AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Hei, borettslaget har en facebook-side hvor vi kan skrive om ting og tang som at ringeklokken ikke fungerer eller når neste generalforsamling skal være. Men lurer på om dette er innenfor å skrive... Noe må jeg jo gjøre? Hei. Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette, men jeg har et (lite) problem. Xxxx (samboer) synes jeg ikke burde poste dette, men jeg vet ikke, kanskje det er gravidhormoner eller hva, jeg gjør det for det. Dette er femte gang vi opplever at folk tar i håndtaket vårt og til og med har kommet inn når døra har stått ulåst. De fem gangene vi har opplevd dette har vi løpt for å se etter kjapt, og hver gang har vi fått snakket med vedkommende (enten ved å se ut av vinduet og rope etter folk som kommer ut av porten, eller som tidligere nevnt, at vedkommende faktisk er i boligen). Vedkommende er alltid gjest hos andre. Sånn sett er det greit. Dette skjedde nå ikveld, klokken 22.30. Har ikke opplevd dette andre steder jeg har bodd før, og synes det er temmelig ubehagelig. Vet heller ikke hvordan jeg skal forhindre dette, for det er fort gjort å glemme å låse døra, man skal jo ikke være redd noen kommer inn av den grunn.. Får alltid et hjerte i halsen når jeg hører håndtaket brått dras ned når jeg ikke venter noen og mannen er hjemme, så om det er mulig å si ifra at inngangspartiet ikke regnes som første etasje for så at jeg i første blir da ikke andre etasje (må være noe slik som skjer, at man tror de første trappetrinnene regnes med som en hel etasje?). Eller vet ikke helt hvordan jeg skal få bukt med dette, men at man blir litt mer obs på å spesifisere etasje og dør, synes virkelig ikke dette er gøy. En gang, to ganger, til og med tre hadde gått greit, men nå har det skjedd hele 5 ganger så er nesten sånn at den minste lyd skremmer. Var jo snakk om tyveri av sko og potte en gang, så ting kan skje og da kan jeg ikke ha det slik at det dukker opp ukjente hjemme hos meg fordi jeg glemte å låse døra..? Anonymkode: 72160...c4c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 DETTE BLE HELT FEIL FORUM Å POSTE I, IKKE MENINGEN I DET HELE TATT! MODERATORER; hver så snill å flytt tråden til riktig forum. Flaut 😁 Anonymkode: 72160...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 Ville skrevet det litt annerledes.. Tatt vekk det om at du er gravid og at samboeren din ikke vil at du skal poste det. Ville skrevet om resten og. Anonymkode: ed028...330 6
ajarRun Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 Jeg ville hengt opp et sånt koselig skilt som sa: "Her bor Marit og Børre! Knut og Pia bor i neste etasje!" og så et sånt kleint sitat. Fekst: "Achieving life is not the equivalent of avoiding death." Eventuelt hvis du er sjenert ville jeg kjøpt et skilt der det sto "Bøttekott" eller "Høyspenning livsfare - Strømfordelingsskap" eller "Gass under trykk". 17
Sulosi Skrevet 28. juni 2016 #5 Skrevet 28. juni 2016 Du kan jo opplyse om at dere har hatt flere hendelser hvor uvedkommende har kommet inn i deres leilighet og oppfordre alle til å til å lose gjestene sine til rett dør. Ser absolutt ikke noe galt i det. Jeg blir selv skvetten når noen går i døra uten at jeg venter folk. 5
Gjest Becky48 Skrevet 28. juni 2016 #6 Skrevet 28. juni 2016 Vil man ikke ha uvedkommende inn i leiligheten sin så låser man døra. Vet ikke hvor dere bor men det er da vanlig å ha låst dør? Hadde ikke lagt ut et innlegg på facebook om dette, heng opp et skilt på døra.
ajarRun Skrevet 28. juni 2016 #7 Skrevet 28. juni 2016 14 minutter siden, Becky48 skrev: Vil man ikke ha uvedkommende inn i leiligheten sin så låser man døra. Vet ikke hvor dere bor men det er da vanlig å ha låst dør? Hadde ikke lagt ut et innlegg på facebook om dette, heng opp et skilt på døra. Liker ikke slik victim blaming. Det blir som å si at hvis man ikke vil bli voldtatt så holder man seg hjemme. Men jeg er helt enig i at et skilt på døra kan hjelpe å få forvirrede husgjester til riktig sted. 9
Gjest Becky48 Skrevet 28. juni 2016 #8 Skrevet 28. juni 2016 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Liker ikke slik victim blaming. Det blir som å si at hvis man ikke vil bli voldtatt så holder man seg hjemme. Men jeg er helt enig i at et skilt på døra kan hjelpe å få forvirrede husgjester til riktig sted. Hehe, javel... Ser ikke helt likheten, men deg om det. Man kan for øvrig bli voldtatt hjemme og...
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #9 Skrevet 28. juni 2016 Ser ikke helt hva boretslaget skal gjøre med dette. Det er ubehagelig, men noe som kan skje, spesielt om det er fest/vorspeil i andre leiligheter. Er man litt beruset er det fort gjort å gå til feil dør. Jeg villet droppet innlegget. Om du insisterer på å skrive det, ta vertfall vekk delen om at du er gravid og at samboer mener du ikke skal poste det. Anonymkode: d7966...7be 6
ajarRun Skrevet 28. juni 2016 #10 Skrevet 28. juni 2016 Men for å kommentere ditt foreslåtte innlegg er min første tanke at det er alt for langt. Du skriver tre setninger over tre avsnitt med så mye bambus at Jane Austen hadde blitt så våt at hun måtte kjøpt et løvblåser for å tørke dåsa. "Vi har i den siste tiden blitt forstyrret av at andres gjester kommer inn i eller prøver å komme inn i leiligheten vår. Vær vennlig å forklar gjestene deres hvor de skal. På forhånd takk." Hvorfor skrive en doktorgradsavhandling? Ingen bryr seg om resten av innlegget. Dette er kort, konsist og høflig. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke helt hva boretslaget skal gjøre med dette. Det er ubehagelig, men noe som kan skje, spesielt om det er fest/vorspeil i andre leiligheter. Er man litt beruset er det fort gjort å gå til feil dør. Jeg villet droppet innlegget. Om du insisterer på å skrive det, ta vertfall vekk delen om at du er gravid og at samboer mener du ikke skal poste det. Anonymkode: d7966...7be Det er vel til de andre beboerne. Og hele greia kan vel løses enkelt ved at alle merker dørene sine. Dog ville jeg tatt bort alt utenom de tre setningene jeg foreslår over. Ingen er interessert i en roman om døren og samlivet til TS. 10
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #11 Skrevet 28. juni 2016 Jeg hadde nå synes det var litt interessant å høre mer om samlivet til TS på fb. Hvorfor ellers er man på fb om ikke for å snoke i andres privatliv? Anonymkode: 4eafd...146 3
ajarRun Skrevet 28. juni 2016 #12 Skrevet 28. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde nå synes det var litt interessant å høre mer om samlivet til TS på fb. Hvorfor ellers er man på fb om ikke for å snoke i andres privatliv? Anonymkode: 4eafd...146 "Hei, vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette. Så derfor skriver jeg tre sider der jeg forsåvidt forklarer problemet og belyser forskjellige ting løst relatert til dette. Min samboer er uenig i at dette er et problem, derfor sover han på sofaen. Jeg er gravid og har gravidhoromoner som gjør meg hysterisk. I går var vi på ultralyd og det blir en liten jente. Men vi har et stort problem, et ikke direkte relatert til at samlivet vårt skrangler over en enkel avgjørelse som hva vi skal publisere på facebook (gleder meg enormt til vi skal ta store avgjørelser som å gi barnet navn eller velge barnehage), det har kommet noen å tatt på dørhåndtaket vårt! Dette er helt uakseptabelt, da dette fører til at jeg må springe bort til kleskapet og hente balltreet. Dette er ikke lett når man er 13 måneder på vei, og det føles ut som anklene er belastet med vekten til en middels stor flodhest. Etter å ha sprunget etter 6 av disse forvirrede sjelene viser det seg at de bare er folk som har gått seg vill. Dere må forstå at det er ganske utfordrende å løpe etter fremmede når man er såppass langt på vei. Jeg blir utslitt. I tillegg blir jeg veldig redd når noen bryter seg inn, som vi alle vet er høygravide damer ettertraktet hos voldtektsmenn og jeg er redd for at noen skal komme inn min ulåste dør (jeg er for distre til å klare å huske å låse døren, men jeg har fotografisk minne over personene som med et feiltag tok i dørhåndtaket mitt!) for å stjele smykkene mine som ligger i nattbordskuffen, eller vesken som ligger rett innenfor døren (ofte med mye kontanter siden jeg ikke klarer å huske koden til kortet mitt, morsomt hvordan hodet mitt fungerer). Kan dere ta å levere ut kart til deres gjester som stipulerer hvor mange trappetrinn det er opp til leilighetene deres slik at jeg slipper slike bekymringer?" 14
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #13 Skrevet 28. juni 2016 Jeg synes innlegget blir litt langt. Ville heller ikke ha sagt at folk har kommet inn i stua deres, da sier dere jo indirekte at dere ikke (alltid) har låst dør. Selv om siden bare er for borettslaget, så hadde jeg ikke tatt sjansen. Ville også ha begynt å alltid låse døra. Jeg støtter for øvrig forslaget om dørskilt, humoristisk eller vanlig Anonymkode: ffef9...43a 1
Tibbie Skrevet 28. juni 2016 #14 Skrevet 28. juni 2016 Sett et skilt på døra som tydelig viser at folk er kommet feil For eksempel "Leilighet 101. Her bor Kari og Ola". Da skjønner man at det er i 1. etasje og at Tine og Sebastian ikke bor bak den døra. Ellers ville jeg kortet ned innlegget ganske mye på Facebook. Noe á la dette ville vært perfekt: 1 time siden, Sulosi skrev: Du kan jo opplyse om at dere har hatt flere hendelser hvor uvedkommende har kommet inn i deres leilighet og oppfordre alle til å til å lose gjestene sine til rett dør. Ser absolutt ikke noe galt i det. Jeg blir selv skvetten når noen går i døra uten at jeg venter folk. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #15 Skrevet 28. juni 2016 Som flere har nevnt blir dette alt for langt. Det er vel bare til å låse døra? Jeg bor i blokk og har alltid låst dør, trodde det var helt normalt? Det er en vane å låse døra fra innsiden på samme måte som at jeg alltid låser døra fra utsiden når jeg går ut. Har aldri noen gang gått hjemmefra med ulåst dør. Dersom du absolutt vil skrive noe ville jeg gått for den korte versjonen ovenfor her i tillegg til å henge opp tydelig navneskilt på døra. Forstår likevel ikke helt hvordan andre beboere skal forhindre at gjestene tar i feil dør. Anonymkode: 15def...71f 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #16 Skrevet 28. juni 2016 I Oslo? Opplevde dette flere ganger, men var nøye med å låse døra siden, vel det var i Oslo. Når vi bodde i blokk i en annen mye mindre by opplevde vi det aldri. Anonymkode: b811e...2d6
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #17 Skrevet 28. juni 2016 Grønt fluoriserende navneskilt får du skaffe. Anonymkode: b811e...2d6
Ananas. Skrevet 28. juni 2016 #19 Skrevet 28. juni 2016 Heng opp skilt på døra, lås døra, og om du må skrive noe så skriv "Hei! Vi har i det siste opplevd at flere gjester i bygningen har gått feil og kommet inn, eller forsøkt å komme inn, i vår leilighet når de skal på besøk til andre. Fint om dere kan minne gjestene på hvilken leilighet som er deres når dere får besøk." Enkel og kort beskjed de fleste både gidder å lese og forstår. Å skrive en novelle om hvordan du føler deg er ikke nødvendig, og særlig ikke når de fleste vil reagere med å tenke at du får begynne å låse døren din. Da blir det bare lite formålstjenelig. Helt seriøst mener jeg at du bare må lære deg å låse døra. Sånt skjer når man bor i blokk, det kan være gjester som går feil, men også andre som har uærlige intensjoner. LÅS. 6
ajarRun Skrevet 28. juni 2016 #20 Skrevet 28. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Oslo? Opplevde dette flere ganger, men var nøye med å låse døra siden, vel det var i Oslo. Når vi bodde i blokk i en annen mye mindre by opplevde vi det aldri. Anonymkode: b811e...2d6 Jeg skjønner ikke låsehysteriet. Eksen min var innom i 8 minutter og var bekymret siden leiligheten var ulåst. Jeg var sånn: "Dude, jeg lar døren stå åpen hele tiden, ingen som kommer" Har aldri opplevd noen på døren her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå