Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2004 #1 Del Skrevet 5. november 2004 hei, har en venninne som er alenemor til to barn,. Nå har det seg sånn at hun har fått seg ny kjæreste, og jeg tror det er like før han flytter inn til henne.... Nå har hun fått utvidet overgangsstønaden osv. fordi hun nå er under utdanning. Mister hun den retten hvis hun nå får seg en ny samboer? Hun ville ikke spørre trygdekontoret om dette, og ba meg skrive inn hit. Hvilke andre forhold skal til for at hun mister stønadene sine? tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*AM* Skrevet 5. november 2004 #2 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg var alenemor frem til 22 okt i går. Skrev da til trygdekontoret og spurte hvordan det forholdt seg når jeg ble samboer, og mottok utvidet barnetrygde, litt overgangstønad og støtte til barnetilsyn. Jeg fikk da dette svaret: Her i kommunen sender de ut egenmeldingsskjema i noember, der må en krysse av visst en har vært samboer 12 av de siste 18 mnd. Dette har jo ikke jeg vært og jeg vil da motta stønad frem til januar 2006. De sender ut disse skjemaene i november og så gjelder det fra januar. Når da det kommer nytt skjema i november 05, må jeg svare ja til at jeg har hatt samboer i 12 av de siste 18 mnd, og mister derfor stønadene fra januar. Ble kanskje litt rotet dette. Håper du forstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 5. november 2004 #3 Del Skrevet 5. november 2004 Har du vært samboer i 12 av de siste 18 månedene forandrer rettighetene hennes seg. Ikke før den tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå