AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Jeg har et stort problem med at alt fettet samler seg på magen. Spesielt når jeg legger på meg, men jeg har til og med relativt stor mage i forhold til resten av kroppen når jeg har normalvekt og er slank. Det har alltid vært sånn helt fra jeg var liten. Fatter ikke hva som gjør det. Magen er utstående "fra innsiden", som en ølmage eller gravidmage. Jeg trener jevnlig - kanskje ikke så mye magemuskler - men er generelt i god form. Jeg gikk ned mye i vekt for ca 10 år siden og hadde en bukplastikk i etterkant. Legen sa at det ikke var nødvendig å sy magemusklene fordi de var sterke, så han fjernet et lite "heng" nederst og strakk huden på magen. Magen ble mye flatere og holdt seg sånn i noen år, men nå er den strukket ut igjen. Det er ikke snakk om sånn "mage" som i de trådene der noen spør om de har stor mage og så har de nesten mageruter. Dette er en mage som ser skikkelig gravid ut Jeg merker ingen forskjell på hva jeg spiser - annet enn hvis jeg spiser mye tyggis, drikker kullsyre og ting som "alle" vet blåser opp magen. Har kuttet melkeprodukter og kornprodukter i tur og orden, men det er ikke noe system på hva som gjør magen så stor. Den er ofte ganske ok om morgenen og så eksploderer den i løpet av dagen. Er det noen som helst som har tips om hva dette kan være? Jeg lurer på om det med "ut-bulingen" er genetisk siden det har vært sånn siden jeg var liten. Jeg har aldri hatt flat mage annet enn etter bukplastikken. Da var jeg 58 kg. I fjor var jeg nede i 54 for å se om magen forsvant. Den ble naturligvis mye mindre enn når jeg er 10 kg mer, men den stikker like fullt ut sånn at jeg ikke kan bruke inntilsittende klær uten at den vises ganske godt. Er det andre som har det sånn? Anonymkode: 06c11...cae
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 Spør legen, i tilfelle det er noe som legen kan gjøre Anonymkode: 9791b...4c1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 Det er kanskje et dumt spørsmål, men har du mye vondt i magen? Føler deg oppblåst? Siden du beskriver magen som ganske ok om morgenen, så tenker jeg at er det sikkert at det er fett som gjør at magen føles stor? Får du slappet av, puste godt ned i magen og gått på toalettet når du må? Jeg har IBS. De gangene jeg selv er veldig bevisst på magen min, så holder jeg nærmest pusten for at den skal virke mindre.. Med det resultat at magen bare blåses opp som en ballong. Aner ikke om dette hjelper, men håper du finner ut av det! Anonymkode: 1458a...08a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #5 Skrevet 28. juni 2016 Har litt mage når jeg er overvektig i tillegg til god svai i ryggen, men som slank var magen veldig smal og magemusklene syntes lett, så hos meg er det nok bare fett som gjør det. Du kan jo prøve fodmap dietten og se om det er noe for deg. Anonymkode: 9a618...9ca
Gjest Runforit Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Om magen er flat om morgenen så er det ikke fett, men oppblåsthet.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje et dumt spørsmål, men har du mye vondt i magen? Føler deg oppblåst? Siden du beskriver magen som ganske ok om morgenen, så tenker jeg at er det sikkert at det er fett som gjør at magen føles stor? Får du slappet av, puste godt ned i magen og gått på toalettet når du må? Jeg har IBS. De gangene jeg selv er veldig bevisst på magen min, så holder jeg nærmest pusten for at den skal virke mindre.. Med det resultat at magen bare blåses opp som en ballong. Aner ikke om dette hjelper, men håper du finner ut av det! Anonymkode: 1458a...08a Jeg blir oppblåst utover dagen og jeg har veldig lett for å få løs mage så det er gjerne et eller annet som ikke er som det skal. Har hatt koloskopi og gastroskopi uten at de fant noe som kunne forklare det sånn fra innsiden av kroppen. Har tenkt å be legen min teste meg for laktoseintoleranse, men jeg merker egentlig ikke noe forskjell på om jeg spiser melkeprodukter eller ikke. Har prøvd div medisiner fra apoteket som skal hjelpe mot luft men jeg syns ingenting virker. Skjønner ikke helt at det bare er luft som kan få magen til å bule noe så enormt heller..? Har du funnet noe som hjelper? Anonymkode: 06c11...cae
bettsa Skrevet 30. juni 2016 #8 Skrevet 30. juni 2016 Jeg har det også sånn. Flere som har trodd at jeg er gravid. Jeg spiser sunt og trener men magen står ut som en ballong. Er fornøyd med resten av kroppen. Holder nå på å kutte ut brød, ris og pasta og se om jeg merker forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå