AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Eks. hvis jeg har et smaksforslag til en ny is, er det noe jeg kunne solgt til Hennig Olsen eller Diplom Is, eller hvordan fungerer dette egentlig? Anonymkode: 7b064...6cf
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Tvilsomt at de er interessert i å kjøpe et matforslag fra en helt vanlig person. Anonymkode: e2829...0b7 1
PaperFlower Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 Jeg tror du har en mye bedre sjanse for å bare gi det bort gratis, altså gi de et tips, også ansetter de heller folk som jobber innen bransjen til å ta seg av resten. (F.eks. finne ut om dette er noe de kan selge mye av, hvordan det kan gjøres billigere å produsere, hva smaken skal kalles osv.) Det som kanskje skjer, hvis du er veldig heldig, er at du får noen gratis iser eller iallefall en stor takk. En litt relatert historie: For et par år siden så hadde min samboer fra England en god ide til et jule-slagord for Pringles, da han syntes deres nåværende slagord var helt forferdelig. Han sendte de en email, sa hva han foreslo de kunne bruke istedet, men fikk aldri noe svar. Neste jul, hvilket slagord bruker de da? Jo, akkurat det slagordet han foreslo. Ingen takk i email, ingen "takk til Navn Etternavn" i bunnen av TV-reklamen, ikke en gang et slags "okay". De tok slagordet hans uten å bry seg så mye mer. Litt surt, men ikke så mye å gjøre med det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 Leste en gang at grunnen til at det sjelden kommer nye smaker på produkter er at de bruker flere år på en slik prosess, aner ikke hvorfor... Er vel mye som skal klaffe/godkjennes osv. Anonymkode: 030cd...924
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #5 Skrevet 28. juni 2016 Næringsmiddelvirksomhetene har produktutviklere til slikt. De kjøper ikke en enkeltpersons tanker. Unntaket er hvis de har forslagskonkurranser, men da er det vel som regel produktpremier, og ikke pengepremier. Nidar har i alle fall hatt slike konkurranser. Anonymkode: dfbda...b4b
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Du kan gi ideer gratis, men som flere nevner her så kan du ikke selge ideene dine. Kunne godt tenke meg å være produktutvikler hos Nidar Anonymkode: 72caf...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #7 Skrevet 30. juni 2016 Jeg prøvde for en del år siden å gi ei som jobbet hos meierienes prøvekjøkken ideen om at Tine kunne begynne å selge Skyr, men fikk til svar at det var et fullstendig uinteressant produkt for Norge. Jeg burde jo ha gitt ideen til Q-meieriene i stedet... ;-) Anonymkode: 8c886...580
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå