AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Hei, vi drømmer om å kjøpe et gårdsbruk vi vet vil komme for salg snart. Det vil dog koste mer enn vi i utgangspunktet har råd til, men det selges med 2 våningshus. Vi ser derfor for oss at det ene huset kan leies ut for 11-12 000 i mnd. Vi tjener til sammen 1,1 mill med stor sannsynlighet for lønnsøkning i løpet av det neste året, og har ikke noe gjeld ut over boliglån for øyeblikket. Usikker på hvor mye vi har i egenkapital da vi fortsatt venter på resultat fra siste verdivurdering på huset. DNB sin lånekalkulator sier at vi med nåværende situasjon, hypotetisk sett kan låne 4 780 000. (1 barn i barnehage). Er det noen som vil komme med innspill/mene noe om hvor mye ekstra man kan få låne når man har ekstra utleiebolig? Anonymkode: a0fb3...4ae
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Ta en tlf til banken og spør. Anonymkode: 9938e...f10
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Ligger gården veldig sentralt til? Synes det hørtes veldig mye ut for leie av en bolig på gård. De jeg kjenner som leier kårbolig på gård gjør det fordi det er en billig løsning. På det sentrale Østlandet med pendleavstand til Oslo kan du kanskje få såpass om standarden er god. Anonymkode: 198ab...162
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ligger gården veldig sentralt til? Synes det hørtes veldig mye ut for leie av en bolig på gård. De jeg kjenner som leier kårbolig på gård gjør det fordi det er en billig løsning. På det sentrale Østlandet med pendleavstand til Oslo kan du kanskje få såpass om standarden er god. Anonymkode: 198ab...162 Ja, sentralt på østlandet. Like ved der vi bor nå, jeg pendler selv til Oslo. Gården ligger også 10 min gange unna nærmeste "sentrum" med butikker, skoler etc.. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta en tlf til banken og spør. Anonymkode: 9938e...f10 Vil helst slippe å involvere banken når det foreløpig bare er på et hypotetisk nivå. Anonymkode: a0fb3...4ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå