Severin Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Jeg skjønner at det er en sammenheng mellom dårlig selvtillit/selvbilde og at jeg er singel, men er det hovedsakelig på grunn av min dårlige selvtillit at jeg er singel, eller er det mer fordi jeg aldri blir "sjekket opp"/gitt komplimenter til som øker mitt dårlige selvbilde? Jeg kjenner nemlig flere som sliter med dårlig selvbilde, og selvtillit, som aldri har problemer med å komme i kontakt med andre "på sjekker'n" (i mangel av bedre ord).
Gjest BethD Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Det er jo ikke så lett å svare på når man ikke vet hvordan du oppfører deg sammen med andre mennesker. Om du er innesluttet og "standoffish" til damer og mennesker pga din dårlige selvtillitt så kan nok det ha noe med saken å gjøre ja. Mennesker tiltrekkes jo at karisma og utstråling.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 Du er mann og kvinner skyr dårlig selvtillit som pesten, så det er helt normalt. Selvtillit må du bygge innenifra og ikke gå ut fra komplimenter du får fra andre, det skaper bare et stort oppmerksomhetsbehov på sikt. Anonymkode: 980cf...a53 5
Charlene87 Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 Jeg fikk min første kjæreste da jeg var 22 år, Jeg er Kjempepen, men hjelper lite når jeg har dårlig selvtillit , men samttidig smart når det gjelder valg av mannfolk. Jeg hadde krav til mannfolk, men da måtte jeg ha de sammme krevene selv. hvis du skjørnner... Jeg jobbet med selvbildet, jeg trente , spiste sunt, fikk bedre karakter på skolen , var mer med venner, spilte piano. Å være flink i noe gir bedre selvtillt og selvbilde. Syns ikke folk skal gå å finne kjæreste når man sliter med selvbildet. man skal elske seg selv først, før man elsker andre.
Severin Skrevet 28. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 28. juni 2016 43 minutter siden, Charlene87 skrev: Syns ikke folk skal gå å finne kjæreste når man sliter med selvbildet. man skal elske seg selv først, før man elsker andre. Akkurat den reglen har jeg hørt før, men det er også mange som har sagt at dette ikke stemmer, og at har funnet lykken til tross for elendig selvbilde.
Charlene87 Skrevet 28. juni 2016 #6 Skrevet 28. juni 2016 3 timer siden, Severin skrev: Akkurat den reglen har jeg hørt før, men det er også mange som har sagt at dette ikke stemmer, og at har funnet lykken til tross for elendig selvbilde. det kan godt hende, men det er ikke å anbefale! Fordi du vil altid være usikker om du er bra nok for den andre parten og ha store trust-issues. og hvis hun slår eller er slem mot deg , så greier du ikke å gå fra henne..! pga selvbildet. den rette veien å gå er å få bedre selvbilde.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #7 Skrevet 30. juni 2016 Liker ikke du bare tjukke jenter da? + + + Anonymkode: 66c85...879
FrkPedersen Skrevet 30. juni 2016 #8 Skrevet 30. juni 2016 Den 28.6.2016 at 19.14, Severin skrev: Akkurat den reglen har jeg hørt før, men det er også mange som har sagt at dette ikke stemmer, og at har funnet lykken til tross for elendig selvbilde. Det er vel ikke noe fasit svar her, men uansett tenker jeg at om man ikke elsker seg selv vil man heller ikke kunne gi fullstendig av seg selv til sin partner, noe som heller ikke ville være helt riktig...
auto Skrevet 30. juni 2016 #9 Skrevet 30. juni 2016 6 timer siden, FrkPedersen skrev: Det er vel ikke noe fasit svar her, men uansett tenker jeg at om man ikke elsker seg selv vil man heller ikke kunne gi fullstendig av seg selv til sin partner, noe som heller ikke ville være helt riktig... Men så er det jo de som aldri kommer til å elske seg selv heller. Skal de bare leve alene mener du? 1
Jacuzzi Skrevet 30. juni 2016 #10 Skrevet 30. juni 2016 Jeg nekter å tro at alle som noen gang har fått seg kjæreste (som er jækla mange folk!) elsket seg selv inderlig i utgangspunktet. I min vennekrets, tror jeg faktisk de som har hatt lengstvarende forhold, er de som har slitt mest med eget selvbilde. Sikkert tilfeldig, men tenker det har sammenheng med at de var mye mer bekreftelsessøkende ute på byen, og dermed endte opp med å få seg kjæreste (etter en haug med meningsløse ligg) fordi de virkelig ville det og trengte det for å føle seg attraktiv. Satt litt på spissen: hvis man virkelig ELSKER seg selv, vil man egentlig ha noe behov for en kjæreste i det hele tatt? Har man ikke nok med seg selv...? TS, tror det kan bli en ond sirkel det der: du går over lengre tid uten kjæreste --> lurer på hva som er galt med deg --> får enda dårligere selvbilde --> får mindre tro på at du er verdig en kjæreste --> blir enda vanskeligere å skaffe seg kjæreste. Kombinert med litt sunn kresenhet (som et par av mine venninner ikke har hatt), forblir man nok singel ja... Velkommen i klubben :D 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #11 Skrevet 30. juni 2016 Jeg hadde ingenting i mot menn som var usikre eller hadde dårlig selvtillit før, men nå har jeg erfart hvordan det er og hvordan det kan utarte seg negativt i et forhold, selvom fyren er grei og mener alt mulig fint i beste hensikt. Nå avslutter jeg dater som har de samme tendensene (usikkerhet og dårlig selvtillit). Anbefaler deg å få det godt med deg selv før du finner deg et forhold. Jeg har bare møtt menn med dårlig selvtillit som fint kunne hatt bedre selvtillit. Hva er grunnene til at du har det? Helt ærlig! Anonymkode: b2d1d...658
annebanane Skrevet 30. juni 2016 #12 Skrevet 30. juni 2016 (endret) vil tro at når en først når et nivå i lavt selvbilde/selvtillit, så tar en ikke inn over seg de komplimentene som kommer, og tror kanskje ikke på at folk prøver seg på en - og dermed vil ikke denne selvtilliten øke. Altså må en faktisk jobbe selv med å like seg bedre for å nå et visst nivå hvor en faktisk tar inn over seg hva andre sier og gjør positivt om en Endret 15. oktober 2022 av annebanane
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #13 Skrevet 30. juni 2016 5 timer siden, auto skrev: Men så er det jo de som aldri kommer til å elske seg selv heller. Skal de bare leve alene mener du? Som sagt, ikke noe fasit svar her Bare min mening, og hva jeg tror hadde vært det beste. Har aldri sagt de skal leve alene, men det ser du nok om du leser en gang til Anonymkode: 013ba...d88
FrkPedersen Skrevet 30. juni 2016 #14 Skrevet 30. juni 2016 ops ikke meningen å trykke anonym der (den over)
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #15 Skrevet 30. juni 2016 5 timer siden, Jacuzzi skrev: Jeg nekter å tro at alle som noen gang har fått seg kjæreste (som er jækla mange folk!) elsket seg selv inderlig i utgangspunktet. I min vennekrets, tror jeg faktisk de som har hatt lengstvarende forhold, er de som har slitt mest med eget selvbilde. Sikkert tilfeldig, men tenker det har sammenheng med at de var mye mer bekreftelsessøkende ute på byen, og dermed endte opp med å få seg kjæreste (etter en haug med meningsløse ligg) fordi de virkelig ville det og trengte det for å føle seg attraktiv. Satt litt på spissen: hvis man virkelig ELSKER seg selv, vil man egentlig ha noe behov for en kjæreste i det hele tatt? Har man ikke nok med seg selv...? TS, tror det kan bli en ond sirkel det der: du går over lengre tid uten kjæreste --> lurer på hva som er galt med deg --> får enda dårligere selvbilde --> får mindre tro på at du er verdig en kjæreste --> blir enda vanskeligere å skaffe seg kjæreste. Kombinert med litt sunn kresenhet (som et par av mine venninner ikke har hatt), forblir man nok singel ja... Velkommen i klubben :D Dette! Signerer Anonymkode: 2f6cc...2c5
Gjest 2Bhonest Skrevet 30. juni 2016 #16 Skrevet 30. juni 2016 Folk med dårlig selvbilde/selvtillit kan få flere gode komplimenter, men de sitter alltid igjen med tankene om det var oppriktig, eller bare for å være hyggelige som gjorde av avsender gav de det komplimentet.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #17 Skrevet 30. juni 2016 Jeg har prøvd å date menn med dårlig selvtillit. Her er de spesifikke grunnene til at det ikke fungerer for meg: - Han tør ikke foreslå ting/tar ikke initativ. Jeg vil være med en som kan foreslå morsomme ting vi kan gjøre sammen, og ikke er redd for å foreslå ting i frykt for at jeg skal avvise forslaget. - Han tør ikke ta fysisk initativ. Dette gjelder mange menn, kanskje fordi mange er redde for å virke for påtrengende, men jeg blir utrolig lei av å alltid måtte kysse mannen først. Det føles til slutt som at han egentlig ikke vil ha meg. - Han klarer ikke slappe av med meg, og ting blir anspent. - Jeg må holde samtalen i gang. Jeg sier ikke at man må ha verdens beste selvtillit, men noe må det være for at datingprosessen skal fungere for meg. Jeg må også gå ut av min komfortsone når jeg dater folk, selv om jeg anser min selvtillit som grei. Så mitt forslag er å gå på en date, og virkelig anstrenge deg for å tørre å være mer utadvendt og initativrik. Hvis du føler du mestrer det tror jeg det kan gjøre mye for selvtilliten din! Anonymkode: e80e8...27e
Severin Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #18 Skrevet 3. juli 2016 (endret) Nå føler jeg virkelig at jeg har gjort en innsats de siste to årene (cirka). Jeg har gått ned rundt 25 kilo, jeg har vært mye mer sosial og blitt med venner ut og slikt, men situasjonen min er jo den samme. Med vektnedgang følger alltid økt selvtillit, sies det, så jeg har fortsatt en del igjen sikkert. Men jeg trodde det at når jeg gjør det motsatte av å isolere meg, og fake at jeg trives ute, så hadde det i det minste gått litt fremover... Og kanskje dette med utseende har mer å si enn det jeg trodde. Endret 3. juli 2016 av Severin
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #19 Skrevet 3. juli 2016 5 minutter siden, Severin skrev: Nå føler jeg virkelig at jeg har gjort en innsats de siste to årene (cirka). Jeg har gått ned rundt 25 kilo, jeg har vært mye mer sosial og blitt med venner ut og slikt, men situasjonen min er jo den samme. Med vektnedgang følger alltid økt selvtillit, sies det, så jeg har fortsatt en del igjen sikkert. Men jeg trodde det at når jeg gjør det motsatte av å isolere meg, og fake at jeg trives ute, så hadde det i det minste gått litt fremover... Mtp på alt du skriver her burde du ha ei dame... Aner ikke hva du gjør feil! Hilsen mann! Anonymkode: 2f6cc...2c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå