AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Vil på forhånd advare om at dette blir et langt innlegg. Håper likevel noen av dere har interessen av å lese hele og fortelle deres tanker om denne saken. For et par måneder siden fikk jeg ny jobb og flyttet til et nytt sted med min daværende kjæreste. En ukes tid etter flyttingen kom det frem at x’en hadde løyet ganske heftig til meg gjentatte ganger de siste 4 månedene, kort fortalt tillitsbrudd. Jeg har lenge hatt problemer med å stole på han og klarer derfor ikke å tilgi og glemme det han nå har gjort. Vi har gått til parterapeut og prøvd å redde forholdet de siste 2 månedene, men nå har vi bestemt oss for å avslutte. Han flytter ut av leiligheten vår denne uken. Men, nå kommer «problemet» som driver meg til vanvidd. Da jeg begynte i den nye jobben fikk jeg naturligvis nye kolleger og en av disse er en mannlig kollega. Jeg er i starten av 20-årene, han er i midten av 20-årene. Vi begge er to blide og utadvendte personer som går godt overens med alle, men jeg merket fort at vi klikket litt ekstra bra sammen. Da x’en la frem alle løgnene på bordet hadde jeg kun møtt min kollega et par ganger på jobb, men jeg trengte å komme meg vekk fra alt her hjemme og spurte derfor om han visste om noe artig den kvelden. Det var vors hos han og jeg ble invitert. Vi hadde det hyggelig på vorset og på utestedet, og vi oppførte oss kun vennskapelig. På nach endte vi opp med å «lekesloss» litt, men jeg tenkte ikke noe mer på det. Allerede på denne tiden tilbøy han å la meg sove i hans leilighet til jeg og x’en fikk orden med vår leilighet slik at jeg slapp å omgås x’en (riktig nok mens min kollega var på jobb, han la det aldri frem som at vi skulle sove i samme seng). Etter den gang har vi holdt kontakten oppe både på og utenfor jobb. Han har invitert meg på flere festligheter med hans venner og jeg har kommet godt overens med dem. Jeg har også møtt foreldrene hans ved èn anledning og kom godt overens med de også, men det er vel egentlig urelevant. I edru tilstand «erter» vi hverandre mye, skumper borti hverandre med vilje, «lekesloss» så fort anledningen byr seg osv, både på privaten og på jobb. Våre kolleger har begynt å gjøre seg opp noen tanker om at vi har noe på gang etter oppførselen vår og at vi møtes på fritiden. Vi ler mye og har det gøy sammen. Samtidig klarer vi å være avslappet rundt hverandre og han er veldig behjelpelig og støttende angående arbeidsoppgaver på jobb. Han skryter av meg på jobb, støtter meg når jeg føler ting går dårlig, forteller at jeg er søt og at fregnene mine som jeg hater er fine. Når vi har vært på fest sammen har jeg lagt merke til at han etter noen glass begynner å holde meg på låret, han «erter» som tidligere, han blir enda mer intim (nesten kyss på halsen og kinnet flere ganger). For et par uker siden dro vi fra de andre venne våre på det ene utestedet og fant et annet utested med mer dansing. Denne kvelden kysset han meg, som lyn fra klar himmel. Jeg var ikke forberedt og jeg merket på hele han at han hadde «mannet» seg opp for å gjøre det. Jeg ga respons og vi småkysset litt til før vi festet videre. Den natten ga han meg også to kyss før vi dro hver for oss. På en annen fest nå nylig ble han sint/såret av at jeg tilbragte så mye tid med en annen mann og ikke han, denne kvelden sa han også at han tror han begynner å få følelser for meg. Dette var riktig nok i veldig påvirket tilstand og jeg vet ikke hvor mye sannhet som ligger bak. Og ja, vi har virkelig satt oss i en kjip situasjon nå.. Jeg kjenner at det er fare for at jeg utvikler følelser for han om vi fortsetter som dette. Etter alt jeg har beskrevet ovenfor tolker jeg det som at han virkelig er interessert i meg og at han ønsker noe mer, men…. Det er det forbanna men’et. Han er en flørtepus, han vet han ser bra ut og han vet han kan få «hvem som helst». Han titter åpenbart på andre damer og kommenterer også hvor fine både fremmede damer og eksen hans er til meg. Han har en god del kontakt med eksen og sier han fortsatt er glad i henne, men at han ikke klarer å være sammen med henne. Han gjorde det slutt, men helt ærlig virker han ikke over henne og hun virker desperat på å få han tilbake. I tillegg er han en spontan gutt, drar årlig på dyre gutteturer til syden med fest og moro. Han virker som en singel gutt som er glad i damer og lever livet til det fulleste, noe jeg har full forståelse for. Han er også veeeldig interessert i å høre hvordan det går med meg og x’en, når han flytter ut osv. Han er mye på sosiale medier, men tar egentlig ganske sjeldent kontakt i forhold til meg. Noen ganger tar det også flere timer før han leser meldingene jeg sender på facebook og åpner bilder jeg sender på snapchat, selv om han er pålogget gjentatte ganger etter den er sendt. Og han har kontakt med GudVeitHvor mange jenter på både facebook og snapchat, telefonen hans renner jo over av notifikasjoner. Dette har ført til at jeg har blitt veldig usikker på han, jeg er seriøst livredd for at han bare bruker meg. At han bare flørter og virker mega-interessert, men innerst inne ønsker han bare kortvarig moro og før jeg vet ordet av det bytter han meg ut med ei mer interessant jente for litt moro med henne. I dag fortalte han at han ønsket å ta meg med til syden, enten bare oss to eller med flere venner. Bare ha det gøy og kose oss, ikke tenke på noen bekymringer. Jeg mannet meg opp og sa rett ut at jeg er redd for at jeg vil utvikle følelser for han om vi fortsetter som nå, for jeg kommer skremmende godt overens med han. Slik ting er NÅ har jeg ingen problem med å dra til syden med han som kun venner, men jeg må egentlig vite hva han tenker og føler. Nettopp fordi jeg er redd for at jeg får følelser, mens han bare flørter uskyldig. Han sa at han tenkte og følte det samme som meg. Likevel er jeg redd han bare kødder med meg for å få seg kortvarig moro. Han er en jævel til å snakke for seg og han vet akkurat hva han skal si til rett tid. I tillegg er han en good looking gutt som vet han kan få hvem han vil, og for å være helt ærlig er det ikke sjanse i havet for at han synes jeg er noe særlig tiltrekkende. Både eksen og de andre damene han kommenterer har en slankere kroppsfigur, større bryster (som han sier han foretrekker) og ikke minst er de relativt jentene med en del sminke, blondt hår, veldig feminin stil og 18-årig bitchy oppførsel. Jeg er alt annet enn dem på alle områder. Jeg er den usminkede, ikke fullt så slanke og ikke fullt så rike jenta som er mer jordnær. Jeg beklager om dette ble rotete for dere. Mitt spørsmål er egentlig bare dette:- Hva tror dere, helt ærlig? Tror dere han virkelig er interessert i noe mer eller oppfører han seg som en av «playerne» jeg er livredd for å rote meg borti igjen? Jeg har sett meg blind på hele gutten og trenger andres synspunkter og tanker.. Anonymkode: 17ba4...395
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Ingen som har noen tanker..? - TS Anonymkode: 17ba4...395
Ardenus Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 Hei, det var ingen tvil om at dere begge likte å flørte med hverandre på jobb/fest osv, at dere begge fikk/får følelser er jo ikke noe sjokk. Altså, selv de pene, utadvente og populære må jo faktisk kunne få lov til å like noen, i dette tilfelle er det deg, om han er player, det kan ingen andre enn han svare på, alle kan lyve og love deg gull og grønne skoger, men til syvende og sist så må du bare ta en sjanse. Hvis du ligger man han NÅ, så får du jo svaret fort, men det får du bestemme selv.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Jobber dere i finnmark? Anonymkode: d3481...ae0
Jus sanguinis Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også møtt foreldrene hans ved èn anledning og kom godt overens med de også, men det er vel egentlig urelevant. Anonymkode: 17ba4...395 Jeg tenker at, etter å ha møtt foreldrene hans, hvordan er det i det hele tatt mulig å tenke at det er irrelevant? 1
Gjest Citronella Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Av det jeg leser så tenker jeg at han kun har interesse av en flørt. Han vil ligge med deg, og nyter spillet på veien mot et ligg. Han lever livet nå, men er fortsatt forelsket i sin ex. Typisk mann i 20-årene som ser bra ut og elsker å flørte.
Sandie Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Jeg ville trådt varsomt her.Noen playere med stor omgangskrets,har ofte lav terskel for å introdusere nye jenter for venner,familie osv..uten at det betyr allverden.Tenk også på om det er verdt å ta sjansen på å finne ut av dette:Om du har sex med han,og etterpå ser at han kun var ute etter kortvarig moro,kan det bli veldig vanskelig å jobbe på samme sted.Det eneste du kan gjøre er vel å ta tiden til hjelp,eller prøve å date andre for å få han litt på avstand.Kommer jo an på hvilken kjemi dere har..er det på et overfladisk plan,eller dypere? 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 5 timer siden, Sandie skrev: Jeg ville trådt varsomt her.Noen playere med stor omgangskrets,har ofte lav terskel for å introdusere nye jenter for venner,familie osv..uten at det betyr allverden.Tenk også på om det er verdt å ta sjansen på å finne ut av dette:Om du har sex med han,og etterpå ser at han kun var ute etter kortvarig moro,kan det bli veldig vanskelig å jobbe på samme sted.Det eneste du kan gjøre er vel å ta tiden til hjelp,eller prøve å date andre for å få han litt på avstand.Kommer jo an på hvilken kjemi dere har..er det på et overfladisk plan,eller dypere? Ts her. Det er akkurat dette jeg tenker og frykter også. Før jeg svarer på ditt spørsmål om kjemi må jeg vite hva du legger i "overflatisk plan" og "dypere plan"? :-) Anonymkode: 17ba4...395
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 Jeg ville trådd varsomt her. Jeg avsluttet nylig ting med en typisk "pen" mann med liknende omgangskrets, høy aktivitet på sosialt media og mange jenter rundt seg. I mitt tilfelle visste jeg faktisk at han var interessert i mer enn sex med meg, og var ute etter noe mer (han var også rundt 30). Men oppførselen i seg selv var plagsom nok. Det var tydelig at han var vant med mye feedback fra jenter, og avhengig av bekreftelsen på at han var attraktiv. Det er umulig å vite hans intensjoner utifra det du beskriver. Det eneste vi vet er at han antakeligvis er tiltrukket - hvorvidt han kan være interessert i noe mer er umulig å si. Men jeg forstår på mange måter din bekymring. Han fremstår som om han er veldig glad i oppmerksomhet fra jenter og har mange baller i luften. Han vet du er tiltrukket av ham og derfor er en veldig aktuell sexkandidat. Så spørsmålet er jo også hvor lykkelig du ville vært i et forhold med denne fyren. Disse tingene som plager deg, hans aktivitet på sosialt media, kontakt med andre jenter, følelser for exen m.m. er jo like mye til stede om dere skulle bli sammen. Videre er du virkelig NETTOPP ferdig med exen. Det er antakelig også en faktor her. Du vil bytte ut eksen mentalt med en ny og har antakelig derfor hauset opp ting litt i eget hode. Aller helst burde du være singel. Du er purung, i ny by og i ny jobb og du har nok å fokusere på annet enn et nytt forhold. Anonymkode: 1b717...f62 1
Sandie Skrevet 30. juni 2016 #10 Skrevet 30. juni 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Det er akkurat dette jeg tenker og frykter også. Før jeg svarer på ditt spørsmål om kjemi må jeg vite hva du legger i "overflatisk plan" og "dypere plan"? :-) Anonymkode: 17ba4...395 Jeg tenker at det som ligger på et dypere plan er om man har likt verdisyn,moral osv..På et mer overfladisk plan kommer at man liker de samme tingene,har lik humor,kanskje like interesser,osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå