AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Hei dere! Jeg er en kvinne på 31 år, er 168 høy og veier 61 kilo. Jeg er ikke misfornøyd med nummeret på vekta, men jeg liker ikke hvordan jeg ser ut. Jeg har vært undervektig mesteparten av livet mitt helt til jeg plutselig raste opp 14 kilo på et år. Var veldig fornøyd da jeg var på 56 kilo. Da var alt gjevnt fordelt. Etter det har det bare lagt seg på magen. Jeg går som regel opp to kilo i midten av måneden og ned to kilo i slutten, men det hender at kontrasten er litt større. Jeg ser ut som person B, med smalere bryst og en noe større mage (særlig under navelen) og litt større rumpe. Armene er syltynne, men nå ser jeg ikke så syk ut som jeg gjorde. Har lest på nettet at dette kan komme av stress og andre helseproblemer. Jeg har ofte luftsmerter i magen, det er ofte jeg føler meg helt stappet, jeg sliter med søvn (sover ca. 4-5 timer, så jeg klarer meg, men skulle sikkert hatt mere), klarer ikke helt å slappe av, har ikke energi eller kondis til å løpe stort mer enn i 5 usle minutter (og ja, da føler jeg meg helt som gelé, og det blir vont å puste. Og nei, jeg har aldri trent frivillig før. Dette fordi jeg har prøvd å legge på meg og fordi andre har laget så mye styr over at et beinrangel som meg ikke trenger å trene). Hva kan jeg gjøre med dette? Er det mulig å få bort denne magen? Eller å fordele dette "fettet" på resten av kroppen? Anonymkode: f558b...ed4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hei dere! Jeg er en kvinne på 31 år, er 168 høy og veier 61 kilo. Jeg er ikke misfornøyd med nummeret på vekta, men jeg liker ikke hvordan jeg ser ut. Jeg har vært undervektig mesteparten av livet mitt helt til jeg plutselig raste opp 14 kilo på et år. Var veldig fornøyd da jeg var på 56 kilo. Da var alt gjevnt fordelt. Etter det har det bare lagt seg på magen. Jeg går som regel opp to kilo i midten av måneden og ned to kilo i slutten, men det hender at kontrasten er litt større. Jeg ser ut som person B, med smalere bryst og en noe større mage (særlig under navelen) og litt større rumpe. Armene er syltynne, men nå ser jeg ikke så syk ut som jeg gjorde. Har lest på nettet at dette kan komme av stress og andre helseproblemer. Jeg har ofte luftsmerter i magen, det er ofte jeg føler meg helt stappet, jeg sliter med søvn (sover ca. 4-5 timer, så jeg klarer meg, men skulle sikkert hatt mere), klarer ikke helt å slappe av, har ikke energi eller kondis til å løpe stort mer enn i 5 usle minutter (og ja, da føler jeg meg helt som gelé, og det blir vont å puste. Og nei, jeg har aldri trent frivillig før. Dette fordi jeg har prøvd å legge på meg og fordi andre har laget så mye styr over at et beinrangel som meg ikke trenger å trene). Hva kan jeg gjøre med dette? Er det mulig å få bort denne magen? Eller å fordele dette "fettet" på resten av kroppen? Anonymkode: f558b...ed4 Bildet kom ikke med :s link: Link til bildet Anonymkode: f558b...ed4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #3 Skrevet 30. juni 2016 Jeg er 22 år gammel, like høy som deg og veier 54 kg. Det er absolutt ingen høy vekt, men jeg er nærmest definisjonen på skinny fat. For min del er det kun pga. ekstremt lav muskelmasse og høy fettprosent. Dermed er det styrketrening som gjelder - for å stramme opp. Du trenger ikke gå ned mange kiloene. Heller trene styrke, slik at fettprosenten kan minke. Anonymkode: 525b0...63b 1
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 1. juli 2016 #4 Skrevet 1. juli 2016 Den 29.6.2016 at 11.30, AnonymBruker skrev: Hei dere! Jeg er en kvinne på 31 år, er 168 høy og veier 61 kilo. Jeg er ikke misfornøyd med nummeret på vekta, men jeg liker ikke hvordan jeg ser ut. Jeg har vært undervektig mesteparten av livet mitt helt til jeg plutselig raste opp 14 kilo på et år. Var veldig fornøyd da jeg var på 56 kilo. Da var alt gjevnt fordelt. Etter det har det bare lagt seg på magen. Jeg går som regel opp to kilo i midten av måneden og ned to kilo i slutten, men det hender at kontrasten er litt større. Jeg ser ut som person B, med smalere bryst og en noe større mage (særlig under navelen) og litt større rumpe. Armene er syltynne, men nå ser jeg ikke så syk ut som jeg gjorde. Har lest på nettet at dette kan komme av stress og andre helseproblemer. Jeg har ofte luftsmerter i magen, det er ofte jeg føler meg helt stappet, jeg sliter med søvn (sover ca. 4-5 timer, så jeg klarer meg, men skulle sikkert hatt mere), klarer ikke helt å slappe av, har ikke energi eller kondis til å løpe stort mer enn i 5 usle minutter (og ja, da føler jeg meg helt som gelé, og det blir vont å puste. Og nei, jeg har aldri trent frivillig før. Dette fordi jeg har prøvd å legge på meg og fordi andre har laget så mye styr over at et beinrangel som meg ikke trenger å trene). Hva kan jeg gjøre med dette? Er det mulig å få bort denne magen? Eller å fordele dette "fettet" på resten av kroppen? Anonymkode: f558b...ed4 Hei! Dessverre er det ikke mulig med "spot-reduction", dvs. å fokusere på hvilket område du mister fettet fra. Som oftest (99% av tilfellene) er det slik at man legger på seg fett ved magen og hoftene raskest - og får det vekk til slutt. Det du må gjøre er å være i kaloriunderskudd, slik at kroppen din brenner sin egen fett (og muskler etterhvert, men ikke relevant her) for å gi kroppen energi. http://www.calculator.net/calorie-calculator.html denne linken vil gi deg en ca. anelse angående hvor mye kalorier du bør få i deg hver dag for å gradvis miste fett. Også vil jeg bare understreke at dette ikke er en sprint, men en marathon. Patience, consistency og dedication = results. Du nevnte at du ikke klarer å jogge i mer enn fem minutter. Har du vurdert å gå fort/på oppoverbakker i begynnelsen? Fremdeles viktig at pulsen går opp og at du blir sliten. Det viktigste for at du skal gå ned i fett er at du er i kaloriunderskudd, spiller ikke noe rolle om du gjør det pga streng diett eller ved jogging, men så er det tusenvis av andre fordeler av å jogge/løpe. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #5 Skrevet 1. juli 2016 Styrketrening reddet kroppen min. Var 48-52kg på 168 høy, men fortsatt ekstra på magen. Trente styrke 3-4 ganger i uka, spiste oftere og gikk om til 57 kg men så faktisk slankere ut. Trikset var å lage mat kvelden i forveien, 4-6 matbokser med litt forskjellig. Favoritten til frokost med protein pannekaker. Ofte mye kylling. Energien kom litt etter litt, jeg presset meg alltid litt mer og styrketrening gjorde meg ikke like sliten som løpetrening. Øvelsene fordelte jeg slik, bein og rompe dag1, mage, biceps, triceps dag2, rygg og skuldre dag3. Når jeg trente 4 dager i uka så hendte det jeg brgynte på dag1 igjen mens jeg andre ganger ble med på f.eks zumba. Anonymkode: 60119...142 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #6 Skrevet 3. juli 2016 Den 1. juli 2016 at 9.31, Uchiha Madbrah skrev: Hei! Dessverre er det ikke mulig med "spot-reduction", dvs. å fokusere på hvilket område du mister fettet fra. Som oftest (99% av tilfellene) er det slik at man legger på seg fett ved magen og hoftene raskest - og får det vekk til slutt. Det du må gjøre er å være i kaloriunderskudd, slik at kroppen din brenner sin egen fett (og muskler etterhvert, men ikke relevant her) for å gi kroppen energi. http://www.calculator.net/calorie-calculator.html denne linken vil gi deg en ca. anelse angående hvor mye kalorier du bør få i deg hver dag for å gradvis miste fett. Også vil jeg bare understreke at dette ikke er en sprint, men en marathon. Patience, consistency og dedication = results. Du nevnte at du ikke klarer å jogge i mer enn fem minutter. Har du vurdert å gå fort/på oppoverbakker i begynnelsen? Fremdeles viktig at pulsen går opp og at du blir sliten. Det viktigste for at du skal gå ned i fett er at du er i kaloriunderskudd, spiller ikke noe rolle om du gjør det pga streng diett eller ved jogging, men så er det tusenvis av andre fordeler av å jogge/løpe. Lykke til! Ts her: Har som regel 200-800 minus. Ikke fordi jeg vil, men jeg orker ikke å stappe i meg mere. Fatter ikke hvordan folk klarer det. Det er såpass at jeg kjenner ribbeina, så jeg føler at jeg ikke burde miste noe av det lille fettet jeg har over navelen, men så er det så stygt at det plutselig buler ut under at jeg føler jeg må gjøre noe med det. Den uka jeg var på 56 kilo så var ikke armene og ribbeina særlig tynnere. Kan det være at jeg ikke blir tynnere dær om jeg går ned? Burde jeg heller prøve å gå opp? (Eller legger alt seg på magen da også?) Ser nesten ut som ei råtten pære som har gått i bakken. Æsj. Vil gå tilbake til å se ut som en banan, med et hint av kurver. Jeg leste om stressmage at jeg bør fokusere på avslappende øvelser. Noe som ikke øker hjerterytmen, eller cortisol nivået. Nå har hjertet mitt slått noe urytmisk de siste årene, ingen ordentlig diagnose* eller noe, men alle som har hørt det sier det samme. Har dette noe å si på trening og utholdenhet? Tenker å begynne med Yoga styrketrening "i morgen". Nå har det vert planen siden første svar på denne tråden da 😆. Vi får se. * jeg var på sykehuset for alkoholforgiftning etter å ha drukket alt for mye i 2006. De sa også at hjertet slo urytmisk og var beskymret for meg. Koblet meg opp mot en EKG noen minutter, nikket og smilte uten å si noenting og så var de ferdige :-|. Aner ikke hva det skulle bety. Anonymkode: f558b...ed4
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 3. juli 2016 #7 Skrevet 3. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her: Har som regel 200-800 minus. Ikke fordi jeg vil, men jeg orker ikke å stappe i meg mere. Fatter ikke hvordan folk klarer det. Det er såpass at jeg kjenner ribbeina, så jeg føler at jeg ikke burde miste noe av det lille fettet jeg har over navelen, men så er det så stygt at det plutselig buler ut under at jeg føler jeg må gjøre noe med det. Den uka jeg var på 56 kilo så var ikke armene og ribbeina særlig tynnere. Kan det være at jeg ikke blir tynnere dær om jeg går ned? Burde jeg heller prøve å gå opp? (Eller legger alt seg på magen da også?) Ser nesten ut som ei råtten pære som har gått i bakken. Æsj. Vil gå tilbake til å se ut som en banan, med et hint av kurver. Jeg leste om stressmage at jeg bør fokusere på avslappende øvelser. Noe som ikke øker hjerterytmen, eller cortisol nivået. Nå har hjertet mitt slått noe urytmisk de siste årene, ingen ordentlig diagnose* eller noe, men alle som har hørt det sier det samme. Har dette noe å si på trening og utholdenhet? Tenker å begynne med Yoga styrketrening "i morgen". Nå har det vert planen siden første svar på denne tråden da 😆. Vi får se. * jeg var på sykehuset for alkoholforgiftning etter å ha drukket alt for mye i 2006. De sa også at hjertet slo urytmisk og var beskymret for meg. Koblet meg opp mot en EKG noen minutter, nikket og smilte uten å si noenting og så var de ferdige :-|. Aner ikke hva det skulle bety. Anonymkode: f558b...ed4 200-500 kalorier i minus er hvor du vil være. Er ok om du går 800 minus noen dager, men ikke gjør det en vane. Når det gjelder ribbein og mage: mest sannsynlig har du mistet det fettet du skulle ha mistet fra ribbeina. kanskje du blir litt tynnere der, men ikke mye. Nå som kroppen har brukt fett fra andre områder, vil den begynne å fokusere på særlig mage og love handles/hofter. Man må bare være tålmodig, fordi mage er det som forsvinner absolutt til slutt. Du ville prøve ut Yoga med styrketrening? Gjør deg selv en tjeneste imorgen: Just do it. Ikke tenk, kle på deg, ta med deg alt du trenger og bare gå til treningssenteret. Er usikker ang. stressmage så håper noen andre kan svare der. Trening vil også forbedre utholdenheten din (særlig cardio) og er veldig bra for hjertet. Du kommer til å klare dette, bare stå på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå