Gå til innhold

Slippe pus ut når han går på antibiotika?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min fikk en bittskade i armen på søndag, og jeg måtte ta han til dyrlegevakta fordi han hadde så innmari vondt. Vetereinæren fant bittsåret, og ga han antibiotika og smertestillende. Jeg har gitt han det siden mandag nå, så dette er altså 4. dagen han får kur.

Men nå vil han så inderlig ut, og jeg får helt vondt av at han skal gå inne hele dagen... Jeg prøver og leke med han minst 1-2 timer om dagen i denne perioden, men han maser fortsatt om å gå ut...

What to do? 

Anonymkode: 4d093...b7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hva gjør man da. Jeg slipper mine ut uansett, de renner ut og inn hele dagen så jeg passer bare på å få gitt mens de er innom. 

Skrevet

Vi holdt vår inne, fordi vi var redde han ikke skulle komme tilbake i tide til neste pille. Rart de ikke velger i gi sprøyte. Katten til mamma fikk det via sprøyte slik at man skulle slippe å tenke på å gi piller.

• Liker 1
Skrevet

Hvis katten skal ha medisiner, må du ha katten inne for å sikre at katten får i seg medisinen til rett tid. 

• Liker 1
Skrevet

Pus får pent holde seg inne og du må pent finne deg i at pus syter litt mens kuren pågår. Er det en seksukerskur kan du vurdere å slippe pus ut under oppsyn, men er det en kort kur så tåler pus helt fint å holdes inne et par dager til.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Minya skrev:

Pus får pent holde seg inne og du må pent finne deg i at pus syter litt mens kuren pågår. Er det en seksukerskur kan du vurdere å slippe pus ut under oppsyn, men er det en kort kur så tåler pus helt fint å holdes inne et par dager til.

Det er en 8-dagers kur, så han skal i utgangspunktet bli holdt inne til mandag. Han er seg selv igjen nå, men det er nok lurt og holde han inne til han er ferdig med kuren :)

Takk for svar :) 

Anonymkode: 4d093...b7a

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som om du bestemte deg for å holde pus inne, det var fint. Det er jo ekstra viktig å ta antibiotika som foreskrevet på grunn av fare for resistens og sånt. Når mine kjeder seg og leking ikke er gøy mer, låser jeg vinduet på gløtt slik at de kan sitte i vinduskarmen og snuse. :)

Anonymkode: 78316...a49

Gjest Theakri
Skrevet

Når vi kastrerte katten vår gikk den på sterke medisiner og den skulle ikke ut på noen dager.. men den kjære pusen vår smatt gjennom døren og borte vekk var han.. jeg leita meg ihjel etter han.. men det gikk bra heldigvis! men jeg hadde nok ikke sluppet han ut. Alltid lurest å være på den sikre siden :bolledeig:

Skrevet

Ville gått ut sammen med ham, gått på tur med ham om det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...