Niennas Skrevet 28. juni 2016 #1 Del Skrevet 28. juni 2016 Hei! Neste uke skal vi tre dager i dyreparken, og sove på hotellet der. Vi har rett og slett ikke allverdens med penger, og prøver å tenke ut noen lure måter å spare penger på, rent matmessig. vi er to voksne, ei jente på 4,5 og en gutt på 3. Tenkte vi skulle innom en butikk før dyreparken åpner, og kjøpe med oss et ferdigkuttet brød, og litt pålegg som tåler å ikke holdes kaldt (syltetøy og peanøttsmør blant annet). Det får bli mellommåltider, lunsj og kveldsmat de tre dagene. Frokost er inkludert i hotellet, så det er egentlig bare middag igjen. Spesielt jenta vår er ganske vanskelig i matveien. Hun er både kresen, i tillegg til at hun sliter litt med magen, så hun kan til tider spise veldig lite. Jeg ser for meg at vi iallefall kjøper en middag i dyreparken, men det kan bli dyrt hvis vi spiser alle tre dagene, og spesielt hvis hun eldste plutselig bestemmer seg for å ikke spise maten vi har bestilt likevel. Fant akkurat ut at man ikke kan grille der. Men har noen andre noen gode råd og tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jessica Skrevet 28. juni 2016 #2 Del Skrevet 28. juni 2016 Salat , kokt egg , baguett er med egg og salat , smoothie, frukt og knekkebrød osv. Jeg å har en kresen unge, og den maten han spiser tar jeg med hjemme fra 😊 Dere kan gjøre frukten spennende ved å tre det på grillspyd med marsmallow, jordbær , banan Osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkenkoz Skrevet 28. juni 2016 #3 Del Skrevet 28. juni 2016 Vi var i badeland i bø i fjor. Å vi hadde med polar brød,frukt.... kommer jo selvfølgelig ikke på alt nå 😄men uansett da , barna holdt på hele tiden, hadde så vidt tid å hive i seg noe mat. Vi delte en chips og faktisk, det var det eneste vi kjøpte der, pluss slush. Vi spiste før vi dro. Spiste nå og da i badelandet og spiste mye til kvelds. Men ikke kjøp noe der, det er rå dyrt! Kos dere ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #4 Del Skrevet 28. juni 2016 Smøreost på tube trenger ikke å ligge kjølig så lenge det er uåpnet. Salami holder seg lenge (pga saltet) selv om det er varmt. Har du tilgang på kokeplate på hotellet? I såfall kunne du varmet mat (feks gryterett, pølser) og hatt det på en mat-termos Anonymkode: 56e73...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikstart Skrevet 28. juni 2016 #5 Del Skrevet 28. juni 2016 4 timer siden, Niennas skrev: Hei! Neste uke skal vi tre dager i dyreparken, og sove på hotellet der. Vi har rett og slett ikke allverdens med penger, og prøver å tenke ut noen lure måter å spare penger på, rent matmessig. vi er to voksne, ei jente på 4,5 og en gutt på 3. Tenkte vi skulle innom en butikk før dyreparken åpner, og kjøpe med oss et ferdigkuttet brød, og litt pålegg som tåler å ikke holdes kaldt (syltetøy og peanøttsmør blant annet). Det får bli mellommåltider, lunsj og kveldsmat de tre dagene. Frokost er inkludert i hotellet, så det er egentlig bare middag igjen. Spesielt jenta vår er ganske vanskelig i matveien. Hun er både kresen, i tillegg til at hun sliter litt med magen, så hun kan til tider spise veldig lite. Jeg ser for meg at vi iallefall kjøper en middag i dyreparken, men det kan bli dyrt hvis vi spiser alle tre dagene, og spesielt hvis hun eldste plutselig bestemmer seg for å ikke spise maten vi har bestilt likevel. Fant akkurat ut at man ikke kan grille der. Men har noen andre noen gode råd og tips? Mye bra mat på setra bak kutoppen. OK pris og ikke bare pizza og pølser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #6 Del Skrevet 28. juni 2016 Har du tilgang på kjøleskap + fryser på hotellet? Da kunne du hatt med kjølebag og kjøleelement og mat som skal holdes kjølig Om du ikke har kjøleskap/ fryser på hotellet, kan du alikevel benytte kjølebag og holde maten kjølig: Noe fra frysedisken i butikken som kan spises opptint (f.eks en litersboks med iskrem) , kan brukes i steden for kjøleelement i kjølebagen for å holde maten kjølig Anonymkode: 56e73...12d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #7 Del Skrevet 28. juni 2016 Leverpostei/ kyllingpostei/ svolværpostei på hermetikk, makrellfilet i hermetikk er også ting som ikke trenger kjøling når det er uåpnet. Siden dere er flere, bruker dere kanskje hele pakken på samme måltid, slik at dere ikke trenger å tenke på kjøling? Anonymkode: 56e73...12d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #8 Del Skrevet 28. juni 2016 Det går an å spise kald middag også (f.eks kylling med tilbehør (salat m.m.), oppbevart i kjølebag, og brød med smør ved siden av) Anonymkode: 56e73...12d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 28. juni 2016 #9 Del Skrevet 28. juni 2016 Grillet kylling i fra Meny på Sørlandssenteret og noen salatposer! Enkelt, sunt og godt. Mye billigere og bedre enn ferdigpizza du kjøper inne i parken. Eller lapskausen på kutoppen til 100kr porsjonen. Ikke fullt så lettvindt, men dere kan i hvertfall spare noe penger på noe slikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #10 Del Skrevet 28. juni 2016 Evt ha med mattermos for å holde middagen varm, og kjøp varm middag fra ferskvaredisken på nærbutikken (hvis de har dette), og få fylt middagsretten direkte på mattermosen i butikken. Mange butikker (bla Mega og Bunnpris Gourmet) har diverse varme middagsretter (gryteretter bl.a) til salgs pr hekto. Anonymkode: 56e73...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #11 Del Skrevet 28. juni 2016 Ferdigstekte pannekaker fra matbutikken? Anonymkode: 56e73...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #12 Del Skrevet 28. juni 2016 Knekkebrød er også enkelt å ta med til kveldsmat/ lunsj. Ellers så er jeg glad i matmuffins, pizzasnurrer ol som lages på forhånd, og iallfall kan spises til lunsj første og andre dag i parken. Usikker på om de holder seg i 3 dager da. Anonymkode: afc14...ff7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 28. juni 2016 Forfatter #13 Del Skrevet 28. juni 2016 Takk for mange gode forslag, det setter jeg pris på! Ferdigstekt kylling, salat og pannekaker hadde jeg ikke tenkt på Og det er bare å ignorere folk som sprer edder og galle. Vi har begge vært studenter i to år nå, og denne tre dager lange ferien er den eneste vi har sammen alle fire i sommer. Mannen min har akkurat fått bacheloren sin, og dette blir spesielt barnas belønning for alle de ettermiddagene der mamma og pappa må lese, eller at de alltid må være i barnehagen når andre drar på ferie. Så ja, jeg har ikke noe problemer med at vi har spart opp penger til "tre dager i paradis", men gjerne vil klare å ha penger på konto fram til mannen min sin første lønning. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 28. juni 2016 #14 Del Skrevet 28. juni 2016 Dyreparken blir nok moro. Fin alder på barna, de burde kose seg masse. Vet ikke hvor mye dere har sjekket ut, men i Dyreparken er det jo mating og show med de forskjellige dyrene på gitte tider. Husker ikke alt, men løvene og tigrene kan jo være moro å få med seg kanskje. Ute i Nordisk villmark kan man oppleve flere ting på en gang. Er dere kjappe inn i parken kan dere komme langt frem i køen for å ta den sjørøverskuta en tur om barna liker sånt. Den går på faste tider igjennom hele dagen, men første turen kan jo være en rask måte å komme igang på. Ellers er jo mye gratis i parken. Når man først har kjøpt billetter. Heldigvis Køen inn i parken begynner å bli lang før de åpner, men det går fortere enn det ser ut til 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 29. juni 2016 #15 Del Skrevet 29. juni 2016 Bare IKKE spis hos 'Lars på brygga' i Kjuttaviga. Vi vi ble matforgiftet der forrige uke og hele familien ble slått ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 29. juni 2016 #16 Del Skrevet 29. juni 2016 (endret) 16 timer siden, Niennas skrev: Hei! Neste uke skal vi tre dager i dyreparken, og sove på hotellet der. Vi har rett og slett ikke allverdens med penger, og prøver å tenke ut noen lure måter å spare penger på, rent matmessig. vi er to voksne, ei jente på 4,5 og en gutt på 3. Tenkte vi skulle innom en butikk før dyreparken åpner, og kjøpe med oss et ferdigkuttet brød, og litt pålegg som tåler å ikke holdes kaldt (syltetøy og peanøttsmør blant annet). Det får bli mellommåltider, lunsj og kveldsmat de tre dagene. Frokost er inkludert i hotellet, så det er egentlig bare middag igjen. Spesielt jenta vår er ganske vanskelig i matveien. Hun er både kresen, i tillegg til at hun sliter litt med magen, så hun kan til tider spise veldig lite. Jeg ser for meg at vi iallefall kjøper en middag i dyreparken, men det kan bli dyrt hvis vi spiser alle tre dagene, og spesielt hvis hun eldste plutselig bestemmer seg for å ikke spise maten vi har bestilt likevel. Fant akkurat ut at man ikke kan grille der. Men har noen andre noen gode råd og tips? Til å spise middag kan dere kanskje sjekke ut Sørlandssenteret (kjempestort kjøpesenter like ved Dyreparken). Bra utvalg med spisesteder og muligens kan dere finne billigere steder å spise middag der enn i Dyreparken. Hvis ikke må dere inn til byen hvis dere skal ha noe annet enn det hotellet og dyreparken tilbyr av spisesteder. I tillegg til gepardungene er det og nå født 2 gaupeunger i parken forøvrig. Endret 29. juni 2016 av Kjetil E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. juni 2016 #17 Del Skrevet 29. juni 2016 Hvis man ikke velger å dra på Sørlandssenteret/Sørlandsparken, er det jo også en kort busstur/vei til sentrum om man eventuelt ønsker å spise billigere, men dog ute. Ellers har jo Kristiansand flere litt "sunnere", men gode "kjappmat"/fastfood alternativer a la Kjøkkenskapet. Da jeg var student og bodde i Kristiansand pleide jeg å kjøpe varmmat hos Ultra (nå Meny) på Sørlandssenteret. Det pleide være billigere enn å gå på restaurant, men det er klart, det er jo ikke billig heller. Og i verste fall har man jo Ikea rett i nærheten også, har blitt noen billige middager der, hehe. Mvh Yvonne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 29. juni 2016 #18 Del Skrevet 29. juni 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep. Kragebein, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #19 Del Skrevet 29. juni 2016 Polarbrød, som ble foreslått tidligere, er et godt forslag synes jeg. Anonymkode: f930d...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #20 Del Skrevet 29. juni 2016 Når vi er på dagsturer har vi av og til med oss pølse på termos. Kok opp vann og lemp pølsene oppi. De holder seg varme i ganske mange timer. På hotellet har dere sikkert tilgang på en vannkoker. Så kan man ha med grove pølsebrød og hva en annet man vil ha til. Anonymkode: 3f74a...0bb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå