Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner utrolig mange som ikke vil reise til Frankrike fordi de syns franskmenn er arrogante og frekke. 

Selv elsker jeg Frankrike. Stortrives. Har ikke opplevd at franskmenn er utrivelige heller. Kan det være fordi jeg snakker fransk? Eller fordi jeg er blid og artig? 

Anonymkode: 4b18c...cdf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok fordi franskmenn i hovedsak ikke er begeistrede for den angloamerikanske kulturen som nordmenn er så sykelig opphengt i. Kanskje de føler seg truet av et folk som faktisk har en nasjonal stolthet og identitet som ikke er infisert av usa? Eller kanskje de bare oppfører seg dårlig eller ikke forstår normene i det landet de har oppsøkt helt frivillig? Nordmenn er generelt veldig uhøflige, så det kan godt være de ikke liker at det stilles krav til deres manérer.

Anonymkode: e5eb5...fa3

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker Frankrike og kjenner flere franske.

Greia er at NOEN av dem oppfører seg som om Frankrike er midtpunktet I Europa,at de er litt selvgode i mangel på bedre ord.

De franske vennene mine er ok,men ofte når jeg møter deres venner igjen,får jeg ofte følelsen av at de er litt falske? At de er litt ovenpå på en måte☺

Skrevet

Fordi de er arrogante, litt ovenfra og ned også nekter de å snakke engelsk. Vært i Nice, Antibes og Marseille. Likt i alle byene. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes franskmenn er ganske greie, spesielt franske damer. Har hatt æren av å "nedlegge" 6-7 franske damer. Og jeg snakker ikke et ord fransk. lenge leve Frankrike sier jeg bare!!

AnonymBruker
Skrevet

Har intrykk av at det hovedsaklig er Parisere folk har litt problemer med. Jeg har vært der selv, og synes ikke de var unormal frekke i forhold til mennesker i andre storbyer. Det var dårlig med folk som snakket engelsk da. 

Anonymkode: c150f...3bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...