ajarRun Skrevet 28. juni 2016 #21 Skrevet 28. juni 2016 1 minutt siden, Ananas. skrev: Heng opp skilt på døra, lås døra, og om du må skrive noe så skriv "Hei! Vi har i det siste opplevd at flere gjester i bygningen har gått feil og kommet inn, eller forsøkt å komme inn, i vår leilighet når de skal på besøk til andre. Fint om dere kan minne gjestene på hvilken leilighet som er deres når dere får besøk." Enkel og kort beskjed de fleste både gidder å lese og forstår. Å skrive en novelle om hvordan du føler deg er ikke nødvendig, og særlig ikke når de fleste vil reagere med å tenke at du får begynne å låse døren din. Da blir det bare lite formålstjenelig. Helt seriøst mener jeg at du bare må lære deg å låse døra. Sånt skjer når man bor i blokk, det kan være gjester som går feil, men også andre som har uærlige intensjoner. LÅS. Ganske sikker på at du mener roman, noveller er sånne korte historier i ukeblader.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #22 Skrevet 28. juni 2016 Jeg hadde nok hengt opp et skilt på døra og droppet det innlegget på face, ev kortet det kraftig ned. Jeg låser forresten aldri døra, helt normalt for meg. Anonymkode: e2855...9ea
Kardash Skrevet 28. juni 2016 #23 Skrevet 28. juni 2016 Det er SÅ lov å poste i en sånn gruppe, men dropp de personlige detaljene og kort ned. Det er ikke rart å synes at det er ekkelt at noen kommer inn i døra og skjer det så mange ganger er det lov å gi en heads up til naboer! 1
Gjest Raiu Skrevet 28. juni 2016 #25 Skrevet 28. juni 2016 Kort og godt - Mange tar feil av dørene og kommer på min dør. Kan dere kanskje guide gjester som kommer om hvor de skal gå når de er på besøk? Takk. Heng opp skilt. Har selv gått inn i feil dør en gang som liten. Første gang jeg kom på besøk. Tok av meg sko og alt, flaut.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #26 Skrevet 29. juni 2016 1. Lås døren. 2. Heng opp dørskilt. 3. Ikke skriv på FB. 4. Ro deg ned!!! Anonymkode: dfb2c...0ae 2
Gjest noe tilfeldig Skrevet 29. juni 2016 #27 Skrevet 29. juni 2016 1 time siden, amativeReflection skrev: "Hei, vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette. Så derfor skriver jeg tre sider der jeg forsåvidt forklarer problemet og belyser forskjellige ting løst relatert til dette. Min samboer er uenig i at dette er et problem, derfor sover han på sofaen. Jeg er gravid og har gravidhoromoner som gjør meg hysterisk. I går var vi på ultralyd og det blir en liten jente. Men vi har et stort problem, et ikke direkte relatert til at samlivet vårt skrangler over en enkel avgjørelse som hva vi skal publisere på facebook (gleder meg enormt til vi skal ta store avgjørelser som å gi barnet navn eller velge barnehage), det har kommet noen å tatt på dørhåndtaket vårt! Dette er helt uakseptabelt, da dette fører til at jeg må springe bort til kleskapet og hente balltreet. Dette er ikke lett når man er 13 måneder på vei, og det føles ut som anklene er belastet med vekten til en middels stor flodhest. Etter å ha sprunget etter 6 av disse forvirrede sjelene viser det seg at de bare er folk som har gått seg vill. Dere må forstå at det er ganske utfordrende å løpe etter fremmede når man er såppass langt på vei. Jeg blir utslitt. I tillegg blir jeg veldig redd når noen bryter seg inn, som vi alle vet er høygravide damer ettertraktet hos voldtektsmenn og jeg er redd for at noen skal komme inn min ulåste dør (jeg er for distre til å klare å huske å låse døren, men jeg har fotografisk minne over personene som med et feiltag tok i dørhåndtaket mitt!) for å stjele smykkene mine som ligger i nattbordskuffen, eller vesken som ligger rett innenfor døren (ofte med mye kontanter siden jeg ikke klarer å huske koden til kortet mitt, morsomt hvordan hodet mitt fungerer). Kan dere ta å levere ut kart til deres gjester som stipulerer hvor mange trappetrinn det er opp til leilighetene deres slik at jeg slipper slike bekymringer?" Fantastisk! I love it! Stemmer for denne 😁
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #28 Skrevet 29. juni 2016 Jeg ser ikke helt hvorfor graviditeten eller samboeren din er relevant for denne situasjonen. Dersom du skal skrive på gruppen på Facebook bør du gjøre det kort og enkelt. Maks 4-5 linjer. Jeg synes ærlig talt det er tåpelig å ta opp på Facebook. Dere har jo søren meg et ansvar for å låse deres egen dør. Ja, vi lever faktisk i 2016 hvor det er vanlig å låse døren sin om en ikke ønsker uvedkommende gjester. Ja, det er ekkelt at noen tar i håndtaket, men sånn er livet. Man må av og til takle ubehageligheter. Når døren deres er låst er det ingen som kommer seg inn, så dette er bare en følelse dere har. Get over it. At dere ikke klarer å låse døren er ikke borettslaget sitt problem. Anonymkode: d8148...a41 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #29 Skrevet 29. juni 2016 Glemte å nevne at vi et er lite borettslag, med 13 beboere fordelt på 2 oppganger, så i min vil det si 3 etasjer, 2 i hver etasje.. Hadde vært noe helt annet å skrive dette til naboer som jeg kanskje aldri ser fordi borettslaget er så stort.. Men jo ser nå at det var bedre å droppe innlegget, det ble jo bare rart uansett.. morsomt å se hvor lett det er å være etterpåklok 😋 Anonymkode: 72160...c4c 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #30 Skrevet 29. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke helt hvorfor graviditeten eller samboeren din er relevant for denne situasjonen. Dersom du skal skrive på gruppen på Facebook bør du gjøre det kort og enkelt. Maks 4-5 linjer. Jeg synes ærlig talt det er tåpelig å ta opp på Facebook. Dere har jo søren meg et ansvar for å låse deres egen dør. Ja, vi lever faktisk i 2016 hvor det er vanlig å låse døren sin om en ikke ønsker uvedkommende gjester. Ja, det er ekkelt at noen tar i håndtaket, men sånn er livet. Man må av og til takle ubehageligheter. Når døren deres er låst er det ingen som kommer seg inn, så dette er bare en følelse dere har. Get over it. At dere ikke klarer å låse døren er ikke borettslaget sitt problem. Anonymkode: d8148...a41 Man blir rar i hodet av å gå gravid. Anonymkode: b811e...2d6
Million Skrevet 30. juni 2016 #31 Skrevet 30. juni 2016 (endret) Jeg trodde alle som bodde i blokk alltid låste døren, selv når de var hjemme. Etter å ha opplevd 5 ganger at noen har gått inn, skjønner jeg ikke at dere ikke har endret rutinene deres og sett til å få låst den forbaskede døra? Er det så vanskelig? LÅS DØRA med en gang du kommer inn hjemme, etter å ha vært ute. Ikke vanskelig i det hele tatt. Alt blir en vane :-) Ellers er det også et enkelt og godt tips å få seg et tydelig dørskilt å ha på døra. Du får bestilt på nettet, ferdig gravert etter ønske, og levert hjem i postkassa. Sett opp navnene deres, klart og tydelig, så går ikke folk feil lenger. Men jeg ville likevel låst døra, uansett... det er mange tyver som kjenner på dører i blokker, og går inn til folk. Ofte oppbevarer folk lommebøker og vesker i entreen, rett innenfor der man kommer inn, og det er dette de er på jakt etter. Bare å være stille som mus for tyven, snike seg bort og snappe til seg og liste seg ut igjen ubemerket. Endret 30. juni 2016 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå