AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Datteren min på 7, 5 år har den siste uken tidvis klagd på vondt i magen. Det kommer og går, men hun har sagt hver dag at hun har vondt i magen. Utover dagen idag er det blitt verre. Jeg ser ikke noe mønster i når hun har hatt vondt. Hun har noe nedsatt matlyst, men har relativt god allmentilstand, ikke feber (37,5 rektalt), vært endel kvalm de siste 3 dagene, men hun sier selv at det ikke er spysyke-kvalm. Hun virker heller ikke slapp og sånn som hun er ved omgangssyke. Det går litt i bølger både med vondt i magen og kvalme. Når hun har vondt i magen blir det enda verre om jeg trykker henne på magen, når hun ikke har veldig vondt er det bare ekkelt. Hun har kastet opp én gang for flere timer siden, har spist litt etter det uten å kaste opp mer. Syns ikke dette ligner på omgangssyke. Har snakket med legevakt i ettermiddag. De nevnte blindtarmbetennelse. Vi har avtalt at jeg ringer tilbake rundt 21 hvis hun ikke er blitt bedre, eller at jeg klart ser det er omgangssyke. Akkurat nå ligger hun i fosterstilling på sofaen og har både magesmerter og litt kvalme. Noen som har hatt barn med blindtarmbetennelse som kan fortelle litt om hvordan det artet seg? Anonymkode: 9679e...383
Marikken Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Datteren min fikk det da hun var 3,5 - med henne gikk det svært raskt og det endte med sprukken blindtarm. Hun hadde vondt i magen, litt oppkast, orket ikke å spise og hadde bittelitt feber. Vi ble avfeid hos de to første legene med omgangssyke og sendt hjem - hvis de hadde tatt det på alvor hadde vi sluppet at det gikk så galt som det gjorde. Hvorvidt det er det ene eller andre hos datteren din skal jeg ikke jeg mene noe om, men blindtarmen sitter på høyre side - så hvis det er mest vondt på høyre side kan det være en indikasjon. Dra til legevakten om du er usikker - mye bedre med en ekstra sjekk en en sjekk for lite!
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 Min sprakk da jeg var 12 år. Jeg hadde mye av de samme symptomene som ungen din. Håper dere finner ut av den fort. Der er skikkelig fælt og vondt å gå slik som barnet ditt gjør nå. Jeg ble ikke trodd av legen i løpet av de ukene jeg gikk med kvalmen, oppkast og store smerter noe som va fryktelig sårt. Jeg ble til slutt innlagt med skyhøy feber og hasteopperert. Anonymkode: b8e30...61c
Gjest AryaKillie Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 Hvis jeg hadde mistanke om at barnet mitt hadde blindtarmbetennelse, hadde jeg innfunnet meg på legevakta og ikke på kvinneguiden!!
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #5 Skrevet 28. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren min på 7, 5 år har den siste uken tidvis klagd på vondt i magen. Det kommer og går, men hun har sagt hver dag at hun har vondt i magen. Utover dagen idag er det blitt verre. Jeg ser ikke noe mønster i når hun har hatt vondt. Hun har noe nedsatt matlyst, men har relativt god allmentilstand, ikke feber (37,5 rektalt), vært endel kvalm de siste 3 dagene, men hun sier selv at det ikke er spysyke-kvalm. Hun virker heller ikke slapp og sånn som hun er ved omgangssyke. Det går litt i bølger både med vondt i magen og kvalme. Når hun har vondt i magen blir det enda verre om jeg trykker henne på magen, når hun ikke har veldig vondt er det bare ekkelt. Hun har kastet opp én gang for flere timer siden, har spist litt etter det uten å kaste opp mer. Syns ikke dette ligner på omgangssyke. Har snakket med legevakt i ettermiddag. De nevnte blindtarmbetennelse. Vi har avtalt at jeg ringer tilbake rundt 21 hvis hun ikke er blitt bedre, eller at jeg klart ser det er omgangssyke. Akkurat nå ligger hun i fosterstilling på sofaen og har både magesmerter og litt kvalme. Noen som har hatt barn med blindtarmbetennelse som kan fortelle litt om hvordan det artet seg? Anonymkode: 9679e...383 Har barnet så vondt tar du henne med deg til lege uten å ringe og diskutere først. Blintarm gjør ikke vondt når du trykker men når du slipper etter å ha trykket. Sannsynlighetene for at hun har bindtarmbetennelse med din beskrivelse vil jeg si er liten. Jeg tenker mer problemer knyttet til urinveier alternativt forstoppelse. Anonymkode: d03a8...71e 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Da jeg hadde blindtarmbetennelse gikk det ganske fort. Gikk fra å føle meg bra, til å ha ekstremt vondt i magen på kvelden. Dagen etter begynte smertene og sentralisere seg på nedre, høyre side av magen. Det gjorde typisk vondt da jeg dro beinet opp og ned mot magen. Følte meg etterhvert generelt uvel med kvalme og sykdomsfølelse. Hadde problemer med å sitte i bilen på vei til legen. Hadde også feber. Hos meg hjalp det ikke å ta "trykke-testen" fordi blindtarmen visstnok hadde litt rar plassering. Hvis du virkelig er redd for at det er blindtarm, så syns jeg du skal ta med henne til legen. Ring fastlegen og be om time. Anonymkode: e6836...050
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 20 timer siden, LeahJames skrev: Hvis jeg hadde mistanke om at barnet mitt hadde blindtarmbetennelse, hadde jeg innfunnet meg på legevakta og ikke på kvinneguiden!! Som sagt hadde jeg snakket med legevakt og gjort en avtale. De ønsket meg ikke inn da, men ville jeg skulle se det ann noen timer til, hvilket jeg gjorde. Spurte om lignede erfaringer her, ikke en diagnose. TS Anonymkode: 9679e...383
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har barnet så vondt tar du henne med deg til lege uten å ringe og diskutere først. Anonymkode: d03a8...71e Her er det ihvertfall vanlig å ringe før man dukker opp. Er det noe akutt ringes amk. Vi har et stykke å kjøre til legevakt, og da syns ihvertfall jeg det er bedre å ringe å snakke med dem først, så vi slipper lang ventetid der, men heller får en avtale og evt. råd over telefon. TS Anonymkode: 9679e...383
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå