Gjest Nanne70 Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Jeg er så heldig at jeg både skal på operaforestilling i Verona og et stort bryllup i Hellas til høsten, men det stiller visse krav til garderoben, har jeg funnet ut! Etter å ha lett i ørten nettbutikker (bor på et lite sted uten en eneste klesbutikk, og kun kjedebutikker i nærmeste by), har endelig funnet en - eller rettere sagt to - kjoler som jeg tenker vil passe til begge anledningene. Jeg klarer bare ikke å bestemme meg for farge og styling. Den lyse kjolen er mer klassisk og på mange måter mer anvendelig, mens den grønnturkise kanskje skille seg litt mer ut? Jeg har mørkt hår og kommer til å være solbrun og fin, så jeg kan bruke begge fargene, selv om den grønne kanskje kler meg hakket bedre. Her er kjolene: Perle/paljettkanten er sølvfarget, så jeg tenker i utgangspunktet at sølvfargede sandaler passer til begge. Til den nude/rosa kjolen går det jo også an med sko i samme farge, men det blir kanskje litt blasst? Av smykker/tilbehør tenker jeg en cocktailring og en clutch/selskapsveske. Synes ikke det er nødvendig med øreringer når det er såpass mye "bling" på selve kjolen. Hva synes dere?
Saphyria Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Eg trur begge deler vil passe utrolig godt på deg, men om eg må velge, blir det den turkise, fordi fargen er finest. Hva med eit bredt armbånd og enkle øredobber som tilbehør? Skofarge er vanskelig å si, men sølv passer nok fint, evt med svart som backup? 3
Gjest Nanne70 Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 1 time siden, TheNordTroll skrev: Eg trur begge deler vil passe utrolig godt på deg, men om eg må velge, blir det den turkise, fordi fargen er finest. Hva med eit bredt armbånd og enkle øredobber som tilbehør? Skofarge er vanskelig å si, men sølv passer nok fint, evt med svart som backup? Ja, jeg heller litt mot den turkise jeg også, men er fortsatt litt ubestemt. Kanskje jeg kan se etter et par sko som går både i sølv og svart
Agathe Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Liker veldig godt den grønne/turkise, spesielt siden du har mørkt hår Tenker det kan være fint med noen enkle "stud" øredobber. 1
Sulosi Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Husk at skoene og kan bli "bling" hvis du velger sølv, I så fall ville jeg hatt ett fint armbånd og helt enkle øredobber. En liten clutch er fint og praktisk. Her kan du jo og variere med ett tynt belte og da forandre kjolens uttrykk om du vil. 1
Gjest Nanne70 Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 3 timer siden, Sulosi skrev: Husk at skoene og kan bli "bling" hvis du velger sølv, I så fall ville jeg hatt ett fint armbånd og helt enkle øredobber. En liten clutch er fint og praktisk. Her kan du jo og variere med ett tynt belte og da forandre kjolens uttrykk om du vil. Ja, jeg har ikke noe imot litt bling, altså - jeg tenkte bare at det kunne bli litt mye opp mot ansiktet med øredobber i tillegg til perlene/paljettene på kjolen Sorte sko er jo en mulighet, men tenker at det kan bli litt "hardt", hvis du skjønner hva jeg mener.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 6 timer siden, Nanne70 skrev: Jeg er så heldig at jeg både skal på operaforestilling i Verona og et stort bryllup i Hellas til høsten, men det stiller visse krav til garderoben, har jeg funnet ut! Etter å ha lett i ørten nettbutikker (bor på et lite sted uten en eneste klesbutikk, og kun kjedebutikker i nærmeste by), har endelig funnet en - eller rettere sagt to - kjoler som jeg tenker vil passe til begge anledningene. Jeg klarer bare ikke å bestemme meg for farge og styling. Den lyse kjolen er mer klassisk og på mange måter mer anvendelig, mens den grønnturkise kanskje skille seg litt mer ut? Jeg har mørkt hår og kommer til å være solbrun og fin, så jeg kan bruke begge fargene, selv om den grønne kanskje kler meg hakket bedre. Her er kjolene: Perle/paljettkanten er sølvfarget, så jeg tenker i utgangspunktet at sølvfargede sandaler passer til begge. Til den nude/rosa kjolen går det jo også an med sko i samme farge, men det blir kanskje litt blasst? Av smykker/tilbehør tenker jeg en cocktailring og en clutch/selskapsveske. Synes ikke det er nødvendig med øreringer når det er såpass mye "bling" på selve kjolen. Hva synes dere? Hvor selges de? De er helt nydelige, og jeg ville gått for den turkisgrønne Anonymkode: 0b4b4...1cd
FayFerner Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Nydelige kjoler begge to, og begge passer til anledningene. God smak har du! Så lenge du er mørk ville jeg valgt den turkise. Ikke sorte sko, det blir som du skriver for hardt. Jeg ville kjørt på med sølvsko, men da enkle med tynne remmer, som stilettsandaler (hvis du går for den lyse kjolen ville jeg hatt nude sko). Vær forsiktig med bling pga sølvet i kjolen, som er et smykke i seg selv. Men tynt sølvarmbånd og store, syltynne øreringer (rokkering) ville jeg valgt. Med tynne rokkeringer er det også stilig å sette håret løst opp. En clutch er kult, bare den ikke over-matcher annet tilbehør i farge, f. eks unngå sølv hvis det er sølv på både sko og bling. Du kommer til å bli rålekker, enten du velger den ene eller den andre. Og spes når du blir brun. Husk highlighter i kinnene da! Og en smashing lipgloss 1
Bondenisse Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 Dette ser ut som korte kjoler, spesielt i bryllup ville jeg gått for en lang. Ellers er begge kjempefine, men den grønne vil kanskje skille seg mest ut og dermed ville jeg tatt den om jeg var deg
Gjest Nanne70 Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor selges de? De er helt nydelige, og jeg ville gått for den turkisgrønne Anonymkode: 0b4b4...1cd Ja ikke sant? Du finner dem hos Zalando, de er fra Esprit og er på salg nå
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #11 Skrevet 29. juni 2016 40 minutter siden, Bondenisse skrev: Dette ser ut som korte kjoler, spesielt i bryllup ville jeg gått for en lang. Ellers er begge kjempefine, men den grønne vil kanskje skille seg mest ut og dermed ville jeg tatt den om jeg var deg Korte ja, det er derfor e så så rare ut. Ts, jeg syntes ikke de passer til anledningene Anonymkode: a682d...730 2
Gjest Nanne70 Skrevet 29. juni 2016 #12 Skrevet 29. juni 2016 44 minutter siden, Bondenisse skrev: Dette ser ut som korte kjoler, spesielt i bryllup ville jeg gått for en lang. Ellers er begge kjempefine, men den grønne vil kanskje skille seg mest ut og dermed ville jeg tatt den om jeg var deg Jeg er bare 163 cm høy, så denne kjolen blir godt og vel knelang på meg Det er varmt og klamt i Hellas i september, og absolutt innafor med kortere kjoler, heldigvis.
Gjest Nanne70 Skrevet 29. juni 2016 #13 Skrevet 29. juni 2016 50 minutter siden, FayFerner skrev: Nydelige kjoler begge to, og begge passer til anledningene. God smak har du! Så lenge du er mørk ville jeg valgt den turkise. Ikke sorte sko, det blir som du skriver for hardt. Jeg ville kjørt på med sølvsko, men da enkle med tynne remmer, som stilettsandaler (hvis du går for den lyse kjolen ville jeg hatt nude sko). Vær forsiktig med bling pga sølvet i kjolen, som er et smykke i seg selv. Men tynt sølvarmbånd og store, syltynne øreringer (rokkering) ville jeg valgt. Med tynne rokkeringer er det også stilig å sette håret løst opp. En clutch er kult, bare den ikke over-matcher annet tilbehør i farge, f. eks unngå sølv hvis det er sølv på både sko og bling. Du kommer til å bli rålekker, enten du velger den ene eller den andre. Og spes når du blir brun. Husk highlighter i kinnene da! Og en smashing lipgloss Tusen takk Jeg tenker også noen enkle, delikate sandaler i sølv til den grønne, men det er vanskelig å finne noen med hæler som ikke er for høye eller for tynne. Verken Italia eller Hellas er spesielt egnet for veldig høye og tynne hæler!
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #14 Skrevet 29. juni 2016 17 minutter siden, Nanne70 skrev: Ja ikke sant? Du finner dem hos Zalando, de er fra Esprit og er på salg nå Takk for svar! Det sto at denne passer til, men jeg ville valgt et annet sjal eller cepe Anonymkode: 0b4b4...1cd
FayFerner Skrevet 29. juni 2016 #15 Skrevet 29. juni 2016 9 minutter siden, Nanne70 skrev: Jeg er bare 163 cm høy, så denne kjolen blir godt og vel knelang på meg Det er varmt og klamt i Hellas i september, og absolutt innafor med kortere kjoler, heldigvis. Enig, den er absolutt ikke for kort til anledningene, selv ikke om du hadde vært 10 cm høyere. Den er perfekt! 5 minutter siden, Nanne70 skrev: Tusen takk Jeg tenker også noen enkle, delikate sandaler i sølv til den grønne, men det er vanskelig å finne noen med hæler som ikke er for høye eller for tynne. Verken Italia eller Hellas er spesielt egnet for veldig høye og tynne hæler! Ok skjønner, høye stilett er nok ikke tingen der, blir som å gå på stylter. Men det fins enkle sandaler med litt hæl også, og hvor hælene heller ikke er for tynne. Jeg har noen slike i sorte, av merke Tamara. Jeg ser ikke helt for meg kjolen med helt flate hæler heller, i alle fall ikke i Operaen. Kanskje ikke i bryllup heller. Vet ikke hva du tenker ifht. det.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #16 Skrevet 29. juni 2016 Også dette beltet skriver de at passer til Og disse: Se her: https://www.zalando.no/esprit-collection-cocktailkjole-minty-teal-es421c0b5-l11.html?=undefined&openShopTheLook=1&openLook=ES421C0B5-L11 Anonymkode: 0b4b4...1cd
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #17 Skrevet 29. juni 2016 Se nederst til høyre her. Jeg ville kanskje valgt en kort cardigan i passende farge og modell, til kjolenn https://www.zalando.no/vila-vipir-cardigan-v1021i0ek-b11.html Anonymkode: 0b4b4...1cd
Gjest Nanne70 Skrevet 29. juni 2016 #18 Skrevet 29. juni 2016 33 minutter siden, FayFerner skrev: Enig, den er absolutt ikke for kort til anledningene, selv ikke om du hadde vært 10 cm høyere. Den er perfekt! Ok skjønner, høye stilett er nok ikke tingen der, blir som å gå på stylter. Men det fins enkle sandaler med litt hæl også, og hvor hælene heller ikke er for tynne. Jeg har noen slike i sorte, av merke Tamara. Jeg ser ikke helt for meg kjolen med helt flate hæler heller, i alle fall ikke i Operaen. Kanskje ikke i bryllup heller. Vet ikke hva du tenker ifht. det. Jeg vil absolutt helst ha litt hæl, ja Som sagt bare ikke for høye/tynne - noe liknende som disse hadde vært perfekte, bare i skinn eller skinnimitasjon.
Gjest Nanne70 Skrevet 29. juni 2016 #19 Skrevet 29. juni 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Det sto at denne passer til, men jeg ville valgt et annet sjal eller cepe Anonymkode: 0b4b4...1cd Ja den der synes jeg blir helt feil! Trenger muligens noe å slenge over skuldrene i Verona, men da tror jeg heller at jeg bare går for et enkelt sjal, kanskje noe slikt: https://www.zalando.no/vero-moda-vmnaia-sjal-ve151g017-q11.html
FayFerner Skrevet 29. juni 2016 #20 Skrevet 29. juni 2016 9 minutter siden, Nanne70 skrev: Jeg vil absolutt helst ha litt hæl, ja Som sagt bare ikke for høye/tynne - noe liknende som disse hadde vært perfekte, bare i skinn eller skinnimitasjon. Ja, de var fine! Ikke for tynne i hælen heller jfr landene du skal til. Fant på nett nå de Tamaris sandalene jeg har i sort, men her i sølv. Mulig de blir for høye for deg. Får ikke til å dele link så klistrer inn bildet av de: 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå