AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Hei! Jeg har en gutt som kun er 6 dager gammel, og vi har vært hjemme fra sykehuset tre dager nå, og bekymringene står mildt sagt i kø! Men mest av alt er jeg bekymret når jeg hører lillegutt puste, for han puster så ujevnt! Noen kjemperaske, så noen kortere, så holder han pusten et sekund eller to, og dette varierer hele tiden! På sykehuset fant ingen noe galt med han, men tror nok ikke denne pustingen var sånn på legesjekken. Er det noen som har erfaring? Jeg vurderer å ringe legevakt - men er ikke det litt voldsomt? Er det noen andre jeg heller kan ta kontakt med? Eller er dette helt normalt når han enda er så fersk? Ikke noe kjekt for mammahjertet dette! Anonymkode: 39361...325
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Nå er det 4 år siden jeg var i samme situasjon (hjemme med et nyfødt barn), og mulig jeg husker feil, men mener at jeg lirte på akkurat det samme som deg og fikk beskjed om at det er vanlig? Men du kan ringe barselavdelingen hvis du lurer på noe så tidlig. Jeg gjorde i hvertfall det og de svarte så godt de kunne. Ellers har man jo fastlegen? Anonymkode: 1a8a2...a62
Gjest Vevila Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 Ta kontakt dersom du er bekymret. Når det er sagt puster spedbarn litt "rart". Husker jeg sjekket min stadig og våknet om natta når han sov fordi jeg var sikker på at han kom til å slutte å puste og dø. De første ukene er litt slik.
Amarone Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 Min gjorde også sånn, mener jeg også fikk høre at det var vanlig. Men sjekk dersom du er redd!
Riskrem Skrevet 28. juni 2016 #5 Skrevet 28. juni 2016 Min pustet slik i flere uker i starten! Så gikk det seg til og nå puster hun normalt Tror det er vanlig altså. Kan ta en tur på helsestasjonen hvis du er usikker?
ceccans Skrevet 28. juni 2016 #6 Skrevet 28. juni 2016 Veldig normalt at de puster ujevnt i starten:)
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #8 Skrevet 28. juni 2016 Tuuusen takk for svar dere! Dere er gull! Hilsen TS Anonymkode: 39361...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå