍

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Nixnax skrev:

Det vil ofte være kledelig å klippe en bob som skrår fremover og ender ved kinnbeina. Det skaper en illusjon av en definert kjevelinje. :) Gjerne litt oppklippet for å gi fylde øverst på hodet. 

Mener du ender ved kjevebeina? Blir veldig kort fremme om den skal gå kun til kinnbeina?

Oppklippet kan være veldig fint, men jeg har så dårlig erfaring med det. Det blir så flokete og slitt, slik at alt det oppklippede legger seg som et slags lag utenpå.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Tror også det er lurt å ta utgangspunkt i ansiktsformen din. Jeg googlet det og fant bilder av endel kjendiser her:  https://www.google.no/search?q=heart+shaped+face+hair+cut&rlz=1C1QJDB_enNO611NO611&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjKoeLYms3NAhVoKpoKHbURD-8QsAQIIw&biw=1093&bih=514#imgrc=r2ExuZ_m9tj25M%3A

Dessverre ingen med så mye dobbelthake og slikt, men det kan gjerne gi deg inspirasjon likevel? Tenker at litt lengde vil forlenge halspartiet ditt og dermed virke slankende.

Noe spesielt du likte? Jeg synes Reese Witherspoon hadde mange fine stiler. Og så kommer det jo an på hvordan håret ditt faller. Og du, ikke gi det opp. Du finner en frisyre som vil kle deg til slutt!

Anonymkode: 3bae2...912

Takk for tips :) Jeg har mye naturlig fall i håret (noen steder krøller det seg ved lufttørking, og så har det en tendens til å falle en vei på en siden av ansiktet og den andre veien på andre siden), så jeg må nok bruke mer tid på styling med kortere hår. Jeg liker nok best lang bob med stor sideskill, slik som dette. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for linker :)

1 time siden, Lauge skrev:

Forsøk en av disse makeover-sidene på nett, så får du et visst bilde av hva hver frisyre trekker frem i ansiktet ditt. 

Eventuelt spør frisøren hva de trodde du kunne kledd. 👍

Takk for tips! :) Slike makeoversider og -apper har jeg prøvd, men jeg synes ingenting blir pent! Om noen har link til en god side så tar jeg i mot :)

Har fortsatt ikke funnet en frisør jeg er fornøyd med her (ikke så lenge siden jeg flyttet), men jeg får prøve! 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du ender ved kjevebeina? Blir veldig kort fremme om den skal gå kun til kinnbeina?

Oppklippet kan være veldig fint, men jeg har så dårlig erfaring med det. Det blir så flokete og slitt, slik at alt det oppklippede legger seg som et slags lag utenpå.

Hahahaha, ja, jeg mener kjevebeina! :ler:

AnonymBruker
Skrevet
Den 30.6.2016 at 16.20, Nixnax skrev:

Hahahaha, ja, jeg mener kjevebeina! :ler:

Haha, så bra! Så for meg en meget kortstygg sveis der et sekund:fnise:

Annonse
Skrevet

Hvis du er veldig rund i ansiktet så er det fint med litt lange linjer. Det forlenger ansiktet. Har du kort hårsveis som f.eks stopper ved ørene eller kjeven så fremhever det at ansiktet er rundt. Gå for halvlang eller lang, litt oppklippet og ikke så tungt

Skrevet

Lang bob med volum. Syntes litt fyldige damer kler det dødsbra. 

Skrevet

Jeg er klassisk pæreform med liten og spe overkropp, og lite hode. Store lår og rumpe. Hadde kjempelangt hår før, men etter jeg klippet meg skulderkort og klippet håret litt opp så ser hodet mitt mye større ut. Ergo jeg ser mer proposjonert ut. 

Gjest Selfie
Skrevet

Skulderlang skrånet bob pleier å se veldig bra ut på jenter som er litt fyldige (ser bra ut på de aller fleste, egentlig...). Hvis du har tykt hår, så kan du be frisøren om en soft undercut, da klipper de håret kortere innimellom slik at det ikke blir så tjukt nederst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...