AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Kjedet meg så surret rundt på finn. Sjekket hunder som gis bort på torget. Der finner jeg eksen min sin hund( vi kjøpte han sammen som valp) og at han ønsker å bruke han i avl fordi de vil ha valp. Greia er at denne hunden er aggressiv, han har bodd her i to år da eks ikke klarte å finne seg bolig( eks flyttet ut altså, bare hunden som ble igjen) Og avtalen var at han skulle ta han med seg. Hunden har bitt/touchet/glefset( litt vanskelig å si da jeg var på jobb) en tilfeldig jogger som kom forbi. Han viser også aggressivitet ovenfor barn, da han har knurret mot en 1 åring flere ganger( på avstand). Han har flere episoder som viser at han er usikker, og dette løser han med aggressivitet. ( uansett etter første gangen var det ikke aktuelt å la noen barn hilse på han, den sjansen tar jeg ikke) Han ble chip kastrert når han var ca 2, nå er han 6. Personlig tror jeg hunden ser dårlig, og har vært hos vetrinær utallige ganger pga infeksjoner i tenner som har etter hvert blitt trekt osv. Så tenkte at kanskje han har vært oppført seg som han har pga smerter, men dette med barnet skjedde etter all behandling. Kjenner at dette er absolutt IKKE en hund å avle på. Jeg blir helt sjokkert over at eks kan finne på noe så idiotisk. Har han lyst på valp, finn en seriøs oppdretter med mentalt friske valper, og kjøp en fra den oppdretteren mener nå jeg. Hva bør jeg gjøre her? Sende eks en meld og lure på hva i all verden han tenker med, eller bare la det være? Det er jo egentlig ikke mitt bord lengre... Bare håper at ingen tispe eiere er dumme nok til å gå på den? Anonymkode: 94272...29f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Syns du skal si fra, til han og finn! Anonymkode: 93995...455
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns du skal si fra, til han og finn! Anonymkode: 93995...455 TS her Ja, kan finn feks fjerne annonsen? Anonymkode: 94272...29f
Leviora Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 I godkjent avl må hunden være registrert, ha godkjent helseattest og vært stilt ut for å sikre at den er rasetypisk. På utstilling finner man raskt ut om hunden også er frisk psykisk. Aggressive hunder får man ikke avle på. Tviler derfor på at eksen din planlegger godkjent avl... Du sier selv at han burde kjøpe valp fra godkjent oppdretter, det gjelder også andre. Skaffer man valp med linjer man ikke aner noe om så bør man også takle konsekvensene av dette, som i mange tilfeller er syke hunder.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #5 Skrevet 28. juni 2016 1 minutt siden, Ugunstig skrev: I godkjent avl må hunden være registrert, ha godkjent helseattest og vært stilt ut for å sikre at den er rasetypisk. På utstilling finner man raskt ut om hunden også er frisk psykisk. Aggressive hunder får man ikke avle på. Tviler derfor på at eksen din planlegger godkjent avl... Du sier selv at han burde kjøpe valp fra godkjent oppdretter, det gjelder også andre. Skaffer man valp med linjer man ikke aner noe om så bør man også takle konsekvensene av dette, som i mange tilfeller er syke hunder. TS her: Overhodet ikke godkjent avl. Er snakk om en blandingshund. Anonymkode: 94272...29f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #6 Skrevet 28. juni 2016 Rapporter til finn. Forklar at det er blandingsavl og useriøst, og at du kjenner til denne hunden. Ikke skriv at det er eksen din det dreier seg om, da høres det ut som en personlig vendetta. Anonymkode: cf433...d33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå