Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Startet en lignende tråd i graviditet-forumet også, men vet ikke helt hvor det passer best, så skriver her også, så får evt. en av dem fjernes etter hvert?

Lurer på om det er noen her som har blitt naturlig gravid som 44-åring, altså uten bruk av IVF? Jeg har en tenåringsdatter som snart er 15, men har en ny kjæreste som er barnløs og derfor ønsker seg barn.

Er dette et vanskelig prosjekt, er det mulig naturlig, eller må vi regne med å bruke IVF?

Anonymkode: 62613...f75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen, få sjekket fsh og amh og ta det derfra. Spekulasjoner fører ingen vei.

• Liker 2
Gjest Jessica
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Startet en lignende tråd i graviditet-forumet også, men vet ikke helt hvor det passer best, så skriver her også, så får evt. en av dem fjernes etter hvert?

Lurer på om det er noen her som har blitt naturlig gravid som 44-åring, altså uten bruk av IVF? Jeg har en tenåringsdatter som snart er 15, men har en ny kjæreste som er barnløs og derfor ønsker seg barn.

Er dette et vanskelig prosjekt, er det mulig naturlig, eller må vi regne med å bruke IVF?

Anonymkode: 62613...f75

Jeg har en kollega som har vært ufrivillig barnløs framtil hun var 43  . Da ble hun plutselig gravid og lenge trodde de at det var svulst. Snakk med legen, og rådfør deg med jordmor. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan godt skje. Ikke hør for mye på leger, da hormoner også kan forandre seg pga kosthold, mosjon, lite eller mye søvn osv. Vet om ei i 30 årene som lenge ønsket seg barn, men der legene , fordi de så på hormonprøvene hennes, sa at det var svært lite sannsynlig mtp de prøvene hun tok. Hun ga opp, men ble gravid naturlig året etter. Hun sier hun aldri skal stole bkindt på en lege eller tester igjen. Kroppen er veldig forskjellig fra individ til individ. Mange kan ha gullegg til de er over 50, mens andre kan slite med å bli grav ide når de er unge. Kropp er ikke bare fysikk, men også det psykiske, og det spiller faktisk også en rolle når det gjelder å være fruktbar eller ei. Vet om ei i  min familie som ble naturlig gravid som 49 åring, og hun fødte en velskapt sønn. Halle Berry var 48. Det finnes mange kvinner som har fått barn naturlig i den alderen. Flere har vært over 50 og. Noen t.o.m over 60. Aldri hør på andres meninger rundt dette ts. Gjør det DU føler er rett for DEG, så kan det kanskje skje med deg også. Hvis man ønsker noe sterkt nok kan også det være med på å få kroppen til å bli gravid.

Anonymkode: 71d9b...551

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mamma var 43,5 år da hun fødte yngste broren min, uten noe befruktningshjelp. Eldste broren min fødte hun som 18-åring, men han ble bare 3 år gammel. Fødte totalt 6 barn. 

Anonymkode: c1b8f...f28

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan godt skje. Ikke hør for mye på leger, da hormoner også kan forandre seg pga kosthold, mosjon, lite eller mye søvn osv. Vet om ei i 30 årene som lenge ønsket seg barn, men der legene , fordi de så på hormonprøvene hennes, sa at det var svært lite sannsynlig mtp de prøvene hun tok. Hun ga opp, men ble gravid naturlig året etter. Hun sier hun aldri skal stole bkindt på en lege eller tester igjen. Kroppen er veldig forskjellig fra individ til individ. Mange kan ha gullegg til de er over 50, mens andre kan slite med å bli grav ide når de er unge. Kropp er ikke bare fysikk, men også det psykiske, og det spiller faktisk også en rolle når det gjelder å være fruktbar eller ei. Vet om ei i  min familie som ble naturlig gravid som 49 åring, og hun fødte en velskapt sønn. Halle Berry var 48. Det finnes mange kvinner som har fått barn naturlig i den alderen. Flere har vært over 50 og. Noen t.o.m over 60. Aldri hør på andres meninger rundt dette ts. Gjør det DU føler er rett for DEG, så kan det kanskje skje med deg også. Hvis man ønsker noe sterkt nok kan også det være med på å få kroppen til å bli gravid.

Anonymkode: 71d9b...551

"Mange" er nok litt overdrevet, en snakker heller om nokså få. 

Gjest Sisti
Skrevet

Kan jo skje, men vær obs på at til og med ved ivf kan det være vanskelig. Til og med private klinikker har en aldersgrense på 45. Så ikke ta noe for gitt. Ville nok kontaktet en privat klinikk som også gjør ivf og fått tatt noen tester der (blodprøver, ul), så du allerede er i kontakt med dem hvis de finner at du er lite fruktbar. 

AnonymBruker
Skrevet

De kjendisene som får barn i den alderen får det uhyre sjelden naturlig. Det er snakk om eggdonasjon.

Gamle damer som fikk barn før i tiden var ofte egentlig snakk om barnebarn som ikke var helt planlagte. Ble mindre skandale om gamla med 8 fra før fikk en til enn at den ugifte datteren fikk barn...

Jeg er selv blitt for gammel til å få barn naturlig og planlegger eggdonasjon, men utad vil det fremstilles som at jeg var heldig og ble naturlig gravid selv om jeg er godt over 40.

Anonymkode: 3f149...693

AnonymBruker
Skrevet

Har en bekjent som ble gravid med første barn på første forsøk som 45 åring, etter 25 år på p-piller.

Det var nok mye flaks da og ikke noe man kan regne med.

Anonymkode: 14d49...0a1

AnonymBruker
Skrevet

Mormoren min fikk moren min når hun var 47,mamma meg som 46 . Selv regner jeg mer eller mindre med å ha 20 år til å vurdere barn. Hilsen 26.

Anonymkode: b29fc...b63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid som 42 åring, så sistemann kom da jeg hadde fylt 43år. Jeg ville som nevn over gått til gynekolog  for å sjekke status, spesielt med tanke på om du skal/må  gå for IF så har du ikke så mye tid.

Anonymkode: df379...2cb

Skrevet

Kollegaen min fikk sistemann da hun var 44. Babyen var en overraskelse - de hadde vært uforsiktige da de trodde hun ikke var fruktbar lengre. Men hun hører nok til sjeldenhetene, jeg har også mange bekjente som etter mye prøving og feiling har lagt prøvingen på hylla når de har passert 40.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...