AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Så og si samtlige damer jeg har datet har forsøkt å gjøre meg sjalu, særlig i starten av datingen (første 5-6 ukene) og før vi har blitt et offisielt par. Det er som regel ikke store greiene, gjerne kommentarer som at de har nylig sett eller truffet en råkjekk fyr eller at en fyr ba de ut på date. Har også fått høre kommentarer som "eksen min var så kjekk, men ikke så smart så jeg blei lei han" osv. Det går generelt ofte på at de har andre dating-alternativer og dette er bestandig en skikkelig kjekk fyr. Jeg har aldri reagert på slikt, annet enn at jeg kanskje gir henne et litt skrått blikk og rister på hodet. Hva er greia damer? Kommentarer som dette øker ikke akkurat interessen min. Tvert i mot vil jeg heller si. Anonymkode: 6c557...113
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Det er ikke sikkert at alle prøver å gjøre deg sjalu med vilje da. Som når de forteller at de har blitt bedt med ut er det noe som er greit å dele med en partner så det ikke virker som man sjuler noe. Men er enig i at det fungerer oftest motsatt når det blir gjort bevist. Menn som prøver å gjøre meg sjalu mister jeg litt av interessen for. Dumt at mennesker gjør slikt, men det er ikke utelukkende en dame ting. Anonymkode: 889e5...db3
Forundret.. Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 Merkelig og umoden oppførsel. Kanskje de damene dine ikke har vært de skarpeste.. ? 1
Gjest Sofiapia Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 Merker at jeg litt ubevisst gjør lignende om jeg føler at jeg har fått lite kjærlighet i det siste haha jeg er fryktelig
SunnivaOslo Skrevet 28. juni 2016 #5 Skrevet 28. juni 2016 Kan være at de ikke får oppmerksomhet fra deg? Eller kanskje at de vil du skal bli sjalu fordi det får dem til å føle seg verdsatt? Jeg skjønner at du lurer..En kollega med type ble sjekket opp av en fyr og hun avslo,men var tydeligvis veeeeldig viktig at typen fikk vite det. Hadde det vært meg hadde jeg avslått og latt det være med det,hadde ikke følte behov for å skape en situasjon ut av det liksom.
Gjest Sitronvann Skrevet 28. juni 2016 #6 Skrevet 28. juni 2016 Jeg tror ikke at det nødvendigvis handler om å gjøre deg sjalu. Jeg hadde feks en eks som gikk til verbalt angrep på meg etter at jeg fortalte om en hendelse som var ganske trist for meg. Episoden involverte en annen eks og hvordan han hadde behandlet meg. En flere år gammel episode og ett eksempel på hvorfor jeg mente en annen person igjen hadde tatt ett galt valg (jeg ble spurt om mine synspunkter). Han reagerte med å påstå at jeg fortalte dette for å gjøre han sjalu og han kunne ikke forstå hvorfor jeg måtte fortelle han om denne eksen. Det hører til historien at han hadde hørt om eksen en gang tidligere uten å gi et knyst om hvor galt det var av meg å fortelle dette. Det viste seg at han rett og slett var kjempesjalu og usikker på meg, fordi han hadde drømt(!?!) at jeg hadde sex med en annen mann.. Jeg som ikke så på andre engang.. Men en ting jeg lurer på ts, ble du sjalu? For om du bøe sjalu, ligger nok problemet hos deg og ikke jentene.
Gjest Minesveiper Skrevet 28. juni 2016 #7 Skrevet 28. juni 2016 (endret) Jeg har opplevd det samme ts, og det handler vel om at de ønsker å se om de klarer å skape en reaksjon hos deg. På den måten vet de at du bryr deg. "Gikk forbi en så kjekk mann i dag" Javel -_- Skal være sagt at jeg har opplevd den type oppførsel ganske sjeldent. Endret 29. juni 2016 av Minesveiper
Envy Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Regner med det er for å se reaksjonen din. Det er nok egentlig ikke noe negativt bak det
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 32 minutter siden, Envy skrev: Regner med det er for å se reaksjonen din. Det er nok egentlig ikke noe negativt bak det Jo "shit tests" er negativt. Anonymkode: c1d78...49b 1
Marie90 Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 "Greia" er ganske enkelt at mennesker overfører egne tanker og mønstre over på andre. Hvorfor sender menn penisbilder til kvinner? Fordi de vil se bilder av DITT underliv og antar at du blir like opphisset som de ville vært. Ute av stand til å se ting fra kvinners perspektiv, forstår de ikke at disse bildene enten fremkaller avsky eller latter fra kvinner (som tennes på en helt annen måte). Som ett eksempel. Mange kvinner blir vilt sjalu av at en mann de liker har kontakt med andre damer, har attraktive ekskjærester, er rundt andre pene jenter. Og de forsøker å skape samme effekt hos deg - enten for å vekke konkurranseinstinktet og fremprovosere en reaksjon, eller fordi de føler seg underlegne og vil at du skal føle det de selv føler. De antar at det de hadde reagert på, vil du også reagere på - på samme måte. Barnslig, tja. Mer en misforståelse, slik mange kløner det til når de er forelsket i noen. Kan legge til at menn også reagerer ulikt i slike situasjoner. Noen vil ignorere det, noen vil bli demotivert - men det finnes også de som legger inn ekstra effort dersom de oppfatter at de har konkurranse. Dersom en jente har datet en slik fyr, vil hun lettere anta at andre er likedan.
Gjest Lithe. Skrevet 29. juni 2016 #11 Skrevet 29. juni 2016 Så kjedelig egentlig. Hadde ikke økt interessen min heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå