Gå til innhold

Går det ann å selge smaksideer til matfirmaer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eks. hvis jeg har et smaksforslag til en ny is, er det noe jeg kunne solgt til Hennig Olsen eller Diplom Is, eller hvordan fungerer dette egentlig?

Anonymkode: 7b064...6cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tvilsomt at de er interessert i å kjøpe et matforslag fra en helt vanlig person. 

Anonymkode: e2829...0b7

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du har en mye bedre sjanse for å bare gi det bort gratis, altså gi de et tips, også ansetter de heller folk som jobber innen bransjen til å ta seg av resten. (F.eks. finne ut om dette er noe de kan selge mye av, hvordan det kan gjøres billigere å produsere, hva smaken skal kalles osv.)

Det som kanskje skjer, hvis du er veldig heldig, er at du får noen gratis iser eller iallefall en stor takk.

En litt relatert historie:
For et par år siden så hadde min samboer fra England en god ide til et jule-slagord for Pringles, da han syntes deres nåværende slagord var helt forferdelig. Han sendte de en email, sa hva han foreslo de kunne bruke istedet, men fikk aldri noe svar. Neste jul, hvilket slagord bruker de da? Jo, akkurat det slagordet han foreslo. Ingen takk i email, ingen "takk til Navn Etternavn" i bunnen av TV-reklamen, ikke en gang et slags "okay". De tok slagordet hans uten å bry seg så mye mer. Litt surt, men ikke så mye å gjøre med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste en gang at grunnen til at det sjelden kommer nye smaker på produkter er at de bruker flere år på en slik prosess, aner ikke hvorfor... Er vel mye som skal klaffe/godkjennes osv. :vetikke:

Anonymkode: 030cd...924

AnonymBruker
Skrevet

Næringsmiddelvirksomhetene har produktutviklere til slikt. De kjøper ikke en enkeltpersons tanker. Unntaket er hvis de har forslagskonkurranser, men da er det vel som regel produktpremier, og ikke pengepremier.  Nidar har i alle fall hatt slike konkurranser. 

Anonymkode: dfbda...b4b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan gi ideer gratis, men som flere nevner her så kan du ikke selge ideene dine. Kunne godt tenke meg å være produktutvikler hos Nidar ;)

Anonymkode: 72caf...3fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde for en del år siden å gi ei som jobbet hos meierienes prøvekjøkken ideen om at Tine kunne begynne å selge Skyr, men fikk til svar at det var et fullstendig uinteressant produkt for Norge. Jeg burde jo ha gitt ideen til Q-meieriene i stedet... ;-)

Anonymkode: 8c886...580

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...