AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Hvor mye betaler dere for alle kakene dere skal ha utenom bryllupskake? Tenker på de som bestiller kake og ikke de som baker selv. Kakene må jo være litt store når det er så mange gjester, og tenker det kanskje koster rundt 800-1000 kr PR kake? Anonymkode: e1cf4...4be
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Om du går inn på hjemmesiden til diverse bakerier, har de fleste prislister der, så du kan se hva en kake koster. Anonymkode: 911d5...671
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Vi hadde 70 gjester, og tror kaketotalen ble på mellom 8-10 000 inkl bryllupskake. Da hadde vi litt snaut med kaker... (tror det var tre kaker i tillegg til bryllupskaka på tre etasjer - det var litt igjen, men vi hadde for lite med sjokolade). Dette var på et hotell, mulig det er rimeligere når man bestiller fra konditor til et eget lokale. Anonymkode: bb992...846
NumberSix Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Er det vanlig å kjøpe alle kakene til bryllup? Jeg er vant til at brudeparet kjøper bryllupskaka, og så bidrar familie og venner (som har anledning til det) med andre kaker. 13
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 1 minutt siden, NumberSix skrev: Er det vanlig å kjøpe alle kakene til bryllup? Jeg er vant til at brudeparet kjøper bryllupskaka, og så bidrar familie og venner (som har anledning til det) med andre kaker. Ikke alle har slekt/venner som kan/vil bake. Det er ganske normalt med kjøpekaker, ja. Anonymkode: 911d5...671 1
Sirah Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 2 minutter siden, NumberSix skrev: Er det vanlig å kjøpe alle kakene til bryllup? Jeg er vant til at brudeparet kjøper bryllupskaka, og så bidrar familie og venner (som har anledning til det) med andre kaker. Dette kommer vel helt ann på hva som er normalt i akkurat den familien og omgangskretsen. Tror begge deler sånn sett er like vanlig.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 4 minutter siden, NumberSix skrev: Er det vanlig å kjøpe alle kakene til bryllup? Jeg er vant til at brudeparet kjøper bryllupskaka, og så bidrar familie og venner (som har anledning til det) med andre kaker. Vi hadde bryllupet vårt i selskapslokalene til et hotell, og der måtte vi eventuelt betalt en serveringsavgift for medbrakte kaker. Det hadde jo blitt litt billigere, men vi ønsket ikke å be om tjenester fra gjester på bryllupsdagen. I tillegg synes vi det var enklest om hotellet ordnet alt (vi bestilte også blomster gjennom dem, slik at vi slapp å organisere noe rundt leveringen og pyntingen). Anonymkode: bb992...846
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Jeg skal kjøpe marsipan og marsipanpynt til 3 etg kake. Selve kaken lages av tanten min. Kommer til å ha 70 gjester så er usikker på hvor mange kaler man trenger? Evt antall cupcakes? Anonymkode: c64b5...8ef
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 Vi hadde en helt fantastisk 4 etasjes bryllupskake, var annenhver etasje med hvit og mørk sjokolade mousse og pistasj og jordbær. Så en veldig stor eplepai og kransekake. Ble ca 2500 kr for de kakene. Så hadde vi marsipankake og sjokoladekake utenom. Var bare 50 gjester, så mer enn nok kake. Kakene utenom ble bakt av familie. Anonymkode: f34ab...47f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 Takk for svar! Vi skal ha festen på et lokale der man kan bestille alle kaker gjennom dem, så vi velger det isteden for å be noen bake. Jeg er en skikkelig kake elsker, og har lyst til å ha masse kaker så vi tenker en 3 etasjers bryllupskake pluss 5 andre kaker. Vi er 40 stk. Men et spørsmål til: verken jeg eller forloveden min har vært i bryllup før, så vet ikke helt hvordan man gjør det. Hvor store pleier kakene (utenom bryllupskaka) å være? Hvis vi er 40 stk, skal alle kakene være så store at 40 personer kan ta et stykke? Eller er de ganske små? For jeg tenker hvis nesten alle gjestene vil ha sjokoladekake men kaka er stor nok til 20 stk, så vil jo ikke det være nok? Anonymkode: e1cf4...4be
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #11 Skrevet 29. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Vi skal ha festen på et lokale der man kan bestille alle kaker gjennom dem, så vi velger det isteden for å be noen bake. Jeg er en skikkelig kake elsker, og har lyst til å ha masse kaker så vi tenker en 3 etasjers bryllupskake pluss 5 andre kaker. Vi er 40 stk. Men et spørsmål til: verken jeg eller forloveden min har vært i bryllup før, så vet ikke helt hvordan man gjør det. Hvor store pleier kakene (utenom bryllupskaka) å være? Hvis vi er 40 stk, skal alle kakene være så store at 40 personer kan ta et stykke? Eller er de ganske små? For jeg tenker hvis nesten alle gjestene vil ha sjokoladekake men kaka er stor nok til 20 stk, så vil jo ikke det være nok? Anonymkode: e1cf4...4be Vi hadde ikke beregnet at alle gjestene skulle ha et stykke av alle kakene, men som jeg svarte over her var det dumt å ikke gjøre det på sjokoladekaken. Bryllupskaka var bringerbærmousse, så vi hadde bare en kake med sjokolade (i tillegg til noen andre typer). Sjokoladekaka ble helt vorte litt for tidlig, mens det var litt igjen av de andre. Skulle jeg valgt igjen ville jeg enten gått for en større sjokoladekake eller to forskjellige med sjokolade - dette er noe de fleste vil ha . Ellers tror jeg det er for mye hvis dere beregner hver kake til 40 stk i tillegg til bryllupskake. Hva med å spørre om råd fra de som leier ut lokalene, de har sikkert endel erfaring? Anonymkode: bb992...846
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #12 Skrevet 30. juni 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle har slekt/venner som kan/vil bake. Det er ganske normalt med kjøpekaker, ja. Anonymkode: 911d5...671 Har aldri opplevd kjøpekake i bryllup. Stor sett er ikke engang bryllupskaken kjøpekake der jeg har vært Anonymkode: 05551...dbd 2
lingua franca Skrevet 30. juni 2016 #13 Skrevet 30. juni 2016 Vi får en venn av familien til å lage selve bryllupskaken, så det blir en del billigere enn dersom man kjøper hos konditor. Resten av kakene lager jeg, venner og familie.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #14 Skrevet 30. juni 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri opplevd kjøpekake i bryllup. Stor sett er ikke engang bryllupskaken kjøpekake der jeg har vært Anonymkode: 05551...dbd Har du aldri opplevd kjøpekake som i fra et konditori/baker? Tror jeg aldri hadde latt en venn lage bryllupskaken min. Anonymkode: e1cf4...4be 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #15 Skrevet 30. juni 2016 15.000 gjester, 7000 kaker, 700.000 kr Anonymkode: 23837...6ce
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #16 Skrevet 1. juli 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du aldri opplevd kjøpekake som i fra et konditori/baker? Tror jeg aldri hadde latt en venn lage bryllupskaken min. Anonymkode: e1cf4...4be Har ikke det. Ingen kjøpekake som ekstra kake og klarer ikke komme på at bryllupskaken har vært det heller. Men nå er det flere i min vennekrets som lever av bake. Hadde faktisk vært skuffet om det bare var kjøpekaker, syntes ofte de er for tamme. Anonymkode: 05551...dbd
skruf Skrevet 1. juli 2016 #17 Skrevet 1. juli 2016 Vi kjøpte bare bryllupskaken, tror den kostet ca 3000kr. Ellers bakte venner og familie. Jeg husker ikke helt hvor mange kaker vi hadde, vi hadde 90 gjester, så var mange kaker. Dog, her er vi vant med sunnmørsk kakebord, så var kanskje i overkant mye.. Dessuten har vi endel kakemomser i familien, bare stefaren min kan spise ei kake alene 😄 Et lite tips forresten; sjekk ut ift diabetes og cøliaki. Vi hadde noen glutenfrie kaker pga noen gjester med cøliaki. Likedan merket jeg kakene med f.eks nøtter i tilfelle nøtteallergi. Du får kjøpt glutenfrie kaker hos baker.
lingua franca Skrevet 1. juli 2016 #18 Skrevet 1. juli 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du aldri opplevd kjøpekake som i fra et konditori/baker? Tror jeg aldri hadde latt en venn lage bryllupskaken min. Anonymkode: e1cf4...4be Man lar vel ikke hvem som helst lage kaken da Men gjerne noen som har erfaring med å lage bryllupskaker. Hjemmelagede kaker smaker som regel ca 100 ganger bedre enn kjøpekaker... 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #19 Skrevet 1. juli 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke det. Ingen kjøpekake som ekstra kake og klarer ikke komme på at bryllupskaken har vært det heller. Men nå er det flere i min vennekrets som lever av bake. Hadde faktisk vært skuffet om det bare var kjøpekaker, syntes ofte de er for tamme. Anonymkode: 05551...dbd Neivel, jeg på min side har aldri opplevd hjemmelagde kaker i bryllup - og "kjøpekaker" laget av gode konditorer er noe helt annet enn industrilagde kaker hos bakerkjedene. Anonymkode: bb992...846 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #20 Skrevet 1. juli 2016 7 timer siden, lingua franca skrev: Man lar vel ikke hvem som helst lage kaken da Men gjerne noen som har erfaring med å lage bryllupskaker. Hjemmelagede kaker smaker som regel ca 100 ganger bedre enn kjøpekaker... Men det er jo ikke snakk om kaker som er laget på fabrikk? Det er en dame som er konditor og jobber med å lage kaker til bryllup på heltid. De smaker jo likt (om ikke bedre) som vanlige kaker laget på kjøkkenbenken hjemme. Anonymkode: e1cf4...4be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå