Gå til innhold

Skattepenger som ikke har kommet..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

leverte selvangivelsen i tide, og vet jeg får noen tusen igjen, da jeg har boliglån og gjeldsrenter. 

Har tatt en måned permisjon uten lønn, for å være sammen med familien, og tenkte naturligvis at skattepenger ville få det til å gå rundt likevel. 

Men har fortsatt ikke fått noen informasjon om skatteoppgjøret på altinn, og ingen penger på konto?

Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: 41bb8...b54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da får du det tidligst neste pulje som er 3 august. Alle datoer og slikt står på skatteetaten.no

Anonymkode: 7de5d...c10

AnonymBruker
Skrevet

Selv om de aller fleste får skatteoppgjøret i første pulje, så kan man ikke regne med å ha pengene tilgjengelig før siste pulje får oppgjøret i oktober.

Å ta permisjon uten lønn uten å ha spart opp slik at man skal klare seg greit den perioden er for øvrig ren idioti.

Anonymkode: d1d94...deb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å få utbetalt penger til overs i oktober, du har rett og slett satt deg for dårlig inn i regelverket.

Anonymkode: abce8...e5c

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

leverte selvangivelsen i tide, og vet jeg får noen tusen igjen, da jeg har boliglån og gjeldsrenter. 

Har tatt en måned permisjon uten lønn, for å være sammen med familien, og tenkte naturligvis at skattepenger ville få det til å gå rundt likevel. 

Men har fortsatt ikke fått noen informasjon om skatteoppgjøret på altinn, og ingen penger på konto?

Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: 41bb8...b54

Leverte du i papirform? For det kan gjøre at du ikke får skattepengene før tidligs august en gang.

Gjest anonyms1
Skrevet

1) du har fått dem utbetalt til et gammelt kontonr

2) du har blitt motregnet (skylder skatt, til statens innkrevingsentral, kommunale krav, Nav osv)

3) du får oppgjør senere.

Fikk selv ikke melding før i dag om at oppgjør lå på altinn, men pengene kom forrige uke.

Ring skatteoppkreveren i din kommune så kan de sjekkecfor deg.

Skrevet

Skjedde broren min og. Han fikk utbetalt i siste pulje i oktober. Vi trodde at dette muligens var gr X-tra sjekk (jeg hadde overført 400 000,- (kjøpte han ut av vår felles arvede leilighet ). Siden dette ikke var en gave til han og han allerede hadde betalt arveavgift for hans del av arven, så skrev verken han eller jeg noenting om det i selvangivelse. 

MEN pengene kom uproblematisk i oktober, uten X-tra sjekk. Jeg fikk utbetalt som vanlig, i juni. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også seint i år. Vil tro det er pga en del endringer. Sist jeg var en av de som fikk seint, var det også når jeg hadde gjort enringer i selvangivelsen. Man kan (desverre) ikke legge opp økonomien etter skattepenger i juni fordi man aldri er garantert at de kommer da.

Anonymkode: efaa7...cd4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...