AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Jeg kjenner så mange som sier de må være nede på 50-tallet i vekt for å føle seg vel. Jeg er 1.70. Skal jeg ned på 59 må jeg spise omtrent ingenting og trene knallhardt. Trener 4-6 ganger i uken og bruker S og XS i klær. Vidde 27 i jeans. Likevel føler jeg meg stor og tykk fordi jeg veier mellom 63-65, varierer gjennom måneden. Hvordan klare å slutte å tenke på dette og er det ok å veie over 60? Anonymkode: 0b7fd...edc 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Dersom du er 170, bør du absolutt ikke gå under 60kg. 65 er kjempeflott for ei dame på din høyde! Anonymkode: a8a92...cae 5
Hjärtat Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Selvfølgelig er det ok å veie over 60 kilo, det viktige er jo at du føler deg vel med deg selv. Gjør du ikke det når du er en xs-s er det kanskje noe annet du må jobbe med enn det fysiske. 3
Mearrasámi Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Husk at muskler veier mer enn fett så om du trener mye så er det ganske naturlig at vekta er høyere grunnet større muskelmasse. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Jeg er 169, og veier pr dags dato 70 kg. Jeg er overhodet ikke feit. Jeg trener mye, og har mye muskler. Ettersom muskler har 3 ganger så høy massetetthet som fett, betyr det at over gjennomsnittlig muskelmasse = over gjennomsnittlig vekt. Jeg har synlig sixpack. Så feit er jeg nok ikke, nei. Jeg veide 57 kg på vgs og tidlig i 20-årene. Da trente jeg ikke i det hele tatt, og hadde lite muskelmasse. Jeg så ikke unormalt tynn ut, bare ganske slank. Jeg ser mye, mye bedre ut nå. Jeg bruker størrelse 36 eller 38 i klær, og er veldig veltrent og slank. Til tross for at vekten altså har gått opp 13 kg. Du har en sunn og normal BMI. Du trenger da overhodet ikke veie under 60 kg, faktisk bør du nok la være. Anonymkode: bc50c...3b5 1
Pringle Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Jeg vil gå så langt som til å si at du kanskje bør se deg om etter andre venner, noen som er voksne. Er man 1,70 høy, er normalvektig BMI 53,5 - 71,9 kilo. BMI har sine svakheter når det brukes på individnivå, men det gir en grei pekepinn for de aller fleste. Det viktige for DEG er at du finner en vekt hvor DU føler deg vel. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Innenfor rimelighetens grenser er vekt bare et tall. Det er hvordan du bærer kiloene og hvordan kiloene er fordelt som betyr noe og det er det kun mulig å vurdere ved å se personen. En person med mye muskler og lite fett kan veie det samme som en person med mye fett og lite muskler. Utseendemessig vil disse se veldig forskjellige ut. Anonymkode: 08a4b...a57 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå