Gå til innhold

Soverom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke bestemme meg for farge på soverom. Har tenkt på en sort vegg og resten hvitt med lilla sengetøy. Stua har jeg malt i dempet sort og hvitt, har lyst å ha samme stil i hele huset, men kanskje det blir finere med annen farge på soverommet? Noen som har noen gode forslag ?

Skrevet (endret)

Eg syns i grunn svart blir altfor mørkt, selv om det bare er på ein vegg. Og det blir ganske kraftig kontrast om de andre veggene skal være hvite. Men det er min meining, siden eg ville valgt ein litt lysere og meir dempet farge, for eg har problemer med å føle meg komfortabel med å sove på rom med mørke vegger eller om veggene er heilt hvite (seriøse flashbacks til kjipe sjukehusvegger, grøss). Grå? Eller ein litt friskere farge, som lys grønn?.

Endret av TheNordTroll
  • Liker 1
Skrevet

Har også tenkt det kan bli kaldt på et soverom med svart og hvitt. Kanskje jeg skal se litt på lys grønn.

Skrevet

Om du endrer farge på sengetøyet, så blir jo fargeutvalget litt større også, om du vil det skal være ein god kombinasjon mellom fargene mener eg.. Hva med lilla vegg og svart sengetøy?

Skrevet

Vet du, jeg har faktisk tenkt på lilla, er veldig glad i den fargen, det er så mange lillafarger, hvilken tror du ville passe best?

Skrevet

Hmm, eg tenker ein medium variant. Mørk lilla gjerne kan gi litt tungt inntrykk det også, men om fargen blir for lys så "forsvinner" den litt, om du skjønner hva eg mener.. lilla.jpg

your-room-idea-walls-with-comfortable-painting-technique.jpg

Skrevet

Nydelige farger dette, tenker jeg tar en tur til en malingbutikk. Takk for hjelpen :-)

Skrevet

Jeg malte soverommet vårt i dempet sort, alle fire vegger, og er veldig fornøyd.  Tak, dør, vinduer og lister er hvite. 

Ønsket en bohemsk stil, og fant et fargerikt sengeteppe med gult, rødt, oransje, hvitt, grønt på sort bunn.  Speil og lamper i messing, oransje puter på senga og solgule nattbord. 

Alternativet mitt var å male rommet i dyp og mørk plommerødt.  Synes det er varmere enn blålilla. 

Skrevet

Hva med deco blue? Mørk nydelig blåtone, men samtidig litt lysere enn svart?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...