Gå til innhold

Bidrag for juli?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere fått det ennå,dere som får det gjennom navi?

Anonymkode: 58027...24b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ennå...

Anonymkode: d62ff...31b

AnonymBruker
Skrevet

Ikke her heller. Men det hender at han ikke gidder å betale innen fristen, så jeg fryktet det hadde skjedd. Men hvis dere heller ikke har fått, så er det vel håp :) 

Anonymkode: b188c...5b0

AnonymBruker
Skrevet

Endring av barnebidraget

Hvis dere har hatt fastsettelse gjennom NAV, og NAV krever inn bidraget, justeres beløpet automatisk det året barna fyller 6, 11 og 15 år.  

Du må selv søke om endring av barnebidraget hvis det er endringer som påvirker størrelsen på bidraget og du ønsker at NAV skal ta hensyn til dette. Endringer som påvirker størrelsen på bidraget kan for eksempel være at samværet eller inntekten til en av foreldrene endres. 

I stedet for å søke om at NAV fastsetter bidraget på nytt, kan dere selv avtale privat hvor stort bidraget skal være. Med hjelp av bidragsveilederen kan dere beregne ny størrelse på bidraget.

Barnebidraget reguleres 1.juli hvert år etter konsumprisindeksen, med mindre noe annet er bestemt.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Endring av barnebidraget

Hvis dere har hatt fastsettelse gjennom NAV, og NAV krever inn bidraget, justeres beløpet automatisk det året barna fyller 6, 11 og 15 år.  

Du må selv søke om endring av barnebidraget hvis det er endringer som påvirker størrelsen på bidraget og du ønsker at NAV skal ta hensyn til dette. Endringer som påvirker størrelsen på bidraget kan for eksempel være at samværet eller inntekten til en av foreldrene endres. 

I stedet for å søke om at NAV fastsetter bidraget på nytt, kan dere selv avtale privat hvor stort bidraget skal være. Med hjelp av bidragsveilederen kan dere beregne ny størrelse på bidraget.

Barnebidraget reguleres 1.juli hvert år etter konsumprisindeksen, med mindre noe annet er bestemt.

Kan dette være grunnen til at det er seint ute?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke her heller. Men det hender at han ikke gidder å betale innen fristen, så jeg fryktet det hadde skjedd. Men hvis dere heller ikke har fått, så er det vel håp :) 

Anonymkode: b188c...5b0

Det er ofte det som skjer her og. Er kanskje håp da ja. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått ny beregning da barnet ble 15 år, og fikk pengene da jeg skulle. Nav trekker det fra hans lønn.

Anonymkode: 62af1...75f

AnonymBruker
Skrevet

Seint ute? Det er jo ikke juli enda? 

Jeg bruker å få de mellom 2-5 i mnd.

Anonymkode: 18237...549

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seint ute? Det er jo ikke juli enda? 

Jeg bruker å få de mellom 2-5 i mnd.

De kommer som regel i slutten av mnd her. 25-30.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Her kommer det og som regel mellom 25 og 30. Det er når han betaler selv. Før så var det innen den 5 eller 6, men da var det fra nav. Så forresten at det var på vei nå, så kommer nok i morgen med barnetrygden. 😊

Anonymkode: f2fe2...457

AnonymBruker
Skrevet

De kommer som regel i slutten av mnd her. 25-30.

TS

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her kommer det og som regel mellom 25 og 30. Det er når han betaler selv. Før så var det innen den 5 eller 6, men da var det fra nav. Så forresten at det var på vei nå, så kommer nok i morgen med barnetrygden. 😊

Ååh, da så😊 

Skrevet

Du fikk for juli i juni, det er august bidraget som kommer nå, betalingsfrist er 25 hver mnd, så tar det noen dager før du har det på konto :)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Daiquiry skrev:

Du fikk for juli i juni, det er august bidraget som kommer nå, betalingsfrist er 25 hver mnd, så tar det noen dager før du har det på konto :)

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke på vei her 👎🏻

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke på vei her 👎🏻

Det kommer nok. 😊 Av og til så har jeg fått bidraget før det har blitt lagt inn på kommende utbetalinger og. Er nok inne i morgen tidlig. 

Skrevet

Jeg ringte navi i dag. Han har betalt inn sent. Det kommer muligens mandag, fredag om jeg har flaks. Men her betalte han ikke inn før i går.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg ringte navi i dag. Han har betalt inn sent. Det kommer muligens mandag, fredag om jeg har flaks. Men her betalte han ikke inn før i går.

Bør ringe jeg og. Er litt lei av å vente på at han nedlater seg til å betale.. Er ikke store summen heller 

AnonymBruker
Skrevet

Nei :) Det står til utbetaling på min side nå,merket juli og barnets navn. 

Skrevet

Her kom det inn i går. 😊

Skrevet

Her kommer det inn i dag. Økt ganske bra og ser jeg, 600 i pluss.

AnonymBruker
Skrevet

Her kom det inn i dag! 

Anonymkode: fcbd5...304

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...